afschrijving bij veel kilometers

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wiebe schreef: 05 mei 2019, 09:50 Af en toe heb ik het idee dat de ketting en cassette een makkelijke inkomstenbron voor de FM is.
Stromer werkt dit zelf ook in de hand. Stromer levert alleen complete cassettes, geen losse kransjes. Een FM die het allemaal wel choco vindt, die bestelt en vervangt gewoon het officiële Stromer onderdeel en dat is dus de complete cassette: makkelijker te doen, meer omzet.

Ik ben geen fan van de vervang- en wegwerpcultuur bij Stromer, nooit geweest. Ik vind echt dat ze daar iets aan moeten veranderen. (Wel een dak tjokvol zonnepanelen op je headquarters, en containers vol onnodig afval in de achtertuin..) Laat Stromer dan op zijn minst eens serieus gaan refurbischen, motoren met één defect sensortje bijvoorbeeld.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Helaas wil Stromer eigenlijk niet dat je aan de ST3/5 zelf sleutelt. Zelfs bandje wisselen willen ze niet. Slechte zaak :(
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mocht ik dit jaar naar Eurobike gaan, dan is dit - net als en de omruil/wegwerphouding - absoluut één van de punten waar ik bij ze over ga jengelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bram Roose schreef: 05 mei 2019, 11:09
Ik zou ook verbaasd zijn. Met middenmotor die alle torsie op ketting en tandwielen trekt zit je ongeveer aan die cijfers. Ik reed zelfs 5000km met ketting bij middenmotor. Jij hebt zogezegd zelf met jouw benen in 3000km je ketting en cassette kapot getrapt. Vind ik moeilijk te geloven. Dat lijkt me de strategie zoals van BMW: vervangen lang voor het kapot is en niemand heeft ooit problemen. Is op zich een goede strategie om nooit in panne te staan, maar je betaalt wel premium en voor het milieu en de afvalberg rampzalig eigenlijk... Ik denk voor mensen die niets van fietsen kennen is dit een heel goede strategie. Maar voor mensen zoals jij die op het forum zitten en echt met fietsen bezig zijn, kan het anders afgesproken worden. Jij zal snel 'voelen' aan je fiets wat er mis is en op tijd je fiets binnen doen...
Slijtage aan ketting en cassette hangen af van de manier van fietsen, en de omstandigheden waaronder gefietst worden (door regen en wind, om maar eens iets te zeggen). Ik heb ondertussen ook al 4 kransjes '11' versleten (zit een nieuw kransje op sinds dit week-end). En versleten wil bij mij zeggen dat ik 'doortrap'.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 mei 2019, 12:37 Mocht ik dit jaar naar Eurobike gaan, dan is dit - net als en de omruil/wegwerphouding - absoluut één van de punten waar ik bij ze over ga jengelen.
Neem voor de zekerheid een knokploeg mee :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 05 mei 2019, 12:39 Ik heb ondertussen ook al 4 kransjes '11' versleten (zit een nieuw kransje op sinds dit week-end). En versleten wil bij mij zeggen dat ik 'doortrap'.
Ja, maar jij eet kilometers voor je ontbijt en Stromert dan nog wekelijks een paar duizend kilometers rond. Dan wil het wel eens slijten :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 05 mei 2019, 18:36
Ja, maar jij eet kilometers voor je ontbijt en Stromert dan nog wekelijks een paar duizend kilometers rond. Dan wil het wel eens slijten :d3:
Niet overdrijven, heh. Ik heb 7 weken na mekaar meer dan 450 km gereden met de Stromer, ik doe zelf nog geen half duizend kilometer per week. :mrgreen:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie