Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Stromeur schreef: 11 mei 2019, 13:57 Je weet dat je op elk vervangen onderdeel opnieuw twee jaar garantie hebt? Dus die 12 mei geldt alleen voor alles wat nog NIET aan jouw Stromer is vervangen. Lees: de garantie op pakweg al jouw prints en de motor loopt nog wel wat langer door.
Klopt. Daar had je me eerder op gewezen. En amateurs zijn het!
Ik zet mijn fiets tegenwoordig 's avonds binnen. Hierdoor heb ik de foutmeldingen niet meer gezien. Tot een paar weken geleden de fiets tijdens het rijden meerdere malen in RECUP mode ging rijden ... toch zorgwekkend, zo na de garantie periode ... :o
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Volgens mij verloopt morgen alleen de garantie op jouw frame, de rest is ondertussen wel vervangen :bu:

Maar even serieus: ik kom ondertussen ook niet meer daar, tenzij het echt iets specifieks is (sensor in motor oid zoals afgelopen zomer). De rest doe ik ondertussen of zelf, of ik laat het een fatsoenlijke FM doen.

Ze hebben in Uden nooit tijd, doen dingen (daarom?) vaak slordig, communiceren niet of wazig en komen afspraken amper na, ...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo te lezen gaan die vroeger of later ook vanzelf failliet. Natuurlijke selectie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daar lijkt het nu nog niet op, ze verkopen verschrikkelijk veel gewone fietsen en gewone e-bikes. Ik gok dat daar het service niveau minder hoog hoeft te zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mijn fiets met 983 accu komt bij Mango Mobility vandaan; weliswaar een erg mooie aanschafprijs vanwege overjarig showroommodel en ook vriendelijk personeel, MAAR:

- bij verkoop werd verteld dat het bouwjaar van de fiets 2017 zou zijn (leugen)
- bij verkoop werd verteld dat er meteen krimpkous zou worden aangebracht bij aflevering (leugen)
- ze gebruiken één centraal landelijk contactnummer wat slecht communiceert
- een aparte planning die slecht communiceert
- een centrale werkplaats (Weesp) wat slecht communiceert
- reparatie werd lelijk afgeleverd door het gebruik van onjuist gereedschap voor het vervangen van de voorwiellagers

Fiets staat nu al weer sinds 8 april(!) stil vanwege een gebroken metalen veer in het batterijcompartiment en heb dit keurig gemaild inclusief foto's en toelichting aan Mango Mobility.
Op 9 april telefonisch contact met Mango Mobility (landelijk nummer) waarbij desgevraagd 2x werd bevestigd dat de onderdelen op voorraad zouden zijn (leugen) zodat de fiets snel gemaakt kon worden. Hun planning zou terugbellen voor een afspraak om de fiets op te halen; dit gebeurde niet, dus uiteindelijk 11 april zelf maar gebeld. Vrijdag 12 april kon de fiets eindelijk worden opgehaald, waarbij werd verteld dat de gebroken veer een bekend probleem was... Dit gaf mij vertrouwen dat de onderdelen op voorraad zouden zijn zoals eerder 2x werd bevestigd.

De week erop gebeld hoe het ervoor stond; onderdelen waren NIET op voorraad, dus het landelijk nummer liegt maar wat en heeft ook nog eens mijn mailadres op hun marketing lijst gezet (ongevraagd en ongewenst), waarna er reclame zooi door Mango Mobility werd gemaild.

Uiteindelijk vertelde de werkplaats te Weesp dat de onderdelen woensdag 17 april door Mango zouden worden ontvangen (leugen). Inmiddels zijn we ruim een maand verder, is het 11 mei(!), heb ik niet kunnen fietsen (woon-werk) met het prachtige weer en volgens Mango Mobility hebben ze nog steeds geen onderdelen van Stromer ontvangen.

Kortom eerst de boel bij elkaar liegen, niet communiceren, geen leenfiets en afwachten wanneer en hoe deze reparatie wordt uitgevoerd. Het is duidelijk hoe afhankelijk je bent van aanschaf bij een goede dealer, v.w.b. modificaties en reparaties onder garantie.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En dat is ook een reden waarom natuurlijke selectie nog niet zo goed werkt. Er zijn gewoon te weinig dealers die het wel begrijpen :dwarf:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

J3R schreef: 11 mei 2019, 15:54 Kortom eerst de boel bij elkaar liegen, niet communiceren, geen leenfiets en afwachten wanneer en hoe deze reparatie wordt uitgevoerd. Het is duidelijk hoe afhankelijk je bent van aanschaf bij een goede dealer, v.w.b. modificaties en reparaties onder garantie.
Je krijgt er duidelijk niet de service die je mag verwachten, maar ik zou dat nu niet 'liegen' noemen. Liegen doe je bewust, ik denk dat het hier eerder onkunde of slecht beheer is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat er mis gaat bij dit soort ketens (even los van dat Mango een scootmobielspecialist is en ik voor een Stromer de voorkeur geef aan een fietsspecialist) is dat je vaak veroordeeld bent tot een centraal nummer/callcenter/weetikwat-dinges. De grootste online fietsenwinkel in NL werkt precies zo.

Verkoop, after-sales en logistiek zijn bij dit soort organisaties gescheiden afdelingen die veel te weinig van elkaar afweten. En onze toegang tot die afdelingen wordt afgeschermd met een low-cost klantenservice, wier medewerkers enkel fungeren als doorgeefluik en die in de regel dus ook niet zullen uitblinken in kennis van zaken. Niet over het product dat je hebt gekocht (want een Stromer is toch een verhaal apart) en niet over de interne bedrijfsvoering. Zodra jij ophangt zijn ze weer van je af. Als je mazzel hebt, word je in ieder geval nog vriendelijk te woord gestaan, maar aan vriendelijkheid heb je geen bal als je probleem niet wordt opgelost.

Het enige wat je kunt doen om dit soort ketens ertoe te bewegen om je problemen op te lossen, is op een drukke zaterdagmiddag een winkel binnenwandelen en daar, liefst goed hoorbaar voor alle potentiële klanten, je ongenoegen uiten. Heb ik ook weleens gedaan bij een keukenboer op 2e Paasdag, werkt prima. Binnen twee weken had ik een nieuw, stenen aanrechtblad.

Als blijkt dat een keten ook actief reageert op review-websites, dan vinden ze hun online image kennelijk belangrijk genoeg om er een afdeling Webcare op te zetten, en dan kun je het via die weg ook nog proberen. (Als ze niet actief zijn op dergelijke websites, heeft het totaal geen zin.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

FreddyH schreef: 11 mei 2019, 15:57 En dat is ook een reden waarom natuurlijke selectie nog niet zo goed werkt. Er zijn gewoon te weinig dealers die het wel begrijpen :dwarf:
Freddy, daar komt het wel op neer. Je zou zeggen dat daar nog een gat in de markt ligt in deze regio ...een herveld/ qicq in regio Eindhoven!!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pieter schreef: 11 mei 2019, 20:49 Freddy, daar komt het wel op neer. Je zou zeggen dat daar nog een gat in de markt ligt in deze regio ...een herveld/ qicq in regio Eindhoven!!
Yes, please!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie