Workshop Speed Pedelecbeheersing?

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Mocht het in deze regio kunnen, stel ik me ook kandidaat, mits prijs en tijdstip passen binnen het plaatje. :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

WFVst5 schreef: 03 dec 2018, 19:28 Beste mensen hoe moeilijk kan dit zijn.......brandweercollega van mij heeft een rijschool, doet alle voertuigen, er werken vier motor/bromfiets instructeurs ik ga aan hem vragen wat de mogelijkheden zijn en evt. een kostenplaatje.

Ikzelf zei de gek heb een motor-rijders achtergrond en heb vanwege mijn vorige werk jaren VRO's moeten volgen en mocht bijzondere verrichtingen (voertuigbeheersing- praktijk)doceren dan kan het zonder kosten, moet ik alleen een PP. in elkaar fietsen en een ruimte regelen.

Praktijk kan op afgesloten terrein.........
Laat maar weten of dit iets is dan ga ik dit organiseren. :bb
Even even een kleine update.

In overleg met een klein groepje Stromerforumleden heb ik samenwerking met de KNMV (Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging) dit in september 2018 opgepakt.
Het concept is net klaar. De speed pedelec rijvaardigheidscursus gaat in op het creėren van verkeersinzicht op de openbare weg en bromfietspaden & voertuigbeheersing.

Op 12 december heb ik samen met de KNMV nog een gesprek over deze rijvaardigheidstraining met het ROV uit Zwolle.

Kortom ja de 1 daags speed pedelec rijvaardigheidstraining is klaar, echter wij zitten nog met het laatste punt, hoe wij deze training het beste onder aandacht van de ruim 12.000 speed pedelec gebruikers (alleen al in Nederland), maar ook de potietiėle speed pedelec kopers, kunnen krijgen.

Alle ideeën zijn welkom.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Dat is mooi, zet ik het even in de ijskast....ga niet aan een dood paard trekken :bf:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Marco Verkerk schreef: 05 dec 2018, 14:33
Kortom ja de 1 daags speed pedelec rijvaardigheidstraining is klaar, echter wij zitten nog met het laatste punt, hoe wij deze training het beste onder aandacht van de ruim 12.000 speed pedelec gebruikers (alleen al in Nederland), maar ook de potietiėle speed pedelec kopers, kunnen krijgen.

Alle ideeën zijn welkom.
Hoi Marco,

Al gedacht aan het inschakelen van een partij als Enra? Ik denk dat die zo ongeveer 90% van de speedpedelecs verzekeren. Ook voor hun is er een belang bij goedopgeleide verzekerden. Misschien dat zij hun verzekerden een aanbieding mogen doen?

Groet,

Mark
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hoi Mark,

Ja wel aan gedacht, echter nog geen tijd voor gehad.
Persoonlijk denk ik dat op de speed pedelec rijder zelf na, de Enra de meeste baat bij deze cursus.

Toch bedankt voor de tip.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Ingeschreven voor de eerste datum ergens in maart.
Cursus wordt gegeven door VSV - vlaamse stichting verkeerskunde.
k Ben benieuwd, ervaringen volgen :ay
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Geïnteresseerd!

Mathijs Huibers, Kesteren.
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Even weer een update over de rijvaardigheidstraining.

Pas in april 2019 (vanwege de winterperiode) gaan wij de praktijk testfase in van de cursus m.b.v. subsidie van het ROV (Gelderland & Overijssel).

De praktijk testfase zal 3x plaatsvinden:
8 mensen van provincie Gelderland
8 mensen van provincie Overijssel
8 mensen van het Stromerforum
Doel is de cursus te optimaliseren, zodat deze na de testfase direct geïmplementerd kan worden.

I.p.v 7 maart zal in juni 2019 de cursus voorgesteld worden aan de andere ROV's in Nederland.
Doel om deze cursus landelijk bekendheid te geven onder de provincies.

Met een beetje geluk kunnen wij dan in juni 2019 starten met het geven van de eerste cursussen.

En oh ja, de ENRA vindt de cursus ook een goed idee en is bereid korting te geven (omdat wij alleen nog een voorstel hebben ontvangen, houd ik het % nog even voor mij.)
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

:ay :ay
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Mooi werk Marco! :cool2:

Zijn het 2x8 mensen uit de provincie (inwoners) of ván de provincie (i.e. ambtenaren) ?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie