Je maakt wat mee als Stromert

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wel, dat haantjesgedrag is bij onze club zo goed als afwezig. We rijden een redelijk tempo (25 - 30 km/h gemiddeld, op een heuvelachtig parcours). Sommige renners rijden bij ons mee voor hun plezier en zijn véél beter dan de middelmoot, maar voor ons is dat fietsen gewoon een sociaal evenement. We rijden gewoon het tempo van de traagste.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23012
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Blizzard schreef: 13 feb 2018, 21:41 We rijden dan ook altijd met een groep niet groter dan 10 rijders met 1 of 2 wegkapiteins. De wegkapitein is de "baas" en zorgt voor rust in de groep, en ook tegenover het overige verkeer. Eigenlijk zou iedere wielertoerist die wel eens in een groep rijdt deze cursus zou moeten doen.
Helemaal mee eens! Ik kom op mijn route ook regelmatig een groepje (steeds dezelfde club in wisselende samenstelling) wielrenners tegen, en daarin is ook altijd één iemand de wegkapitein. Alleen wist ik niet dat je dit zo noemde, totdat jij het hier schreef. Weer wat geleerd.

Die wegkapitein roept waar er wordt afgeslagen, waarschuwt voor tegenliggers, roept of de weg "vrij!" is en is óók degene die even een duimpje omhoog steekt en groet wanneer we allemaal wat indikken (zij wat schuiner achter elkaar, ik zo dicht mogelijk bij de berm) en elkaar passeren. Zo kan het ook. Dat vind ik leuk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

En daarom racefiets ik lekker in m'n eentje door de omgeving.
Vind het al irritant als er eentje voor of achter me hangt. Laat staan als er 8 of 9 van die idioten zoals ikzelf in mijn buurt rond me heen rijden. :lol:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Sinds en paar dagen fiets ik op een leenfiets. Ik kwam net met kletsnatte schoenen en broekspijpen op mijn werk aan. Het wegdek was nat.....

Ik mis mijn spatlap :cry:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

marco-hlv schreef: 14 feb 2018, 09:32 Laat staan als er 8 of 9 van die idioten zoals ikzelf in mijn buurt rond me heen rijden. :lol:
Haha, dat noem ik nou zelfkennis... :lol:

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Aan het begin van het fietssnelpad zitten een paar slingers in het pad. Daar rijdt een snorscooter met twee jonge gastjes voor me waarvoor ik moet inhouden.
Direct na de slingers gaat de scooter van zijn gas en de bestuurder roept naar me: “wil je niet achter me rijden, want dat vind ik irritant”.
Ik roep terug: “geen probleem, jullie schieten toch niet op”
Waarop ze me heel hard uitlachen.
Ik rij ze voorbij en zie ze snel kleiner worden.
Van een afstand hoor ik heel hard “GVD”, gevolgd door hard gelach....

Fijn dat ik die knulletjes zag veranderen van irritante gastjes naar jongens met gevoel voor humor.
En kan door met een heerlijke glimlach
Laatst gewijzigd door LNY op 16 feb 2018, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23012
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Gisteren reed en R&M speed pederlec een paar honderd meter voor mij. Ik reed ongeveer 45 en dacht die ga ik even inhalen dus aanzetten tot 47+ met lekkere cadans. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat de R&M met een idioot hoge cadans fietste dus ik er voorbij nog even doorschakelen naar het kleinste tandwiel.... Hij zal wel gedacht hebben ik wil ook een stromer ;p
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Of hij dacht, die zou beter een fiets met een fatsoendelijke spatlap op kopen, want jouw voeten waren toen al helemaal doorweekt :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Vandaag rond 16:45 in mijn woonplaats Mierlo.
Ik fiets terug van mijn werk en ga, zoals altijd, in Mierlo de weg op. Ik neem dus niet het naast-liggende fietspad. Zie foto hieronder.
Santheuvel West.png
Santheuvel West.png (609.24 KiB) 3360 keer bekeken
Op het moment dat ik de vluchtheuvel passeer, komt er een BMW letterlijk op mijn bumper zitten. Hij kwam aangestormd met een vaart van zeker 70km/h. Ik probeerde mijzelf te beschermen door iets meer naar het midden te rijden. Deze doorgang is niet geschikt om in te halen.
BMW 3 serie.png
BMW 3 serie.png (1.24 MiB) 3360 keer bekeken
De bestuurder van deze BMW (28 dagen in zijn bezit kon ik zien op de kenteken check) dacht hier anders over. Hij perste zich tussen mij en de vluchtheuvel en duwde mij naar rechts.
Ik, met een vaart van ~43km/h moest leunen op deze BMW om mij staande te kunnen houden. Wonder boven wonder is mij dit gelukt. Vol adrenaline natuurlijk.
Ik wenste hem vervolgens van alles verbaal (@%$@^%$#^%$^%@$^$!^%$) toe. De BMW bestuurde vond dat het niet genoeg was en kwam zijn gelijk halen door opnieuw langszij te rijden en zijn raam te openen: "Wat wil je nou" en "Sodemieter op". En gooide mij ook nog onderstaande aluminium plaat toe (rijdend door het open raam). Ik heb dit na afloop nog even opgezocht en veilig gesteld. God zij dank raakte hij me niet
Projectiel.png
Projectiel.png (552.09 KiB) 3360 keer bekeken
Meteen daarna stopte hij om mij staande te houden (met geweld). Ik kon hem ternauwernood ontwijken en doorfietsen. Ik heb daarna snel de eerste de beste afslag genomen, vlakbij mijn huis. Daar kon ik me verdekt opstellen en de weg in de gaten houden. De BMW kwam met grote snelheid langs en nam de afslag naar een straat waar ik woon. Een minuut later reed hij daar weer uit en ging verder op zoek naar mij. Op dat moment kon ik veilig naar mijn huis rijden, alwaar ik snel mijn fiets binnen heb gezet.

Uiteraard meteen de politie gebeld. Kenteken had ik kunnen onthouden en de persoon kan nu gelokaliseerd worden. Ik wil een aangifte doen, maar heb daarvoor een getuige nodig. Ik weet dat iemand aan de kant van de weg stond (hond uitlaten) die dit met verbazing heeft aanschouwd. Morgen ga ik wat biljetten ophangen en hoop ik dat deze getuige mij gaat bellen. Daarna de politie inschakelen en de aangifte afronden.

Dit betekent echter dat dit stuk tuig voor de rechter moet verschijnen en vervolgens de mogelijkheid krijgt mijn adres te weten te komen. Ik ben echter zo verbolgen dat ik dit risico maar op de koop toe neem.

Wordt vervolgd.
Plaats reactie