Welke app voorspelt het juiste weer?

vincentbosse
Expert
Expert
Berichten: 127
Lid geworden op: 24 mei 2017, 09:25

Beste mede-Stromers,

Persoonlijk wordt ik doodmoe van de wirwar aan weer apps :ck:

Buienradar, Weer online, Apple weer etc etc.
Allen brengen het weer echter geen een brengt hetzelfde.

Welke gebruiken jullie en/of raden jullie aan?
Stromer ST1X 984Wh | Shimano Ultegra CS-6800 11-28 Cassette | Brooks B17 | BodyFloat | Redshift Shockstop | Ortlieb back roller classic | Custom-made Spatlap | QuadLock iPhone | niet-auto inklapbare standaard -- Geen vaste rit momenteel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik gebruik het raam, weeronline en buienradar.

Uit Weeronline haal ik de avond van tevoren voor mijn ochtendrit en eind van de middag voor de terugrit de grove informatie: hoe warm of koud, wind mee of tegen en hoeveel, en of er neerslag verwacht wordt. Weeronline zit er eigenlijk nooit naast.

Verder natuurlijk: kop uit raam. Buiten kijken en neus in de wind om te bepalen hoe het ervoor staat.

Codes geel en oranje (staan op weeronline maar worden afgegeven door het KNMI) negeer ik redelijk, gaat meestal nergens over. Bij code rood fiets ik voor de zekerheid toch maar niet.

Als er een bui in de buurt is en ik wil weten of ik beter meteen met regenjas aan kan gaan rijden: buienradar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromeur schreef: 18 jul 2017, 22:47 Weeronline zit er eigenlijk nooit naast.
Hm. Waar is mijn beloofde onweer?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Mark
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2017, 21:58

Ik gebruik de app van WheaterPro. De informatie hierop komt van MeteoGroup.

Nu gebruik ik de gratis versie die een tijdsinterval van 3 uur weer geeft. Er is ook een abonnementversie waarin dit per uur zichtbaar wordt en welke een langere forecastperiode geeft. Ik ben eigenlijk wel heel tevreden met deze app. Geeft ook goede windinfo.

Naast een voorspelling geldt natuurlijk altijd: kijk eens naar buiten en vooral omhoog; heb je voor de hele korte termijn vaak geen app meer nodig. :D
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb sinds kort buienalarm.
Dit werkt zeer accuraat en precies tot op straat en huisnummer niveau.
Dit wordt bij ons op het werk gebruikt ivm het laden en lossen van schepen. Het gaat wel maar over een periode van 2 uur. Zo kunnen we op tijd de ruimen laten dicht leggen om geen waterschade te krijgen, en iedereen terug aan het werk te hebben van zodra de laatste druppel gevallen is.
Vandaag heb ik bevoorbeeld door 10 minuutjes te wachten een stortbui vermeden waar ik gegarandeerd had in gefietst.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo kort vooruit is helemaal prima als het accuraat is. Dank voor de tip. Ik heb de app meteen op mijn smartphone gezet om te testen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Olaf
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:21

Buienalarm. Bijna tot op de minuut nauwkeurig. Heb er al menig bui mee omzeild.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat Buienalarm bevalt mij ook prima. Ik kreeg gisterenavond een alarmpje dat het binnen een minuut zou gaan regenen, en 30sec later springt één van mijn katten met een zeiknatte jas door het keukenraam naar binnen :P
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik gebruik drie weerapps:
- WeerXL, voor een globaal beeld van het weer.
- Buienradar, om te zien waar de buien zich bevinden.
- Druppel, voor een nauwkeurige 2-uurs voorspelling.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Ik gebruik al meer dan een jaar RainToday. Vaak op de druppel precies. De App geeft aan wanneer het gaat beginnen met regenen maar ook wanneer het weer droog wordt. Daarbij zie je onderaan de het beeldscherm een prognose, zodat je weet wanneer de volgende bui of droogte periode komt. Ook kan je de makers feedback geven of het klopt wat de App voorspeld heeft. Doe ik altijd, denk dat zij dan weer info hebben om de App te verbeteren.
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Plaats reactie