Hoeveel service geeft jouw Stromer-dealer?

quacktop
Pro
Pro
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jan 2019, 20:22
Locatie: De Kempen

Pieter schreef: 11 mei 2019, 20:49
FreddyH schreef: 11 mei 2019, 15:57 En dat is ook een reden waarom natuurlijke selectie nog niet zo goed werkt. Er zijn gewoon te weinig dealers die het wel begrijpen :dwarf:
Freddy, daar komt het wel op neer. Je zou zeggen dat daar nog een gat in de markt ligt in deze regio ...een herveld/ qicq in regio Eindhoven!!
Ik heb het geluk met een Stromer dealer in ons dorp (Hapert, 17km van Eindhoven op de Stromer), wel de verkeerde kant van Eindhoven voor jullie.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

quacktop schreef: 20 mei 2019, 12:41 Ik heb het geluk met een Stromer dealer in ons dorp (Hapert, 17km van Eindhoven op de Stromer), wel de verkeerde kant van Eindhoven voor jullie.
Voor mij zeker wel interessant. Hoeveel ervaring heb je al met deze fietsenmaker? Welke problemen heb je gehad met je Stromer en hoe hebben ze dit afgehandeld?
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 11 mei 2019, 19:14
Het enige wat je kunt doen om dit soort ketens ertoe te bewegen om je problemen op te lossen, is op een drukke zaterdagmiddag een winkel binnenwandelen en daar, liefst goed hoorbaar voor alle potentiële klanten, je ongenoegen uiten. Heb ik ook weleens gedaan bij een keukenboer op 2e Paasdag, werkt prima. Binnen twee weken had ik een nieuw, stenen aanrechtblad.
Twitteren/Facebook helpt soms ook
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Tsja nu al 42 dagen zonder fiets; enkel vanwege een gebroken batterij veer; ik vind het eigenlijk te gek voor woorden. Van de week Stromer maar eens mailen; de dealer heeft geen enkele zin; paar keer gemaild, gebeld en langsgegaan.
Er lopen amper klanten in de "werkplaats" te Weesp; dus wat sociale druk is niet van toepassing.
Het zou Stromer sieren wat selectiever om te gaan met hun dealer netwerk. :bu:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat niemand op voorhand verwachtte dat scootmobiel-keten Mango topservice op een Stromer zou gaan leveren. Je hebt destijds een strakke prijs van ze gekregen, anders had je je Stromer daar ook niet gekocht. Het is wel balen dat de aap nu bij een relatief eenvoudig probleem al uit de mouw komt.

Neemt niet weg dat 42 dagen wachten op een gangbaar onderdeel zonder plausibele uitleg en zonder zicht op een oplossingstermijn belachelijk is. Ook bij een mwah-dealer hoef je dit niet te accepteren. Laat ze je op zijn minst een leen-Stromer meegeven gedurende de periode dat zij "druk" zijn met het bestellen en monteren van een onderdeel.

Escaleren naar Stromer kan helpen, maar ik vrees dat Mango te weinig Stromers verkoopt om Stromer wakker te schudden. (Bij de grootste online fietsenwinkel van NL zie ik meer kans van slagen, met een flinke stroom klachten.) Mango heeft jou in 2018 een 2016-model verkocht. Dat zegt genoeg over de Stromer-volumes die Mango (dus niet) draait. Maar wie weet pikt Stromer het op. Ik zou het proberen.

Maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan zou ik die erop zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Stromeur schreef: 20 mei 2019, 20:57 Ik denk dat niemand op voorhand verwachtte dat scootmobiel-keten Mango topservice op een Stromer zou gaan leveren.
Neemt niet weg dat 42 dagen wachten op een gangbaar onderdeel zonder plausibele uitleg en zonder zicht op een oplossingstermijn belachelijk is. Ook bij een mwah-dealer hoef je dit niet te accepteren. Laat ze je op zijn minst een leen-Stromer meegeven gedurende de periode dat zij "druk" zijn met het bestellen en monteren van een onderdeel.
Escaleren naar Stromer kan helpen, maar ik vrees dat Mango te weinig Stromers verkoopt om Stromer wakker te schudden.
Maar als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan zou ik die erop zetten.
Ja liep uiteindelijk toch tegen een aantal bekende "schoonheidsfoutjes" aan met de ST2; mijn hoop was dat de fiets zonder al teveel problemen zou blijven rijden, maar helaas.
Inmiddels Stromer rechtstreeks gemaild om in ieder geval na te gaan of de bewering klopte van Mango Mobility, dat de metalen veer in het batterij compartiment niet werd uitgeleverd door Stromer. Meteen toegelicht waarom ik de service en communicatie van deze dealer onder de maat vind.

Ik weet wel dat Mango verder gaat met Stromer en andere merken; het bedrijf wordt voorzover ik weet gesplitst. De precieze details zijn mij niet bekend, maar het merk Stromer wordt wel geschaad als ze blijven werken met dit soort dealers: de service, reparaties en communicatie zijn niet best.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

J3R schreef: 24 mei 2019, 14:52 Inmiddels Stromer rechtstreeks gemaild om in ieder geval na te gaan of de bewering klopte van Mango Mobility, dat de metalen veer in het batterij compartiment niet werd uitgeleverd door Stromer. Meteen toegelicht waarom ik de service en communicatie van deze dealer onder de maat vind.
Ik hoop dat Stromer met een nette reactie komt. (En dat ze die stomme veer eventjes voor je in een enveloppe op de post doen ter compensatie van het gedoe dat je nu hebt.)

Balen dat het zo moest lopen en het is precies zoals je zegt: Stromer staat er niet lekker op met zulke partijen. Ik hoop echt dat je je Stromer snel weer kunt gebruiken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ein-de-lijk de fiets terug, met een nieuwe metalen veer in het batterij-compartiment.
Op 9 april contact met de dealer volgens wie de onderdelen gewoon op voorraad zouden zijn; op 12 april werd de fiets opgehaald. Onderdelen waren dus niet op voorraad en zijn daarna pas twee weken na melding, op 23 april bij Stromer besteld en vervolgens een maand later op 23 mei ontvangen van Stromer(?)
De reparatie (vervanging van een simpele metalen veer) heeft 7 weken geduurd en er lijkt ook een ander accu-slot in te zitten... :bu:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
mrstrom

Diep respect voor je geduld zeg....je zou er bijna een rechtsbijstandsverzekering voor nemen. pfff
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeer "meh" allemaal zeg. Ik zou voor service en onderhoud buiten garantie mooi een andere dealer gaan zoeken. Gelukkig heb je je bike in ieder geval weer terug.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie