Mijn toekomstig leven met Stromer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

:bf:
Bedankt voor uw welkom.
Ik stelde mezelf voor, maar ik open een onderwerp omdat ik anders te veel zal spreken op de presentatiepagina.
Het is leuk om je te verwelkomen.
Het is waar dat Nederland en Denemarken de koningen van het wielrennen zijn. Ja, ik ben ook op het forum Zwitserland, een beetje rustiger. Maar het is ook niet in mijn Franse taal. Gelukkig werkt Google Translation wonderen (met veel fouten) en ik kan hier alle berichten volgen.
Ik vraag me af welk percentage Stromer-gebruikers geen of geen auto of motor heeft. Alleen fiets en openbaar vervoer.
:P
Ik ben 46 jaar oud en de auto sinds ik 18 jaar oud was. Ik ken mezelf, als ik de auto bewaar (natuurlijk heel praktisch), heb ik altijd een excuus om niet naar Stromer elektrische fiets te gaan. Regen, werk om 5 uur, enz ... Mijn taak is 14 km.
Voor trailers van Thule, Trixie of Burley. Ik heb geen kinderen maar een kat (om naar de dierenarts of huurauto te gaan?). Mijn andere plan naast de Stromer is een algemeen abonnement op trein en bus voor een grote reis.

En in Zwitserland mogelijkheid van autoverhuur per kilometer om te helpen (mobiliteit). In aanvulling op Stromer heeft een prijs (ST-5), zelfs als de onderhoudskosten die mij in mijn presentatie werden verteld, erg correct en laag lijken. Het vereist ook een correcte verzekering (diefstal, pech). In Zwitserland werkt Stromer met "La Mobilière assurance". Uiteraard als u de auto behoudt die u moet betalen voor de auto en nog veel meer (verborgen kosten).

Wat betreft de helm, mijn huis ligt op 2 km van de Franse grens. In Frankrijk moeten fietsen met een snelheid van 45 km / u een door een motorfiets goedgekeurde helm (bromfiets) hebben.
Ik vond de VIGOR Cratoni (en een oudere Kali niet langer beschikbaar). Ik zou deze nemen, zelfs als hij zwaar is. Helaas niet erg beschikbaar in Zwitserland, moet ik op internet bestellen in Duitsland.
Ik kan het niet proberen. Mijn hoofdomtrek is 59. De L is 58/59 en XL 60/61. Weet jij of Cratoni VIGOR klein of groot is? Ik dank u voor uw reactie en ik kijk ernaar uit om hier met u te praten.
Ik ben verschillende keren in België geweest, maar slechts één keer in Amsterdam en Eindhoven (Philips). :hy:
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
RudydG
Expert
Expert
Berichten: 147
Lid geworden op: 12 mar 2019, 19:22

Welkom!!
Leuk om een Zwitser op dit forum te zien.
Ben zelf met een Zwitserse gehuwd, dus heb wel iets met Zwitserland ;-)
Overigens, Belgie is ook een straf land in verband met Stromers, misschien zelfs meer dan Nederland.

Ben 58, rij zo dikwijls mogelijk het de Stromer naar het werk, 70-80km per dag.
Heb ook nog een bedrijfswagen, maar daar rij ik nu duidelijk minder mee. De wagen weg doen zit er niet direct in, praktisch gezien kan ik die nog niet missen. Werk, gezin, kleinkinderen....
Mijn grootste drijfveren om te fietsen zijn gezondheid, en vermijden van files (rond Antwerpen neemt het dramatische vormen aan, de haven van Antwerpen veroorzaakt veel welvaart, maar ook veel overlast door traffic)

Dus ik hoor in ieder geval niet bij de groep die geen auto heeft.
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

Houd er rekening mee dat Stromer niet meer werkt met La Mobilière sinds 1 januari 2020. Het is daarom aan de koper om een ​​verzekering naar keuze af te sluiten voor een specifieke e-bike, omdat de kosten van fietsen hoog zijn. Stromer is 10 jaar oud en met de eindelijk zwarte cijfers kunnen we hopen dat het bedrijf blijft groeien !!!

10 jaar voor Stromer en nog steeds geen waardige klantenservice. Het stoort me om mijn leven te "veranderen" in termen van transport (fiets + TP) en ik moet zeggen dat Stromer het enige merk is dat me doet dromen (ik vond de Stockli leuk, maar ze bestaan ​​niet meer)
Het probleem is dat het voertuig betrouwbaar moet zijn. Ik heb onregelmatige schema's (soms vanaf 04:00 uur) en mijn auto (van VW!) Is alleen in de garage voor service 1 dag per jaar + 2 × 1 dag voor het verwisselen van banden, maar ik kies vrije dagen tijdens de week.
Daar, volgens uw opmerkingen, tussen storingen en helaas storingen (ik veronderstel meer dan met de auto of motorfiets, maar minder dan met een klassieke fiets de grootte van Pirelli ??) als de fiets 1-2 dagen per maand onbruikbaar is is, het is niet beheersbaar met werk ...
Op deze manier wil ik weten wie een Stromer heeft gekocht terwijl ik ook een auto of motor doorverkoop?
Ik ben absoluut blij de opvolger van de ST-5 (2021?) Te kennen.

Stromer is zo specifiek dat je ook bang kunt zijn voor een faillissement dat bijna zou leiden tot het slopen van motorfietsen, maar omdat de zwarte cijfers er zijn, is er geen reden. Ik heb gewoon een beetje meer klanten nodig om te luisteren.
Ik vind echter een heel goed ding dat Amag niet eens doet voor mijn VW ...: een fiets wordt geleend wanneer de fiets in reparatie is. Wat de verzekering betreft, lijkt de verzekering in Zürich (tot CHF 12.000, -) aantrekkelijk omdat het assortiment meubels bij Stromer is afgelopen.

Ik ken mezelf, ik ben te menselijk. Als ik de auto houd, heb ik veel excuses om de fiets niet mee te nemen. Als Stromer + TP (en soms mobiliteit gaan zien voor iets anders, mobiliteit, locatie), zou ik geen keus hebben. Mijn probleem is niet zozeer de afstand naar het werk (afhankelijk van de service 11 tot 14 km), maar de uren (slechtste start 3:45 beste 6:30)
Ik zoek heel vaak advies van mensen die het hele jaar door maar één (elektrische) fiets of motorfiets hebben.
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Plaats reactie