Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Weet je of de connectoren van de controller voorzien zijn van krimpkous?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

@Jorismak
Ik heb ook al een keer gehad dat ik snel naar huis wilde en het behoorlijk winderig en regenachtig was. Ergens 15 km voor dat ik thuis was, was de ondersteuning weg. Een kwartiertje later viel ook het licht helemaal uit in het pikke donker. Dat geeft een heel onveilig gevoel inderdaad. Daarna de mobiele telefoon gepakt en daarvan de lamp aangezet en dat als voorlamp gebruikt. Rustig zwaar doorgetrapt, maar dan wel op de fietspaden. Tegenwoordig let ik iets beter op wat betreft batterijmanagement en heb ik reserve lampjes mee.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als je fietst zou de motor als dynamo moeten werken, werkt dat bij jouw fiets niet dan? Ik zou het even bij de FM navragen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
vincent1981
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 nov 2019, 07:57

FreddyH schreef: 27 nov 2019, 08:07 Als je fietst zou de motor als dynamo moeten werken, werkt dat bij jouw fiets niet dan? Ik zou het even bij de FM navragen.
Als ik een Stromer had wel, maar dat heb ik helaas niet. De fiets ondersteunt dat origineel niet. Er zit nu wel een andere controller in die recup ondersteunt, maar goed afgesteld staat dat nog niet. Ik heb nergens gelezen dat de nieuwe controller wel kan werken als een dynamo voor de verlichting, helaas.

Bij problemen zoals Jorismak beschrijft, die helaas iedereen kan overkomen, is reserve lampjes meenemen een goed idee.
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Stromeur schreef: 26 nov 2019, 21:13 Weet je of de connectoren van de controller voorzien zijn van krimpkous?
Ik dacht dat dat een change was op de oude 2017 St1x? En dan nog zou ik verwachten dat een erkende dealer dat soort veranderingen dus al standaard doet bij uitlevering i.p.v. te wachten totdat het uiteindelijk echt fout gaat..
Maar het antwoord is: Ik heb geen flauw idee, het is een fiets van een maand oud.

Ik heb uiteraard ook een mailtje naar Qicq gestuurd met de error en de omschrijving (en dat ik toch wel verwacht dat dit niet zou mogen gebeuren en graag voorkomen wil hebben in de toekomst) en dan zien we wel wat ze zeggen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jorismak schreef: 27 nov 2019, 09:27 Ik dacht dat dat een change was op de oude 2017 St1x?
Nee, volgens mij liep dit gewoon door bij de 2018 modellen.
Jorismak schreef: 27 nov 2019, 09:27 En dan nog zou ik verwachten dat een erkende dealer dat soort veranderingen dus al standaard doet bij uitlevering i.p.v. te wachten totdat het uiteindelijk echt fout gaat.
De fabrikant, of de dealer inderdaad.
Jorismak schreef: 27 nov 2019, 09:27 dan zien we wel wat ze zeggen.
Ik ben ook benieuwd. Hopelijk is het snel gefixt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Vanmorgen had ik mezelf rond 05:50 volledig ingepakt voor een natte en tegenwindse rit. Ik loop met mijn fiets de tuin uit, stap op, zet aan en......... 210207... AAAAAAAAAAAARGHHHHH!!!!!
Resetten geen nut, accu in/uit niks. Alles weer uitgetrokken, auto gepakt en fijn een uurtje kunnen aansluiten bij de asfalttoeristen.
Vanavond nog eens alles geprobeerd, dealer gebeld (u heeft in de regen gereden? (ja, duh) Ja die error komt momenteel meer voor. Heeft met vocht te maken, kan op zich geen kwaad, opgelost bij drogen, maak maar afspraak, gaan er naar kijken, blabla enz.). Inmiddels ben ik ook al 2 controllers, 2 voorwiellagers, 2 laders, 1 achterwiel en 1 accu in de garantie verder, dus ik begon al weer (pun intended) nattigheid te voelen.
Laat ik dan toch maar even zelf weer de doppenset ter hand nemen en een kijkje in de ingewanden nemen. Onderste kapje eraf, alle bedrading zover mogelijk naar buiten getrokken. In mijn geval geen krimpkousbehandeling, maar alles ingetaped. Niet mijn voorkeur, maar oke, tapejes losgehaald, contacten met de fohn gedroogd voor zover ze vochtig waren, en tape er weer omheen. Testen... niks..... Nog even dieper naar binnen gekeken en het snoertje naar het achterlicht was ik blijkbaar vergeten. Naar buiten getrokken en daar vind ik in het snoer, wat dus gezien de doorgeleiding naar achteren echt op het diepste punt in het frame bevind, een niet getaped, gammel, plastic connectortje. Losgehaald, accu in de fiets en..... voila! Geen error meer bij aanzetten.
DIt lullige stekkertje zou dus wellicht zomaar in meer gevallen debet kunnen zijn aan deze vermaledijde error. Morgen even goed tape halen om alle contacten beter in te sealen en maar een belletje naar de FM om te melden dat ik het zelf heb opgelost....
Screenshot_20191128-202052.png
Screenshot_20191128-202052.png (2.04 MiB) 2356 keer bekeken
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je het kabelboompje met connectoren wel weer zo ver mogelijk omhoog de zitbuis in gedrukt? (Dit is namelijk waarom het specifiek bij de ST1 X 2017 mis gaat met vocht.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Op het laagste punt stekkers/connectoren plaatsen. Ik weet niet wie bij Stromer dit ontworpen heeft... :ck:
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je moet die kabels toch ergens kwijt en ze verbinden zowat de hele bike met zichzelf/elkaar:

- Motor in het achterwiel
- TMM-sensor in de hoek van de liggende en staande achtervork
- Achterlicht incl. remlicht aan het achterspatbord
- Remsensorkabels bij de liggende achtervork en de voorvork
- Toeter, controller, accu en oplaadpunt in de onderbuis
- OMNI in de bovenbuis
- Stuurprint in de bovenbuis t.h.v het balhoofd
- Dagrijverlichting in het balhoofd
- Koplamp (evt. met high beam) aan het stuur
- Bediening ondersteuning, verlichting, remmen, toeter (incl. alle bekabeling) aan het stuur
- D2i accu in het frame (ST2 S en ST5)
- D2i bediening aan het stuur (ST2 S en ST5)
- D2i display aan het stuur (ST2 S)
- D2i derailleur in de hoek van de liggende en staande achtervork

Probeer dat allemaal maar eens weg te proppen in het frame én bereikbaar te houden voor service/reparaties.

Er was niks aan de hand geweest als deze connectoren een (hogere) IP rating zouden hebben en als de kabelboom van de ST1 X 2017 niet nét wat te kort was geweest (het ST2 frame is iets anders, daar voldoet dezelfde kabelboom wel). Ontwerpfout van Stromer.

Ik vind dat kabelboompje terug omhoog de zitbuis indrukken sowieso geen nette oplossing, want het is niet monkey-proof: eigenaren en niet goed opgeleide monteurs gaan hier nogal eens de mist mee in. Allemaal mensen die van Stromer officieel niet op deze plek mogen sleutelen, maar het gebeurt en ik vind dat Stromer het ontwerp daarop moet verbeteren. (Daarom komt deze foutmelding bij regen soms ook voor bij de ST2. Dan zijn de connectoren dus niet ver genoeg omhoog gedrukt...)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie