Hoe vaak gebruik je de claxon?

Gebruikersavatar
RRRRonald
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2018, 19:34
Locatie: Houtem
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 17000

In treinen heet zo’n ding een typhoon...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bedankt! Weer wat geleerd :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Givme Stromer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:42

Deze week op een fietspad in Brussel.
Ruim op voorhand claxon, man op de fiets begint rond te kijken en te slingeren van links naar rechts op zoek naar de oorsprong van het getoeter.
Ik ga in de remmen en rij hem voorbij als hij terug rechtdoor rijdt en een eindje verder staan we naast elkaar voor rood licht.
Verklaart hij doodleuk dat ik een bel moet kopen, "omdat hij mij niet had horen komen".

Babbeltje gedaan en nog een keer geclaxoneerd zodat hij nu weet hoe een Stromer klinkt. :)
ST2 17 inch 983wh zwart 45km enkel.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

FreddyH schreef: 21 jun 2018, 22:43 Eigenlijk moet je zo'n ding hebben die ook in treinen zit :dwarf:
Dan heb je al een aanhangwagentje nodig, en een extra batterij voor de compressor.
Ze steken die wel in elektrische wagentjes tegenwoordig... :D
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jep, zo eentje graag! :bj
Helaas praktisch niet haalbaar (en waarschijnlijk ook een tikkeltje illegaal...)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Buzze schreef: 22 jun 2018, 09:19
FreddyH schreef: 21 jun 2018, 22:43 Eigenlijk moet je zo'n ding hebben die ook in treinen zit :dwarf:
Dan heb je al een aanhangwagentje nodig, en een extra batterij voor de compressor.
Ze steken die wel in elektrische wagentjes tegenwoordig... :D
Hilarisch!
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
NickV
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 mei 2017, 22:15

Volgens mij begint een speaker inbouwen met brommergeluid in een loop steeds meer zin te krijgen.. Op een elektrische fiets horen ze je niet aankomen, heb je een toeter past het weer niet in het verwachtingspatroon..
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

NickV schreef: 22 jun 2018, 15:35 Volgens mij begint een speaker inbouwen met brommergeluid
Nog in geen honderd jaar. Als ik de hele tijd naar een ontploffingsmotor wil luisteren, had ik wel een scooter gekocht. Ik vind die stilte net een voordeel. Je moet gewoon je snelheid aanpassen als je andere mensen nadert en tijdig beginnen bellen. Hopelijk geraken we zover dat iedereen mekaar een beetje meer gaat respecteren, in plaats van onmiddellijk te beginnen snauwen. (geldt voor alle deelnemers aan het verkeer, ook voor ons)

Europa is nu bezig met nadenken (en dat duurt daar een tijdje) over verplichtingen omtrent elektrische auto's. Toyota Japan biedt zoiets al enkele jaren aan op de Prius, zoals je hier kan zien. Er was ook een versie met de soundtrack van Taiko drums, maar die werd enkel gebruikt in een verborgen camera-show. Die beelden vind ik helaas niet terug.
Scheldelaan-Stromer
Sven

Volgens mij moet je een sample gebruiken van een kartonnetje in je spaken.
LeuventotBrussel
Pro
Pro
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
Locatie: Kortenberg

Dagelijks op plaatsen waar je auto's wil attent maken dat je aan de rechterflank fietst en bijna het decor in vliegt door hen.
Nooit op fietspaden voor andere fietsers en voetgangers (ook al hebben ze oortjes in en zijn ze smartphoneverslaafd)... in dat geval bellen en vertragen.

De antwoorden op deze topic hangen wellicht af van je dagelijks traject en hoeveel fietspaden dat bevat... ik voorspel een licht verschil tussen NL en BE...
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
Plaats reactie