Belgische dealers

Gebruikersavatar
SamG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 apr 2019, 11:13
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 15.000

Onder hot moto dat als er iets goed gebeurt, het ook gezegd mag worden:

Vorig jaar eind april mijn st3 gekocht bij velodome in Berchem BE.
Voor elk onderhoud, mijn 2 slippertjes, garantiegevallen hebben ze altijd alles keurig en correct in orde kunnen brengen.
Mijn afspraken kon ik telkens zo regelen dat ik de st3 vrijdagavond/zaterdagochtend binnenbracht en zaterdagavond opnieuw kon afhalen.
Dit was voor mij de enige mogelijkheid omdat ik vorig jaar geen alternatief had om op het werk te geraken.
Desondanks dat ze al wat stukken onder garantie/omnium hebben moeten vervangen, heb ik geen problemen gehad dat mijn st3 stil stond door lange levertermijnen.

Vorige week had ik mijn st3 binnengebracht voor een kromme afdekplaat van het controllervak.
Omdat de st3 nu in de winter stil staat had ik hem eind vorig jaar eens mooi gepoetst.
Blijkbaar zo goed dat de fietsenmakers mij een complimenten hebben gegeven. :D
Ze vertelde mij toen dat ze weinig propere stromers binnenkrijgen en dat het een genot was om eens aan een propere stromer te werken.
Nu ja, een beetje autowax op het frame doet wonderen aan de looks van een witte st3 :lol:

Dus als je de stromer eens moet binnendoen, eens wassen en je tovert een glimlach op het gezicht van je fietsenmaker! :cool2:
ST3 wit, 983 Wh :d3: Woon-werk 55km enkel, Antwerpen-kempen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SamG schreef: 05 feb 2020, 14:44 Dus als je de stromer eens moet binnendoen, eens wassen en je tovert een glimlach op het gezicht van je fietsenmaker! :cool2:
En dan leveren ze spontaan beter werk af.

Dit was inderdaad ook al zo voor het SP-tijdperk. Hoe mensen hun MTB soms inleveren bij de FM is bij de wilde beesten af. De monteurs moeten dan eerst zelf gaan poetsen voordat ze überhaupt kunnen beoordelen hoe een bike eraan toe is, laat staan was voor smerig klusje het wordt om onderdelen te vervangen.

Goeie boodschap dus! Je fietsmonteur is fietsmonteur, geen schoonmaker. Hou je monteur te vriend en lever een nette Stromer in voor onderhoud :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Kristoftekent
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 69
Lid geworden op: 23 nov 2019, 07:39
Locatie: België

asm12z schreef: 11 dec 2019, 21:49 Al een jaar klant bij Danny Vergauwe in Sint Laurens. Super service. Kleinere fietszaak, maar heel veel Stromers beschikbaar. Ik had mijn fiets vlugger dan collega’s die hem bij grote winkels besteld hadden. Bij lekke band, wordt deze onmiddellijk vervangen. 3D geprinte accessoires worden ter plaatse geprint. Super FM.
Daar is de mijne ook besteld, jouw enthousiasme belooft alvast :cool2:
Stromer ST3 XL matt black
Hage
Pro
Pro
Berichten: 81
Lid geworden op: 04 sep 2019, 21:22

Voor de regio (Noord) B Limburg kan ik zeker fietshandel Breuls van Maasmechelen aanraden. Behoorlijk wat problemen gehad met men ST3 (zie men posts op deze site vorig jaar) maar de wijze waarop ze me telkens hielpen, inclusief een vervang ST3, dat was een hele steun. Ze hebben een jonge technieker die gepassioneerd is door Stromer en regelmatig opleidingen bij Stromer mag volgen. En met die complexe technologieën is dat echt nodig, ... een dealer die bijblijft.
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

Zelfde ervaring met Breuls. Had een issue met mijn ST1X. Telefoontje van op het werk en kon er dadelijk terecht. :ay
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
rudy17
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2020, 15:32

Ik heb mijn fiets gekocht in berchem met een omnium garantie bij de verkoper van Velodome.
Maar heb een probleem met vocht in het daglicht en mijn fiets is nog geen jaar oud .
In de winkel zeggen ze dat ik mijn fiets zelf heb beschadigd want ik heb water in mijn daglicht gespoten , nochtans heb ik dit zeker niet gedaan . Dit is natuurlijk geen eerlijke truk om niet als verkoper verantwoordelijk te moeten zijn en mocht bij deze de kosten zelf betalen ...159 euro . In omnium garantie . wat vinden jullie heir van ? laat het mij weten .
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Uiteindelijk beslist de dealer : als je bij hem een "nee" krijgt, is het een "nee" ... je kan dan nog eens gaan praten met de monteur in het Service Point, maar als je opnieuw een "nee" krijgt dan wordt het ofwel betalen, ofwel gaan informeren bij een andere FM.

Je bent niet de enige die last heeft van vocht in het DRL, zie topic van WFVst5 : viewtopic.php?f=20&t=3320
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
rudy17
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2020, 15:32

Dank u Golvas . Ben weer een beetje slimmer geworden
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, hou je ons op de hoogte van de evolutie ?

Succes !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rudy17 schreef: 16 mei 2020, 10:14 In de winkel zeggen ze dat ik mijn fiets zelf heb beschadigd want ik heb water in mijn daglicht gespoten , nochtans heb ik dit zeker niet gedaan
De bewijslast voor het ontstaan van een defect ligt in het eerste half jaar bij de dealer, daarna verschuift dit naar de klant.

Als jouw bike jonger dan 6 maanden is, dan is het dus aan de dealer om aan te tonen dat jij een fout hebt gemaakt.

Ik vraag me wel af hoe de dealer erbij komt dat je water in je dagrijverlichting hebt gespoten. Reinig je je Stromer met een hoge drukspuit?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie