Stromer Forum weer online

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tijdens wat normaal een routine-update is (phpBB forumsoftware) vloog het Stromer Forum zondagavond 12-8 uit de lucht. De update was halverwege vastgelopen en de back-up die ik voorafgaand aan de update had gemaakt bleek corrupt, dus de boel terugzetten naar de situatie van een kwartiertje eerder was niet mogelijk :ck:

Maar wat zijn fora met mensen die bereid zijn om elkaar te helpen toch mooi. PhpBB heeft een enórm forum en op mijn hulpvraag kwam binnen 24 uur een verlossend antwoord, dus we zijn er weer! :d3:

Collateral damage: de fotodatabase is beschadigd, en dat is helaas te zien aan heel veel foto's. (Edit: ook de fotodatabase is inmiddels hersteld.)

Excuses voor alle ongemak.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Dank voor je vele werk!

Ik hoop dat de stresslevels niet boven het kookpunt uit kwamen.

Als je handjes nodig heb Pm me.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

jjj schreef: 14 aug 2018, 17:51 Ik hoop dat de stresslevels niet boven het kookpunt uit kwamen.
Je wil het NIET weten. :bu: :ck: :rtfm: :girl:
jjj schreef: 14 aug 2018, 17:51 Als je handjes nodig heb Pm me.
Dank! Staat genoteerd voor de volgende calamiteit. Hopelijk duurt dat nog een jaartje ofzo :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik werk in de IT en doe vaak upgrades. (Voor systemen die we niet stuk willen hebben); net als de brandweer oefenen we eerst droog en best vaak. Meer werk, maar de kans op fouten is kleiner. Ben nu een week bezig voor een update van 3 a 4uur die halverwege volgende maand gaat plaats vinden. Mocht het mis gaan dan kunnen een miljoen Nederland niet naar hun werk. Technieken hierva kunnen we voor jou ook gebruiken

Oh, nu vergeet ik al die buzzwords die er voor zorgen dat het net lijkt of mijn vak interessant en moeilijk is :bh:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Wat fijn dat het forum weer online is! :ay Het forum is in korte tijd al zo routine geworden om te bezoeken, dat ik het echt miste om even de nieuwste posts gedurende de dag even te lezen..

Gelukkig is het weer opgelost, top!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Goed werk Sylvia, ik begon alleen beetje afkickverschijnselen te vertonen :roll:
Sven

Nou, gedoe zeg! Dank voor je inspanning!

Ik maak zelf ook wel eens zo'n fautje en dan laat ik mijn provider een backup terug zetten. Kost wel eu 50 maar dat is me het gedoe meestal wel waard...

Keep up the good work ;)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Sven schreef: 14 aug 2018, 19:36 dan laat ik mijn provider een backup terug zetten
Die vraag staat nu uit bij mijn hosting provider, omdat ik dolgraag onze foto's wil redden. Als het 50 euro kost, dan lap ik dat direct.

Ik zal laten weten of de provider hier nog iets in kan betekenen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Dat was een spannend idd.
Toch zijn er maandag twee mensen in geslaagd zich in te schrijven als leden :D
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Na de herstelacties van maandagavond lag alleen het forum zelf nog plat. De rest van de directory's stond weer overeind, inclusief de inschrijfmodule. Via een rechtstreekse link op Google b.v. was inschrijven dus mogelijk. En zo kon ik gelukkig via een omweggetje ook weer de ACP in.

Ik heb de boel sinds maandagavond zo laten staan (de pagina met excuus-melding verwijderd) zodat de mensen van het phpBB forum mee konden kijken naar een oplossing voor de rokende puinhopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie