Enquête Keuzevrijheid

Gebruikersavatar
Martin-sps
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jan 2018, 17:14
Locatie: Hilversum
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 15000

ONDERZOEK KEUZEVRIJHEID

Beste Nederlandse speedpedelec-rijders,

Tom Seising is student aan de NOVI Verkeersacademie in Utrecht en studeert af op het onderwerp "Keuzevrijheid plek op de weg voor de Speedpedelec rijder".

Hieronder vind je zijn oproep tot deelname aan een enquête over dat onderwerp. Hij hoopt dat zoveel mogelijk van jullie deze enquête willen invullen! Hier onder de toelichting van de onderzoeker.

TOELICHTING door Tom Seising

Zoals jullie weten valt de speedpedelec sinds 1 januari 2017 volgens de wet onder de categorie bromfietsen. Dit levert bij de diverse weggebruikers zowel positieve als negatieve reacties op. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de speedpedelec-gebruiker zich niet volledig kan vinden in de huidige wetgeving. Men noemt verkeers(on)veiligheid, doorstroming en agressie in het verkeer als enkele oorzaken. Om beter aan te sluiten bij de behoeften van de speedpedelec-gebruiker is er geopperd om de keuzevrijheid met betrekking tot de plaats op de weg te onderzoeken.

Ik ben afstudeerder aan de NOVI Verkeersacademie in Utrecht, en heb het onderwerp ‘Onderzoek naar keuzevrijheid van de plek op de weg voor speedpedelecs’ als mijn afstudeeropdracht gekozen. Op basis van eerdere onderzoeken, een expertsessie en een enquête onder speedpedelec-gebruikers wil ik bepalen of een implementatie van keuzevrijheid in Nederland mogelijk is en wat daarvoor nodig is.

Via deze weg wil ik jullie vragen de enquête, die middels de link te bereiken is, in te vullen. Zo helpen jullie als speedpedelec-gebruikers mij bij het onderzoek en hebben jullie een stem in de bijdrage naar een mogelijke verbetering van de verkeersveiligheid en het gebruik van de speedpedelec.

In verband met de Nederlandse wetgeving, verzoek ik de enquête alleen door de Nederlandse rijders in te vullen.

Onderstaand de link naar de enquête.
Het invullen duurt niet langer dan 10 minuten.

Bij voorbaat dank!

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... 074eCU5kF0

(N.B. ik heb geen Facebook account, dus kan jullie commentaren op deze post niet zien, Martin de Vries is echter mijn contactpersoon en zal alles doorspelen).
Gebruikersavatar
Martijn Rookie
Veteraan
Veteraan
Berichten: 336
Lid geworden op: 18 dec 2018, 21:56
Locatie: Vleuten

Done!
Stromer ST2 2018 - Commute Vleuten-Hilversum 32 KM (neem detour door Lage Vuursche)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ook ingevuld.
Als de uitkomsten bekend zijn, wil je ze dan delen Martin-sps?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Klaas
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 75
Lid geworden op: 31 mar 2018, 16:24
Locatie: Flevoland
Merk SP: Stomer St3 Pinion LE

Ingevuld. Ben benieuwd naar de resultaten. Ook gezien de diverse standpunten op dit forum.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Op zich lijkt het natuurlijk een beetje op de peiling die eerder ook gedaan werd via de Facebookgroep “speedpedelec groep der lage landen” en waarvan de resultaten in het CROW rapport zijn verwerkt. Maar goed help iemand graag bij zijn scriptie. Al denk ik dat een andere onderzoeksvraag interessanter was geweest (want hiervan weten we eigenlijk wel hoe iedereen erover denkt).
Interessanter is bijvoorbeeld hoe wegbeheerders in verschillende provincies er tegenaan kijken (enquête onder hen!) of bijvoorbeeld andere weggebruikers (hoe bekend is men met het fenomeen speed Pedelec).
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Done :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Gefixed :ay
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Dito
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Prima initiatief :bi
mrstrom

gedaan, goed iniatief idd.

Miste wel de flexibiliteit buiten de bbk. Ik zie zelf niet zoveel issues binnen de bbk, als de weginrichter de wegen maar goed uitkiest, wat nu niet zo goed gebeurt.
Plaats reactie