Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zo! Dat is schrikken! Gelukkig dat je niet onderuit gegaan bent, da's geen feest bij die snelheid.

Ik sluit me aan bij Henry: 40+ km/h is niet altijd een goed idee...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik zeg niks...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Waw, goed dat je rechtop bent gebleven Pleeyer_wan! Zie wat stuur-ervaring kan doen. Ik voel dat zelf ook. Vorig jaar met 2 weken ervaring rond deze tijd tegen de vlakte...
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Tja... Ieder zijn ding natuurlijk. Ik probeer toch altijd zo snel ik kan thuis te geraken, let wel, als er op- en afritten zijn, wegen die kruisen, voetgangers, of andere fietsers zijn, vertraag ik altijd naar een zeer respectabele snelheid.
Het zijn de stukken jaagpad of fietspad waar ik al jaar en dag over rij zonder mogelijke gevaren van andere weggebruikers, waar ik dan ook mijn ST5 ten volle wil benutten. Dat S bochtje heb ik al 100-en keren, zelfs in gietende regen genomen tegen 40+, no problemo... Maar dan kan er natuurlijk iets onverwacht zijn en ik kan op mijn smikkel gaan. Erg voor mezelf dan en vandaag heb ik dat bochtje dan ook een pak trager gedaan. :mrgreen:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Iedereen leert het uiteindelijk wel. Gelukkig ben je niet gevallen toen jij je lesje leerde ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Stromeur schreef: 07 nov 2019, 22:51 Iedereen leert het uiteindelijk wel. Gelukkig ben je niet gevallen toen jij je lesje leerde ;)
Morgen terug wat sneller proberen! :lol:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

;p
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jorismak
Expert
Expert
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 okt 2019, 18:39

Door alle verhalen over modder en wat de bigbens doen (of niet doen) met nattigheid rij ik in zelfs de flauwe bochten alsof ik op ijs rij..

Heb ook m'n route aangepast naar iets wat wat km langer is maar in ruil daarvoor 15+km zonder een enkele bocht heeft.

En toch, hoe voorzichtig ik ook doe, accepteer ik ergens dat het ooit wel zal gebeuren dat er voor mij ook een glijpartij zal zijn. Ik hoop dat ik het dan ook zo netjes weet te doen als jij @pleeyer.

Heb wel een momentje gehad dat mijn achterwiel er vandoor wou zonder mij, maar dat was vanaf stilstand en lang niet zo eng als dit lijkt me.

Ik wachtte op zo'n plek 'bromfietsers hier de weg op' en stond dus stil. Met m'n fiets al een beetje naar links hellend/sturend maar wel over m'n rechter schouder kijkend of ik kon gaan. Dan sta je dus ook niet in balans, en met je gewicht de andere kant op dan wat de fiets wil gaan doen.
Het plekje was glad (nat en een soort rubbere stoeptegels) en zodra ik kon dacht ik 'nu snel go go go'. De achtermotor schreeuwt 'ok!' en gaat. Rechtdoor.. Het voorwiel ging netjes naar links zoals ik hem had gezet :s.

Ik moest er een soort van steppend / hinkelend achter aan maar heb de fiets wel van het asfalt gehouden. Zal er vast heel charmant uitgezien hebben :)

De rest van de rit toch maar standje lager met minder koppel gedaan en rustig aan :s
JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

Je maakt wat mee als je stromer:
Na 2.5 maand wachten op mijn stromer heb ik 1 week zalig kunnen genieten van ww op mijn fiets. Maar nu heb ik een bronchitis gekregen, lap weer 2 tot 4 weken niet meer fietsen. En ik wil zo graag die fiets op... zucht.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Gisterenmiddag op weg naar huis fiets een jongen in tegengestelde richting voor me in de goot in een hoop bladeren en gaat met z’n fiets vol onderuit.
Gelukkig stopten er drie mensen en ikzelf om polshoogte te nemen en te horen dat het meegevallen is.
Kijk uit met bladeren.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie