Hersens of spieren

Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Henry schreef: 03 mar 2019, 10:04 Ik vraag me dan wel elke keer af waarom ik weer zonodig niet-elektrisch wil fietsen. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Kostenbesparing: Mijn gewone fiets is nog goedkoper per kilometer.
Ik rijd ongeveer 4.000 kilometer op mijn gewone fiets per jaar. Dit scheelt accu gebruik, stromer onderhoud beurten (die ik niet zelf uitvoer) banden slijtage etc.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Ik heb vorige week ook de ouwe getrouwe koersfiets nog eens bovengehaald, daar ik niet meer op de ST5 mocht rijden door stuurpen-toestand.
Twas toch met een klein hartje, daar ik al een goed half jaar niet meer met een gewone fiets gereden had.
Het viel me direct op dat mijn achterwiel nasleepte of mijn achteras stuk leek... dus het gevoel wat ik hier ook gelezen heb.
Gelukkig was dit ook enkel een gevoel en fietste mijn "koersvelo" even goed dan ooit tevoren.

Ik moet wel zeggen, dat het heel goed meeviel, want heb de 42 km toch afgelegd aan een behoorlijk gemiddelde van 26,5 km/u.
Het optrekken is een mindfuck, daar ik ondertussen zo gewoon ben dat de fiets zichzelf vooruitstuwt...
Het op snelheid houden vond ik echter vergelijkbaar met de ST5.
(zij het een 15 a 20 km/u trager!) :lol:
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gerard S
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2018, 11:34
Locatie: Wageningen

Enorm herkenbaar.

In het begin een paar keer gestopt om te kijken of er echt niets aanliep. Alles voelt wat stroever aan op de 'gewone' fiets.
Ben benieuwd, in mei met z'n tweetjes een weekje op vakantie met de fiets. Dus pakjes erop en dan eens zien of ik echt zo langzaam ga of klachten krijg of het wat rustiger kan. :duel:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Voor mij is het gewoon een kwestie van tijd......met de st5 ben ik 10-15 minuten sneller dan met de DF, vooral de stedelijke 7km van de 28km per ritje met de DF kan ik een hogere topsnelheid halen maar dat kost ook weer veel kolen.
De andere kant is het dagelijkse ketting-onderhoud aan de stromer bij slecht weer....ben ik wel eens zat, daar wint de DF het weer in 30.000km de ketting maar 3 keer gesmeerd en weer afgeveegd na een ritje :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
mrstrom

Heel herkenbaar dit. Ik ben laatste tijd op de stromer veel naa rhet werk geweest a 20km,.
Deze week nu voor de 2e keer op de racefiets, maar het is of de rem er opzit. Vooral na een bocht weer op snelheid komen voelt erg gek en zwaar.

Daarom vroeg ik mij af:
Is het handig de trapondersteuning in stand 3 terug te zetten zodat je zelf meer moet doen?
In stand 3 rijden, kan je niet de "bewegelijkheid" instellen toch, zodat je zelf meer moet doen uit een bocht acceleren?

Ik wil ook de snelheid op de racefiets wel kunnen maken, als ik met vrienden eens een rondje maak. En trainen voor een tochtje van 120km enzo.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Afgelopen zaterdag 125km op de Colnago gezeten.
Grappig feitje: voor mijn gevoel viel het vooral niet mee en was het zwoegen om thuis te komen. De cijfertjes op de Quarq Powermeter gaven echter aan dat ik een hoger gemiddeld vermogen heb getrapt dan vorig jaar eind maart en een gemiddelde van 29,7.
Kortom, je mist voor je gevoel de extra push op het achterwiel die je bij de Stromer wel krijgt, maar in praktijk is het gewoon positief voor je conditie.
Gebruikersavatar
TheWhiteRider
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jan 2019, 13:59
Locatie: Limburg, BE

Als je de koppelsensor op 0% zet, zal je zelfs in stand 3 moeten werken.

Je zal nog steeds je topsnelheid kunnen halen, maar niet meer zo gemakkelijk.
ST3 Sport L Cool White 983Wh
Bike naam "Whitey"
mrstrom

Daniel1975 schreef: 27 mar 2019, 10:33 Colnago
Jij moet er echt verstand van hebben!

Vandaag ging het wel al wat beter, maar ga toch straks de trapsensor eens terugzetten 2 stapjes om te kijken wat dat brengt.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Hahaha, in dit gevan een V1-R. Ik zal je de rest van het fietsenpark hier besparen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 27 mar 2019, 10:33 Afgelopen zaterdag 125km op de Colnago gezeten.
Grappig feitje: voor mijn gevoel viel het vooral niet mee en was het zwoegen om thuis te komen. De cijfertjes op de Quarq Powermeter gaven echter aan dat ik een hoger gemiddeld vermogen heb getrapt dan vorig jaar eind maart en een gemiddelde van 29,7.
Kortom, je mist voor je gevoel de extra push op het achterwiel die je bij de Stromer wel krijgt, maar in praktijk is het gewoon positief voor je conditie.
Ik stond vandaag te wachten op de andere leden van de fietsclub, maar er kwam niemand opdagen. Ik heb dan maar besloten om op mijn eentje nog eens 100 km te fietsen aan een zo hoog mogelijke snelheid op een relatief vlak parcours (350 hm). Vandaag klokte ik af op 30,5 km/h gemiddeld, terwijl ik zo goed als altijd onder omslagpunt bleef.
Een snelheid die me de voorbije jaren echt nooit gelukt is, mijn beste resultaat tot nu toe was 28,6 km/h drie jaar geleden over dezelfde afstand en vergelijkbaar parcours (toen was ik nog 47, ondertussen ben ik er bijna 50)...

Die Stromer is voor mijn conditie echt een zegen geweest, ik denk dat ik nooit fitter ben geweest dan ik nu ben. Terwijl ik toch al een dagje ouder word. Het geeft echt wel een kick om in je eentje op de racefiets een peletonnetje voorbij te razen dat aan 30 km/h aan 't rijden is :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie