Belgische dealers

rudy17
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2020, 15:32

Ik hou jullie zeker op de hoogte .
Ik was mijn fiets steeds met een tuinslang en op sproeien
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer zelf adviseert een emmer met sop en een doekje. De tuinslang geeft toch water in andere richtingen en met andere kracht dan regen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rudy17
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2020, 15:32

update stromer st3
Mijn fiets is vanmorgen weer niet opgestart .. zelfde error codes als vorige keer . Ik heb toen 159 euro mogen betalen en ik ben zeer benieuwd wat ze mij nu in mijn schoenen gaan schuiven .
Het is nog geen week geleden dat hij hersteld was.
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Stromeur schreef: 16 mei 2020, 19:36 Stromer zelf adviseert een emmer met sop en een doekje. De tuinslang geeft toch water in andere richtingen en met andere kracht dan regen.
Best een beetje belachelijk in een tijd waarin je ongeveer elke telefoon in een emmer kunt gooien en hem een uur later er weer uit kunt halen en hij doet het dan gewoon
Mijn e bike regelmatig af gespoten , nul problemen , en ben ook wel eens door een regenbui gereden waarin het zo hard regende dat als ik in de sloot was gesprongen er droger was uit gekomen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Supertjeduc schreef: 19 mei 2020, 13:36
Stromeur schreef: 16 mei 2020, 19:36 Stromer zelf adviseert een emmer met sop en een doekje. De tuinslang geeft toch water in andere richtingen en met andere kracht dan regen.
Best een beetje belachelijk in een tijd waarin je ongeveer elke telefoon in een emmer kunt gooien en hem een uur later er weer uit kunt halen en hij doet het dan gewoon
Een Stromer is een fiets, geen telefoon. Al vind ik je vergelijking wel funny, want deze waterdiscussie komt eens in de zoveel tijd weer eens voorbij en meestal beginnen mensen dan over hun auto. (En nee: een Stromer is ook geen auto..)

Water onder druk op je Stromer zetten is niet alleen onverstandig vanwege de elektronica, maar is ook slecht voor je lagers. Dat geldt voor elke fiets.

Heel veel water van een forse regenbui is ook wat anders dan heel veel water uit een hoge drukspuit. Daarom doet een stortregen niks met de voegen van je betegelde achtertuin, en een hoge drukspuit wel.

Overigens zet niet alleen Stromer dit advies in de handleiding. Ik heb hier momenteel een test-Klever staan en die benadrukken ook: geen hoge druk reiniger gebruiken, maar een doekje en een mild sopje.


Anyway, als je ervoor kiest om de handleiding niet op volgen omdat je dit belachelijk vindt en omdat het tot nu toe goed gaat: moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten, maar gaat het wel fout dan kun je problemen krijgen wanneer je aanspraak maakt op garantie (zie boven).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 19 mei 2020, 13:44 Daarom doet een stortregen niks met de voegen van je betegelde achtertuin, en een hoge drukspuit wel.
Een betegelde achtertuin is ook geen Stromer ;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Supertjeduc
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 mei 2020, 19:10

Ik had het meer over een tuinslang gebruiken
Niet over een hogedrukreiniger
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer heeft het over een emmer en een sopje, niet over een tuinslang. Stromer heeft het ook over "downrunning water". Dus kijk goed uit wat je doet met je tuinslang, want je kunt 'm nog steeds verkeerd en op kwetsbare onderdelen richten, zeker als je e.o.a. opzetstuk gebruikt.

Verder ga je een discussie met je dealer met je eerdere argumenten verliezen als je aanspraak maakt op garantie bij problemen door vocht Hou daar rekening mee, en dan ben je good to go :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 19 mei 2020, 18:08 Stromer heeft het ook over "downrunning water".
Ik zal het bij een volgende heftige regenbui in mijn achterhoofd houden en automobilisten vragen of ze niet door die diepe plas willen rijden zodat mijn fiets vanaf de zijkant natgespat wordt :bj

Ik ga er helemaal in mee dat je nergens hard in moet spuiten en zo, en dat je je fiets voorzichtig moet schoonmaken (ik gebruik zelf zo'n zachte douchekop die zelfs de teerste bloemblaadjes niet beschadigd). Maar het is wel een fiets die nou eenmaal af en toe een enorme bak natuurlijk water over zich heen krijgt... Als hij daar niet tegen kan dan laat maar.

My 2 ct.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie