Belgische dealers

Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Ik heb hier heel wat winkels zien voorbijkomen van O-VL maar zag de naam Godefroot te st-Martens-Latem nog niet voorbijkomen. Ik heb daar namelijk 2 weken geleden mijn st1 launch edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Heb je zijn naam al eens in de zoekfunctie gestopt ? ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Ik heb inderdaad gezocht op internet en kwam niets slecht tegen. Is een zaak die toch al 30 jaar bestaat. De revieuws die ik zag waren overwegend positief te noemen. Ik ben daar heel goed onthaald geweest en heel goeie informatie gekregen. We zien wel wat het word in de toekomst. ben nog steeds in blijde verwachting.
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Luc ST1 schreef: 11 sep 2019, 20:39 Ik heb hier heel wat winkels zien voorbijkomen van O-VL maar zag de naam Godefroot te st-Martens-Latem nog niet voorbijkomen. Ik heb daar namelijk 2 weken geleden mijn st1 launch edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb mijn fiets nog niet moeten binnen brengen voor probleempjes of onderhoud. Maar de verkoopsdienst was alvast zeer goed. Correcte informatie en de tijd genomen om alles duidelijke te maken qua app en werking nieuwe fiets.
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

<r><QUOTE author="Luc ST1" post_id="67763" time="1568227172" user_id="2887"><s>
Luc ST1 schreef: 11 sep 2019, 20:39</s>
Ik heb hier heel wat winkels zien voorbijkomen van O-VL maar zag de naam Godefroot te st-Martens-Latem nog niet voorbijkomen. Ik heb daar namelijk 2 weken geleden mijn st1 launch edition besteld. Heeft iemand ervaring met deze winkel?
<e>
</e></QUOTE>

Ik heb m'n ST3 hier ook gekocht en de verkoper nam echt z'n tijd om een volledige en correcte uitleg te geven.
Echter tijdens m'n eerste ondehoud toch wat minder goede ervaringen gehad.
1) Bij m'n eerste lekke band diende de buitenband te worden vervangen omdat er een scheur van 1cm in zat. Toen ik m'n fiets nadien ophaalde hadden ze er een winterband opgelegd (in april :ck: ) omdat ze de zomerbanden nog niet binnenhadden. Daar was ik graag toch op voorhand van verwittigd geweest. Ik heb toen zelf m'n kapotte buitenband nog gemaakt met lapmiddelen om zo de wachttijd van 3 weken voor de zomerbanden te kunnen overbruggen. Is uiteindelijk wel in orde gekomen maar wel fiets hierdoor 3x moeten binnensteken. (1° kappotte band er af - winterband er op / 2° witerband er af - opgelapte band er op / 3° opgelapte band er af - nieuwe zomerband er op).

2) Toen de nieuwe zomerband er uiteindelijk op ging had ik een 2de ketting bij hen besteld die ik er zelf ging opleggen. Ik kreeg te horen ik dan geen garantie meer ging hebben omdat ik dit zelf ging doen => zeer flauwe reactie.
De ketting die ik meekreeg was 116 schakels terwijl Stromer 120 voorschrijft. 3x aan de verkoper gevraagd of dit wel ok was en hij benadrukte dat dit zelfs beter was. Uiteindelijk met dit resultaat. viewtopic.php?f=24&t=2580&hilit=ketting ... =10#p56703. Uiteindelijk dan maar zelf een ketting via internet besteld met 120 schakels

Mijn ervaring. Zeker geen slechte winkel maar ze zijn zo groot geworden dat ze nauwelijks tijd hebben voor zaken die buiten het werkplaats gebeuren vallen. Ze raden iedere eigen onderhoud aan de fiets af ivm componenten vervangen... (misschien door te veel slechte ervaringen). Als je al je onderhoud bij hen laat uitvoeren is er zeker geen probleem.
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Luc ST1
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 aug 2019, 15:38
Locatie: Drongen (Baarle)

Dit is inderdaad geen prettige ervaring. Bij deze zal ik op mijn hoede zijn als ik de fiets aanbied voor onderhoud of herstelling. Ik was daar deze morgen om mijn papieren in te vullen voor de aanvraag van de nummerplaat en viel me weer op dat het daar een heel drukke bedoening is. Bedoeling is dat ik volgende week woensdag mijn st1 ga ophalen en ben benieuwd hoe de overhandiging zal gebeuren. Klein vraagje nog, heb jij nu een andere fm voor onderhoud en herstelling?
Copello
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 jan 2019, 16:22
Merk SP: ST3
Km-stand: 11.400

Nee hoor geen andere fm want ik heb zeker geen twijfels over de technieker zijn kwaliteiten.
De fout die met de ketting / winterband was gebeurd omdat de verkoper geen tijd had en al snel "iets" deed omdat het er echt veel te druk is.
Ik heb er een beetje het gevoel dat je een luxeproduct hebt gekocht en je er verder geen vragen over hoeft te stellen ivm onderhoud.
Je brengt de fiets binnen en krijgt hem zonder problemen terug (zoals een eigenaar van een Porsche ook geen vragen stelt na een onderhoud).
Voor de meeste mensen is dit ok maar voor mij probeer ik toch wat extra's te verkrijgen (zoals een andere cassette op ST3).
Ik weet ook niet hoe het bij andere FM's is?
ST3 black edition 983Wh. (Woon - werk enkel 30km)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat kan ook heel anders. En het is handig om zoiets uit te zoeken voordat je met een dealer in zee gaat, zodat je weet of de werkwijze aansluit bij jouw wensen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
dede-if
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jul 2018, 22:17

Copello schreef: 12 sep 2019, 16:29 Nee hoor geen andere fm want ik heb zeker geen twijfels over de technieker zijn kwaliteiten.
De fout die met de ketting / winterband was gebeurd omdat de verkoper geen tijd had en al snel "iets" deed omdat het er echt veel te druk is.
Ik heb er een beetje het gevoel dat je een luxeproduct hebt gekocht en je er verder geen vragen over hoeft te stellen ivm onderhoud.
Je brengt de fiets binnen en krijgt hem zonder problemen terug (zoals een eigenaar van een Porsche ook geen vragen stelt na een onderhoud).
Voor de meeste mensen is dit ok maar voor mij probeer ik toch wat extra's te verkrijgen (zoals een andere cassette op ST3).
Ik weet ook niet hoe het bij andere FM's is?
Ik heb mijn fiets daar ook gekocht. Het binnenkomen van de wisselstukken kan soms erg lang duren. Ik vroeg hen ook naar een andere cassette op mijn ST2 met een 11-12-13-... en volgens hen is dit jammer genoeg niet mogelijk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

M.a.w. ze willen het niet doen (want het is wel mogelijk).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie