Je maakt wat mee als Stromert

quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

FreddyH schreef: 24 jul 2019, 13:49 Tja, ik heb mij SP nu bijna 5 jaar... Zeker in de 2e helft van 2017 en heel 2018 heb ik heel veel nare reacties gehad. Ook eentje waarbij ikzelf aangifte gedaan heb bij de politie, dus gemoedelijk... laten we het erop houden dat je op het juiste moment bent gestart :cool2:
Dat kan, of ik fiets de juiste kant op ;p . Het kan ook liggen aan het feit dat ik weinig op de weg moet, fiets voornamelijk op brom-fietspaden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Op brom/fietspaden heb je inderdaad zo goed als geen last van automobilisten, zolang je goed anticipeert bij zijwegen en uitritten :bb
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

FreddyH schreef: 24 jul 2019, 15:55 Op brom/fietspaden heb je inderdaad zo goed als geen last van automobilisten, zolang je goed anticipeert bij zijwegen en uitritten :bb
Dat sowieso.
Net gemeten, op maps, en 1/3 van een enkele WW rit is op de weg.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

FreddyH schreef: 24 jul 2019, 13:18 Zo gemoedelijk is het verkeer hier niet hoor. Je wil niet weten wat ik afgelopen jaren meegemaakt heb, en dan ben ik zeker niet de enige... Vraag voor de gein eens aan Pieter hoe gemoedelijk het soms is... (of lees het hier eens op je gemak terug).

Maar afgelopen maanden wordt het wel wat rustiger.
Goed geheugen, Freddy! :cool2:
mrstrom

Ik vanmorgen nog. Eerste automobilist haalt mij in over de calamiteitenstrook. Daar heb je opzich geen last van. De volgende deed zijn raampje open bij verkeerslicht en wees mij erop dat ik een andere route moet nemen. Ik geef hem de tip om verkeersles te nemen, want brommers en speedpedelc rijders moeten hier rijden. Dit had ik misshcien iets anders moeten verwoorden haha. Maar raampje ging dicht en hij had groen.
Lekker van die gasten die de verkeersregels niet kennen en je er dan op aanspreken. Er is gwoon nog teveel ontwettendheid, hier ligt nog wel wat werk voor VVN/ANWB/speedpedelec-verkopers etc.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pieter schreef: 25 jul 2019, 07:55 Goed geheugen, Freddy! :cool2:
Dat verhaal heeft dermate indruk gemaakt dat ik het niet meer kan vergeten, ook al zou ik het willen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

mrstrom schreef: 25 jul 2019, 08:16 Er is gwoon nog teveel ontwettendheid, hier ligt nog wel wat werk voor VVN/ANWB/speedpedelec-verkopers etc.
Klopt, maar SP-verkopers denk ik dat die er weinig aan kunnen doen gezien het voornamelijk het overige verkeer is.
Pieter schreef: 25 jul 2019, 07:55 Goed geheugen, Freddy! :cool2:
Hoe is het met jou fiets?
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

quacktop schreef: 25 jul 2019, 08:55
Pieter schreef: 25 jul 2019, 07:55 Goed geheugen, Freddy! :cool2:
Hoe is het met jou fiets?
Na mijn laatste ongeluk (zie viewtopic.php?f=16&t=819&start=580#p58342) is mijn fiets gerepareerd (handvatten, nummerplaathouder, trappers, remmen). Hij doet het nu weer prima. Mijn pols en onderarm zijn zo goed als volledig hersteld. Nog een klein beetje pijn, goede hoop dat dat ook weg trekt.

Moet nog wel mijn voorblad vervangen. Gekocht met dank aan Galvas (viewtopic.php?f=15&t=2614&start=40#p61888). Nu nog niets over te melden. Voorblad wel toegestuurd gekregen, maar nog niet gemonteerd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Gunstige evolutie Pieter, mooi zo !

Denk trouwens dat de verkoop van die voorbladen goed loopt, de prijs is immers inmiddels al met > 25% gestegen ... :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Dinsdag jl. een nieuwe ervaring ondergaan. Er ging een vrachtauto voor mij stilstaan.

Wat's gebeurt?
Komend vanaf een fietspad dat over de dijk heen steekt komt dit uit op een 60 km weg in een haakse bocht van deze weg.
Daar kwam de vrachtauto met afvalcontainer van rechts. Hij had dus alle recht op voorrang en ik liet hem netjes voorbij steken.
Uitgekomen achter de vrachtauto na de haakse bocht remde de chauffeur voorzichtig om zijn camion vervolgens links van de weg stil te zetten. Hierbij reed hij zover als mogelijk naar de kant om mij voorbij te laten.
Met een vriendelijk groet gedag gezegd waarna we beiden onze weg vervolgden.
Zeer nette chauffeur.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Plaats reactie