Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

VFooR
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 aug 2018, 17:40
Locatie: Gent (B)

Even hier wat stof wegblazen uit deze topic.

Ik lees veel positieve commentaren van qicq Amsterdam. Zijn hier mensen uit België die leasen of een hebben gekocht via qicq?

Hoe loopt dat met service en onderhoud in België dan? Ik weet dat ze vlot tot gans Vlaanderen komen. Maar die lange afstand (bv Gent - Amsterdam) schrikt wat af om als vaste dealer te hebben, nee?

Als dit positief zou zijn, heeft het wel veel voordelen om dan met qicq in zee te gaan.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik weet dat de FM uit Amsterdam wekelijks naar België gaat voor service en afleveren van nieuwe Stromers. Ik heb dat gezien en spreek het personeel regelmatig. Gelet op de wijze hoe ik zie hoe hun aftersales is ga ik er vanuit dat zij dat zeker ook voor de Belgische klanten doen. Ik weet niet of zij ook de aanvraag van een nummerplaat regelen, maar even bellen en je weet het zo.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

VFooR schreef: 06 apr 2019, 09:58 Even hier wat stof wegblazen uit deze topic.

Ik lees veel positieve commentaren van qicq Amsterdam. Zijn hier mensen uit België die leasen of een hebben gekocht via qicq?

Hoe loopt dat met service en onderhoud in België dan? Ik weet dat ze vlot tot gans Vlaanderen komen. Maar die lange afstand (bv Gent - Amsterdam) schrikt wat af om als vaste dealer te hebben, nee?

Als dit positief zou zijn, heeft het wel veel voordelen om dan met qicq in zee te gaan.
Waarom niet gewoon lokaal een fiets kopen? Er zijn meerdere Stromerdealers in 't Gentse, daar zal er toch wel minstens ééntje tussen zitten die OK is? Ik ben echt wel redelijk vaak langs mijn fietsenwinkel gereden om een klein euvel op te lossen, iedere keer een week wachten op de service-mobiel, neen bedankt zou ik zeggen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben klant bij QicQ en heb er twee Stromers gekocht. Ik vind het een prima dealer, kundig en met een uitstekende service. Ze hebben een als mobiele fietswerkplaats ingerichte klusbus voor service aan huis of b.v. op je werk. Als het moet nemen ze jouw Stromer mee naar de vestiging en laten ze een leenfiets voor je achter.

Maar: als je een "klaar terwijl u wacht" dealer zoekt waar je zo kan binnen wandelen, en als je niet afhankelijk wilt zijn van wanneer ze ruimte hebben in de agenda voor onderhoud of het verhelpen van een storing, dan zou er niet aan beginnen en een dealer in je eigen regio zoeken.

Ik zit zelf ook 100km bij QicQ vandaan, maar ben vrij zelfstandig wat fietstechnische zaken aangaat (kan het merendeel zelf doen) en ik schrik niet snel van een storing. Maar ik heb b.v. ook weleens van een Belgische klant van QicQ op het forum gelezen dat hij teleurgesteld was dat hij bij een storing moest wachten totdat QicQ naar België kwam. Dat is iets waar je op voorhand goed over na moet denken, of dit iets voor jou is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Als ik in België woonde zou ik een Belgische dealer kiezen. Gewoon eentje die redelijk in de buurt zit van je huis.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja, daar zeg je zowat. Ik denk ik ook.

Ik denk wel dat veel mensen voor de Amsterdamse dealer kiezen omdat ze waanzinnig veel op voorraad hebben en dus bijna altijd direct kunnen leveren. Daarnaast heb ikzelf voor ze gekozen omdat ze al lang in Stromer handelen en de daarvoor noodzakelijke kennis al in huis hebben. De Amsterdamse dealer staat niet bepaald bekend om zijn lage prijzen, dus daar zit het 'm in ieder geval niet in.

En hoewel het inmiddels stukken beter gaat dan b.v. in 2017 met de storingsgevoeligheid van Stromers, loop je nog steeds een reëel risico op opstartproblemen of andere storingen. Dan is een dealer die weet wat-ie doet en alle gangbare onderdelen op de plank heeft liggen onmisbaar.

Maar ik ga er vanuit dat dergelijke dealers er ook zijn in België. Gewoon eens rond gaan kijken, gesprekjes voeren en dealers goed uitvragen over hun Stromer-onderdelen voorraad.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 06 apr 2019, 12:13 En hoewel het inmiddels stukken beter gaat dan b.v. in 2017 met de storingsgevoeligheid van Stromers, loop je nog steeds een reëel risico op opstartproblemen of andere storingen. Dan is een dealer die weet wat-ie doet en alle gangbare onderdelen op de plank heeft liggen onmisbaar.
Tja, en als die dealer dan 100 km verderop zit, en je hebt echt één van die 'lemons', dan heb je pas echt een probleem denk ik.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is mij meermaals gebeurd, maar ik heb nooit langer dan 24u stil gestaan. Dat was wel omdat de dealer vervangende onderdelen naar mij op heeft gestuurd die ik zelf heb gemonteerd. Dat ziet lang niet iedereen zitten. En ja, dan zul je moeten wachten totdat ze ruimte hebben in de planning. Aan de andere kant: als ik hoor dat Stromers ook weken lang stil kunnen staan bij dealers om de hoek... Je moet gewoon echt zelf goed aanvoelen of de handelswijze van een dealer bij je past of niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Bij QicQ heb ik ook 3 weken stilgestaan vanwege een voorwiel lager :ai
Daar dus ook niet altijd even snel.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Doe mij maar een lokale snel te bereiken dealer. Ben nu al 3x op 1 maand tijd op bezoek geweest, 1ste x voor afhaling, 2de maal voor fluctuerende lichtbundel en 3de maal voor de krijsende remschijf. Is al moeilijk genoeg als je het allemaal lokaal moet regelen laat staan dat je dit met een dealer far far away moet afstemmen.
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Plaats reactie