Hersens of spieren

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 01 mar 2019, 13:42 Ik heb het elke keer op de racefiets. 2 uur lang het gevoel dat het niet loopt en dan met een keurig gemiddelde thuis komen.
Dinsdag met de racefiets naar 't werk gereden. Dat viel ook hier in 't begin weer tegen. Even gestopt om te kijken of de remmen niet aansleepten. Maar 't heeft echt wel zijn charme.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
FredWest
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 dec 2018, 07:59
Locatie: Waarder

Ik heb de fiets naar de fietsenmaker gebracht voor een servicebeurt. Mijn zoon rijd nu op de gewone fiets en ik wilde hem op zo'n slechte fiets niet steeds naar Gouda laten fietsen.
Beurt was nodig maar misschien minder dan ik verwacht had. :bn:
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Ik fiets alleen woon-werk verkeer met de stromer. (speciale forum gerelateerde zaken uitgesloten :D )
Voor de rest alles met mijn gewone (stad)fiets. Ook als ik 2x20 km naar bijv Leiden fiets.
Hoe vaker je ook op je normale fiets fietst, hoe minder dat "niet kloppende gevoel" ontstaat.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad. Nadat ik mijn SP had heb ik iets van een paar weken tot een maand uitsluitend daarop gefietst. De eerste paar keren op een gewone fiets had ik ook het gevoel dat er iets mis was, maar na een paar keren ben je weer gewend aan beide waarheden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ja, dat heb ik gister ook ervaren. Bekende racefiets gevoel komt weer terug.
Ik rij wel harder dan normaal, leuke bijkomstigheid :ay
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik vraag me dan wel elke keer af waarom ik weer zonodig niet-elektrisch wil fietsen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Omdat je veel langer op de racefiets dan de elektrische fiets kan? Omdat het toch nog altijd meer echt sporten lijkt, je ook een stuk dieper kan gaan, en veel sneller in de afdalingen?

Ik ben vorig jaar de Mont Ventoux opgereden via een alternatief parcours, ik ben op de Ventoux boven gekomen na 70 km (waarvan 60 km klimmen), en moest dan nog 35 km tot mijn vakantieverblijf terugrijden. Dat soort ritten kan je volgens mij niet rijden met een Stromer, en 't zou ook gewoon veel minder leuk zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hoe ben je gereden dan en waar zat je?
Ik kan best veel rondjes bedenken rond de Ventoux, maar 60km klimmen??

En idd: ebike is gewoon een vervoersmiddel, racefiets en atb is sporten.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 03 mar 2019, 10:46 Hoe ben je gereden dan en waar zat je?
Ik kan best veel rondjes bedenken rond de Ventoux, maar 60km klimmen??

En idd: ebike is gewoon een vervoersmiddel, racefiets en atb is sporten.
Vanuit Carpentras.
https://www.routeyou.com/nl-fr/route/vi ... lt-ventoux

Ik ben dus vanuit Carpentras naar Mormoiron gereden en dan via de Gorges de La Nesque tot in Sault (D942), dan verder naar de Ventoux. Is een onwaarschijnlijk mooie route, ook het eerste deel van 't parcours was gewoon magisch. Ik heb nog even getwijfeld om vanuit Mormoiron via Methamis de steilere kant van de Gorges De Le Nesque (D5) te nemen, maar dan heb je vanuit Saint-Hubert naar Monieux een te lange afdaling en dan zijn het echt twee aparte klimmetjes mi

Tot op de Ventoux > 2000 hm, dus weinig zware en moeilijke stukken, maar de lengte maakt het toch lastig (en toen ik hem reed de 5 Bft wind op kop). Ik ben ook niet tot boven gereden, 1,5 km van de top omgedraaid, er was gewoon teveel zijwind (rukwinden van 105 km/h), gewoon te gevaarlijk. Ik had hem al beklommen en had niks te bewijzen.

En de Stromer is meer dan een vervoersmiddel, je kan er ook op sporten, en toch zeker uitstekend op trainen (hartslagcontrole)
Laatst gewijzigd door Tomasj op 03 mar 2019, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Gorges de la Nesque is schitterend inderdaad!
Als het te hard waait kun je beter omkeren inderdaad. Ik heb ook genoeg boven gestaan, maar blijft mooi.
Tip: Rondje rond de Ventoux, dus achterlangs via Sault, dan de D40 en dan via de D242 naar Malaucene.
Plaats reactie