Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er zijn geen getuigen (bij waarneming door een handhaver zelfs is dat niet nodig).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ben vanmiddag aangereden
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

:ai
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Stromend schreef: 19 nov 2019, 19:30 Ben vanmiddag aangereden
Oei! Je kan het gelukkig nog navertellen maar wat is de schade?

Edit, ik heb je verhaal al gevonden in het ongevallen topic.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Gisteren was het bijna prijs voor mij...

Ik was aan het rijden op een heel erg breed fietspad (kunnen makkelijk drie fietsers naast elkaar passeren). Dus mijn snelheid ligt vrij hoog omdat ik een goed overzicht heb en veel uitwijkmogelijkheden. Dus ik denk: aangepaste snelheid.

Op 200 meter van mij staat naast het fietspad een geparkeerde auto waar 2 mensen uitgestapt zijn. Ze staan op het fietspad aan de kant. Ik minder vaart. Ze maken oogcontact, blijven aan de kant, dus ik versnel opnieuw. De man doet de achterdeur van de auto open en zo snel als de bliksem VLIEGT daar een hond aan een leiband uit, volledig over het fietspad. De leiband strak over het fietspad gespannen, op hoogte van mijn wiel. Ik trek alles toe wat ik kan toetrekken zonder in de slip te gaan, ik merk dat het niet volstaat, ik trek nog harder toe, achterwiel begint te slippen maar ik krijg schokkerig telkens weer grip. Ik eindig tegen de leiband, gelukkig net op tijd of ik lag op mijn gezicht en hond was gewurgd...

Ik moet wel zeggen dat ik ongelofelijk te spreken ben over het remvermogen en de doseringsmogelijkheid van de ST3 remmen. Werkelijk het beste waar ik ooit mee gereden heb. Mijn MTB en racefiets zijn 3x zo licht, 3x zo traag en toch remmen die 3x zo slecht. Bij onvoorziene omstandigheden is dit het belangrijkste onderdeel van de fiets, hebben me al een paar keer gered!

Mijn hart sloeg nog een paar minuten nadien een tel over.
ST3 black 983wh
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Pfff, close call👍
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeg dat!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Flink schrikken, niet gevallen, geen hond gewurgd, knappe reactie...
En dan maar weer hoofdschuddend verder... :bu:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad. Honden zijn leuke beestjes, maar die eigenaren soms :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Een stukje naast een carpool plaats (18.00 of zo, donker buiten) loopt een mevrouw. Compleet zwart gekleed. Schoenen, broek, jas, tas. Niks geen verlichting of ook maar iets van een reflectie of kleurtje ergens.
Oh ja, ze loopt _midden_ op het bromfietspad. Niet aan de zijkant, maar precies in het midden.

Ik kan haar nog net ontwijken maar m'n spiegel raakt haar tas (geloof ik). Gek genoeg, geen kreet of schreeuw of ook maar iets.
Hoofdschuddend doorgereden.


Het was al niet het beste ritje (veel meer regen dan verwacht en stevige wind recht op de kop tegen) dit maakte het niet beter.

In de laatste 3km stopt de ondersteuning opeens compleet, koplamp begint te flikkeren en stopt er mee en foutmelding op het scherm. Midden in de polder is het dan pikkedonker en best onveilig gevoel.

Uit en aan zetten helpt niet, contactjes van de accu en het accu vak droogmaken helpt niet. Doorgefietst zonder power en gelukkig snel in de bewoonde wereld waar tenminste iets van verlichting is. Heel even doet de motor het weer, maar het is van korte duur.

Error 210207 meerdere keren in het service menu (st1x 2019.. Dus model 2018?)

Geen goede avond zo.. Ik dacht dat de Stromer wel tegen een Nederlandse bui moest kunnen :(
Plaats reactie