Het zal altijd wel een punt van discussie zijn, maar persoonlijk vind ik dat er nog wel wat dingen verbeterd kunnen worden aan de topkwaliteit van de Stromers die op dit moment kunnen worden aangeschaft, zeker als ik de prijs in acht neem (vergelijk maar eens met de concurrentie). Voorbeelden vind je bijvoorbeeld in mijn topic Opties..., maar hieronder heb ik ze voor het gemak maar even logisch op een rijtje gezet:
- De Continental banden in plaats van de Schwalbes, zeker voor de nattere landen als Nederland. Daarbij komt ook nog eens dat de Continental wel zijreflectie hebben en de Schwalbes niet.
- Het voorspatbord is te kort waardoor een rubber Spatlab een functioneel noodzakelijke aanschaf is geworden.
- De Spurcycle fietsbel zou er standaard op moeten zitten.
- De koplamp voldoet eigenlijk alleen bij de ST2s. Als je in het donker fietst met snelheden van 25+ km/uur moet je gewoon een uitstekende koplamp op je fiets hebben. Ik heb op mijn gemodificeerde e-mountainbike (jawel, de Stromer moet er nog komen) een koplamp zitten waar menig scooter/bromfiets jaloers op wordt.
- Alleen op de ST2s hebben ze de Magura MT5 New E gemonteerd, maar ik vind dat die Magura MT5 New E op alle 45 km/uur Stromer-fietsen moet zitten. De MT4 New E is bijvoorbeeld goed voor de 25 km/uur Stromer-modellen.
- De shifters zijn van het type Shimano SLX, de gearing voor is van de 105-lijn en aan de achterkant zit de XT-lijn. Zelf fiets ik al jaren met Shimano XT's (Het topmodel de XTR zijn onnodig duur vanwege het geringe gewicht). Waarom dit "ratjetoe" en niet gewoon gekozen voor de volledige XT-lijn?
Daarnaast vind ik dat je zou moeten kunnen kiezen uit meer opties. Nu kun je alleen een grotere accu als optie kiezen, maar ik vind eigenlijk dat je bijvoorbeeld een keuze zou moeten hebben in:
- Verschillende cassettes in het achterwiel.
- Een of meerdere tandwielen voor (mijn mening: voor landen als Nederland heb je helemaal geen extra tandwielen voor nodig).
- Verschillende soorten pedalen.
- Verschillende soorten zadels.
- Vering in zadel(pen) en stuur.
Nou hoor ik mensen al roepen dat ze de modellen moeten laten goedkeuren, maar ik zou wel eens willen weten welke onderdelen zonder problemen mogen worden vervangen zonder dat de typekeuring in gevaar komt. Zeggen dat elk schroefje en moertje origneel moet zijn, gaat bij mij er niet in. Net als bij een auto moet bijvoorbeeld de koplamp continue wit licht geven, het achterlicht continue rood licht, etc. etc.