Welke stromer voor 25km per dag?

huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

Wiebe schreef: 21 mar 2019, 09:57 Als budget geen probleem is, is het antwoord op de vraag: elke 45 km/h Stromer is geschikt voor de 25 km.
Budget is geen probleem ja maar het kan oversised zijn voor mijn gebruik,
Ik ben aangetroken dooe de look van de st5 , de lichten lijken beter en een betere motor maar ik zal zeker het verchil niet merken in gebruik

ik zal is de st5 vrijdag proberen testen in een winkel.
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Betere motor kun je wegstrepen. Dat verschil is waarschijnljik zo minimaal dat je het niet gaat merken.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb zelf een soortgelijke afstand en toen ipv een 25km fiets, gelukkig gekozen voor een Stromer (ondanks gedoe met fietspaden en autowegen). Als ik nu een keuze moest maken:
  • Bouwjaar 2018 of nieuwer
    Grootste accu
    Afhankelijk van je lichaamslengte, woon-werk route en eigen voorkeur; 26" vs. 27,5" wielen
    Vlak de ST2 en vooral de ST2S bij voorbaat niet uit vs. de ST3 en ST5
    Een fijne Stromer dealer; wat je kan beoordelen bij bezoek en proefritten
En hou rekening met de toch wel bijkomende kosten als: verende zadelpen, evt. andere banden, aantal Van Zijp onderdelen/modificaties, evt. extra lader voor op het werk, art** ringslot met insteekketting, tassen, helm, fietsbril, onderhoudsmiddellen, verzekeringpremie, etc.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

Merci voor u raad inderdaad is 25 traag.. Het is spijtig Dat hem stopt aan 25 in somigge momenten is dit lastig.
J3R schreef: 21 mar 2019, 11:18 Heb zelf een soortgelijke afstand en toen ipv een 25km fiets, gelukkig gekozen voor een Stromer (ondanks gedoe met fietspaden en autowegen). Als ik nu een keuze moest maken:
  • Bouwjaar 2018 of nieuwer
    Grootste accu
    Afhankelijk van je lichaamslengte, woon-werk route en eigen voorkeur; 26" vs. 27,5" wielen
    Vlak de ST2 en vooral de ST2S bij voorbaat niet uit vs. de ST3 en ST5
    Een fijne Stromer dealer; wat je kan beoordelen bij bezoek en proefritten
En hou rekening met de toch wel bijkomende kosten als: verende zadelpen, evt. andere banden, aantal Van Zijp onderdelen/modificaties, evt. extra lader voor op het werk, art** ringslot met insteekketting, tassen, helm, fietsbril, onderhoudsmiddellen, verzekeringpremie, etc.
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Als je budget niet uitmaakt, zou ik voor een st3 gaan. St5 is overpriced en overkill! Zoals eerder vermeld zijn de verschillen nihil , en vergeet niet voor 2500euro verschil koop je toch al andere dingen.
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

Maar goed... als budget geen probleem is en je gecharmeerd bent van de uitstraling van de ST5, dan hoef je toch niet te twijfelen? :cool2:
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
huguesfps
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 mar 2019, 15:19

Ik heb de st5 getest en de st3 het zal een st3 Worden in zwart had de st5 nog Meer nm en een echte krach tiger motor Dan had ik hem genomen
Stromer St3 Black / :ba Tern Vektron s10 / ortlieb bags / Frontrag / airzound. :ck:
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Proficiat en elk z’n keuze .....niet makkelijk soms .
Al besteld ?
Leveringsdatum ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

huguesfps schreef: 24 mar 2019, 00:08 Ik heb de st5 getest en de st3 het zal een st3 Worden in zwart had de st5 nog Meer nm en een echte krach tiger motor Dan had ik hem genomen
:ay Goede keuze, mooie fiets!
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

huguesfps schreef: 20 mar 2019, 23:41 een tern vektron s10
Deze heb ik eventjes moeten opzoeken ... ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie