Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wiebe schreef: ↑16 aug 2018, 16:11
Tijdens mijn vakantie heb ik de fiets 3 weken op lock-functie in de schuur gehad. De 814 Wh accu zat toen nog 55% vol. Drie weken later heb ik hem net weer opgestart en zat er nog 27% in. Dit vind ik toch eigenlijk wel een behoorlijk verval. Volgen jaar gaan we dit eens uittesten met uitzetten.
Teruglopen van de accu is bij mij ooit verholpen met een FW update. Gek genoeg was dat toen niet voor iedereen het geval. Toen was het bij mij soms wel wel 10% per dag, best wel heel veel dus.
Wat verbruikt stroom in de lock-stand ? De lock-stand zélf, knopverlichting, BT en GSM verbinding, ik zou het eigenlijk niet eens exact weten
Lomito schreef: ↑16 aug 2018, 16:47
De lock-functie gebruik ik überhaupt niet. Staat je fiets een beetje te knipperen met allerlei lampen. Dus alles gewoon uit en hopen dat de accu niet gejat wordt.
Zou het niet zo zijn dat de knopverlichting in lock-stand brand om te laten zien dat je fiets in lock-stand staat; zeg maar als de knipperende led van het auto-alarm.
Optie zou Aan/Uit moeten kunnen worden gezet in het menu want het valt veel te veel op en het trekt eerder mensen aan dat dat het ze weg houdt.
Het uitzetten heeft bij mij (st5) een groot nadeel:
Wanneer jij (of willekeurig iemand anders) hem weer aanzet kan men de batterij verwijderen. Er word immers niet om een pincode gevraagd bij het aanzetten van de fiets....
Bij lange stilstand staat hij hier op UIT ... bij korte stilstand (winkelen, boodschapje, dus max. zowat een kwartiertje ... ) laat ik hem gewoon aanstaan.
Hij is verzekerd, zijn ringslot wordt gebruikt zoals vereist en al de rest is voor mij pure quatsch.
Ik heb hem overal aan staan en op locked enkel als hij savonds in zijn afgesloten stalling achter het huis aan de lader gaat dan gaat hij UIT en dat alleen maar omdat ik hier gelezen had dat het "best" is om je fiets op te laden als hij uit staat om rommel te voorkomen anders had ik hem daar ook gewoon locked gezet.
Zebbernaut schreef: ↑16 aug 2018, 19:43
Ik heb hem overal aan staan en op locked enkel als hij savonds in zijn afgesloten stalling achter het huis aan de lader gaat dan gaat hij UIT en dat alleen maar omdat ik hier gelezen had dat het "best" is om je fiets op te laden als hij uit staat om rommel te voorkomen anders had ik hem daar ook gewoon locked gezet.
Ik zet hem nooit uit. Laad dus ook altijd op in aan/locked stand. Dit heeft bij mij nog nooit tot problemen geleid.
Reden daarvoor is juist dat ik op mijn werk in de pauze ff kan checken of hij wel oplaadt. Tot nu toe 2 keer gehad dat opladen was gestopt/niet begonnen. 1x stekker niet goed aangesloten op lader en 1x stekker uit stopcontact (leuke collega of eigen vergeetachtigheid is niet bekend)
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.