Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

Gister een daverende kortsluiting in de oplader.
Stekker eruit groep thuis weer ingeschakeld en naar profile Soest.
Binnen 4 min. stond ik weer buiten met gloedje nieuwe oplader.
Gewoon nette service en goed volk.
Daar hou ik wel van.

oplader heeft in het verleden al 2x laten afweten met opladen connector klikt goed vast in de fiets en toch de volgende ochtend niet opgeladen.
Nu kan je natuurlijk een keer tegen je fiets stoten dat de connector geen goed contract heeft.
maar de magneet is best sterk.

oplader sturen ze op kost de Fm geen cent schat ik in.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het wel of niet starten met laden heeft meestal niks te maken met wel of geen (goed) fysiek contact, maar met het opstarten van de benodigde stroompjes in de bike die het laadproces aan de gang moeten zwengelen. Soms gaat daar iets niet goed. Ik wacht er daarom altijd even bij totdat ik zie (en in mijn geval hoor, want ik heb een oude lader) dat-ie aanslaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Het kan ook wel fysiek contact zijn, als er maar iets kleins tussen zit dan verbinden de communicatie pennen niet goed. Ik heb ook aangeleerd om even te wachten tot hij een takke herrie gaat maken.
Kortsluiting hoort uiteraard niet te gebeuren. Weet je ook wat er gebeurd is? In het begin nam ik mijn lader altijd mee en op gegeven moment had ik een losse spoel, kan me voorstellen dat zoiets wel kortsluiting kan veroorzaken.
propje
Pro
Pro
Berichten: 92
Lid geworden op: 06 jun 2020, 11:31
Locatie: weet ik veel
Merk SP: ST7
Km-stand: 0

De aansluiting naar de fiets toe laat ik 3D dopje printen door m,n zoon.
dat daar geen zut in kan komen.
ik heb ook denk ik oud model oplader want je hoort relais of zo iets klikken.
en op display fiets kan je zien of hij laad.
De kortsluiting in de oplader boeit me niet zo, vind het fijn dat ik een nieuwe heb.
anders had ik hem zeker open geschroefd om te kijken wat er mis was.
ik neem de oplader nergens mee naartoe ligt gewoon altijd in de garage.
ga nog wel een keer het snoer verlengen van oplader naar fiets zo belachelijk kort.
euro snoer mag wat mij betreft korter die kan je makkelijk verlengen.
maar snoer naar fiets is iets meer werk.
Zal wel 5 of 6 aderig kabeltje zijn.
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Zou tijd worden inderdaad...Het niveau vanuit Amsterdam of Herveld is gewoon top !
Daarom toch vanuit Weert in Herveld terecht gekomen. Daar kunnen ze je alles laten zien en laten rijden. ..Tot aan Riese en Muller aan toe....En die is het ook een geworden!
BertH
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2020, 21:14
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST3

Ben ook zeer blij met Vietz. Hier mijn nieuwe ST3 aangeschaft en zeer goed geholpen. De aftersales is ook zeer netjes!
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Het is eigenlijk te verweg maar met de mobiele service die ze hebben komt het wel goed...Hoop die wel niet teveel nodig te hebben...Dat ze landelijke bekendheid hebben zegt genoeg !
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Harrievang schreef: 31 jul 2020, 22:10 Tot aan Riese en Muller aan toe....En die is het ook een geworden!
Welke R & M heb je gekozen en in welke configuratie ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Een NEVO HS. .Aanvankelijk ging ik voor de Rohlhoff maar uiteindelijk is het een Vario geworden in het rood.Makkelijker opstappen dan met een Charger en toch even stabiel om mee te rijden.
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Toch de NEVO gecanceld en gekozen voor een Supercharger Vario..De Nevo met accu onder de bagagedrager ziet niet uit..Twee accu's omdat ik veel rijd op hoge snelheid. ..
Plaats reactie