Adoptiedealer voor je Stromer

SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Gisteren heb ik een tweedehands ST3 aangeschaft. Nu heb ik de dealer hier in de buurt opgebeld of ze hem konden registreren. Ik heb eerder contact gehad en daar werd aangegeven dat dit geen probleem was en zo te geregelen was telefonisch. Maar nu kreeg ik te horen dat dit grapje 50 euro kost.

Ik snap dat er nog iets aan willen verdienen als men niet de volle prijs betaald bij hun, maar ik had al eerder aangegeven ook aanvullende garantie te willen nemen en een taxatie (60 euro) te willen doen. Waarmee ik dacht goodwill te kopen, en ze hebben er natuurlijk een klant bij die service afneemt lijkt me. Ik krijg een beetje de indruk dat de prijzen compleet willekeurig zijn ipv. op basis van een uurtarief. Voor de gemiddelde Stromer rijder is dit wellicht wisselgeld, maar voor mij niet, en ik vind het een slechte start.
Bij mijn (adoptie) Klever dealer tikte ik altijd uurtarief af en probeerden ze niet alles naar boven af te ronden.

Daarnaast gaf men aan dat het uurtarief voor alle garantie werkzaamheden (mochten deze nodig zijn) gewoon afgetikt kan worden. Ik kan me niet voorstellen dat dealers deze normaal gesproken allemaal voor eigen rekening nemen. Maar dit had ik wel enigzins verwacht gezien de verhalen hier.

Dus na een lang verhaal: kan ik dit bij alle dealers verwachten? Is een dealer zoals Vietz/Qicq met mobiele werkplaatsen en een reputatie voor service wellicht een betere optie? Of hanteren die dezelfde tarieven en principes?

Edit: Als alternatief bedacht ik me nog dat ik de oorspronkelijke dealer kan bellen om de fiets om te zetten, maar die zit in België, dus vraag me af of dat nog kan als die eenmaal bij het RDW is geregistreerd (en dus in België uitgeschreven).
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Inmiddels heb ik nog twee dealers gebeld in de buurt.

Dealer 1: onderhoud kan altijd, garantieclaims doen we niet aan en moet je via de aankoopdealer doen.

Waarom? Stromers geven teveel gedoe/kosten teveel tijd daar kwam het op neer.

Dealer 2: (Omni) registratie dat kunnen wij niet, moet altijd via de aankoopdealer, of je moet even contact opnemen met Stromer om het te vragen :bn: Garantie afhandeling doen we ook niet aan, moet via aankoopdealer.

Dus dan is bovenstaande dealer zo slecht nog niet concludeer ik hieruit :roll:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Dat ziet er niet zo eenvoudig uit ... heb je al contact gehad met de oorspronkelijke verkoper ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

SirJohnDoe schreef: 20 jan 2021, 21:54 Ik heb eerder contact gehad en daar werd aangegeven dat dit geen probleem was en zo te geregelen was telefonisch. Maar nu kreeg ik te horen dat dit grapje 50 euro kost.
Een Stromer in de Stromer Portal op hun naam als dealer zetten kost 50 euro? Belachelijk, dat is zo gepiept!
SirJohnDoe schreef: 20 jan 2021, 21:54 Dealer 1: onderhoud kan altijd, garantieclaims doen we niet aan en moet je via de aankoopdealer doen.
Die heeft er geen zin in.
SirJohnDoe schreef: 20 jan 2021, 21:54 Dealer 2: (Omni) registratie dat kunnen wij niet, moet altijd via de aankoopdealer, of je moet even contact opnemen met Stromer om het te vragen
Onzin. Die weet niet waar-ie mee bezig is of heeft er ook geen zin in.

Klinkt alsof je alleen 'kleintjes in de buurt' hebt gebeld, klopt dat? Misschien toch eens met de wat grotere jongens contact opnemen die wel weten waar ze mee bezig zijn en vragen hoe zijn in het adoptiedealerschap zitten? Beter een goeie service dealer wat verderop dan eentje om de hoek die duidelijk niet op je zit te wachten.

Heb je ze verteld dat je meteen met twee garantieclaims komt op een uit BE geïmporteerde Stromer? (En dat ze toen al dachten: nee laat maar dan.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Stromeur schreef: 21 jan 2021, 23:12
SirJohnDoe schreef: 20 jan 2021, 21:54 Ik heb eerder contact gehad en daar werd aangegeven dat dit geen probleem was en zo te geregelen was telefonisch. Maar nu kreeg ik te horen dat dit grapje 50 euro kost.
Een Stromer in de Stromer Portal op hun naam als dealer zetten kost 50 euro? Belachelijk, dat is zo gepiept!
SirJohnDoe schreef: 20 jan 2021, 21:54 Dealer 1: onderhoud kan altijd, garantieclaims doen we niet aan en moet je via de aankoopdealer doen.
Die heeft er geen zin in.
SirJohnDoe schreef: 20 jan 2021, 21:54 Dealer 2: (Omni) registratie dat kunnen wij niet, moet altijd via de aankoopdealer, of je moet even contact opnemen met Stromer om het te vragen
Onzin. Die weet niet waar-ie mee bezig is of heeft er ook geen zin in.

Klinkt alsof je alleen 'kleintjes in de buurt' hebt gebeld, klopt dat? Misschien toch eens met de wat grotere jongens contact opnemen die wel weten waar ze mee bezig zijn en vragen hoe zijn in het adoptiedealerschap zitten? Beter een goeie service dealer wat verderop dan eentje om de hoek die duidelijk niet op je zit te wachten.

Heb je ze verteld dat je meteen met twee garantieclaims komt op een uit BE geïmporteerde Stromer? (En dat ze toen al dachten: nee laat maar dan.)
Ja, die 50 euro zat me erg dwars vanwege die reden. Maar ik heb het maar gedaan uiteindelijk omdat ik anders dus geen dealer in de buurt (<20 km) zou hebben, en zonder auto met fietsdrager het een beetje lastig zou worden om langs te gaan bij een dealer verder weg, als er een keer echt iets is. Daarnaast had Qicq (met service etc. op afstand) aangegeven dat ze geen aanvullende garantie verkochten op fietsen die niet via hun waren aangekocht. Die 50 euro beschouw ik maar als de tweedehands fiets drempel. Met aanvullende garantie zouden arbeidsuren wel gedekt moeten zijn, dus verder is het wel prima zo denk ik.

Die indruk kreeg ik ook, dat ze er geen zin in hadden, dus ik dacht laat ik maar ook niet gaan aandringen. Garantie had ik nog niet eens genoemd, enkel de vraag of ze dit konden doen mocht dit ooit nodig zijn. Het waren inderdaad kleinere dealers, maar de alternatieven hier zijn Fietsenwinkel, Juizz, en Fietsvoordeelshop, dus dat werd hem niet.
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ik heb mijn ST1x 2017 bij Juizz in Utrecht gekocht en daar in onderhoud. Ga (hopelijk) deze week een 2e hands St1x uit 2019 aanschaffen voor m'n vriendin. Deze komt van Vietz en heeft nog t/m 2024 garantie via cargarantie. Ik zal Juizz morgen eens lief bellen om te kijken of ze adoptiedealer willen worden. SirJohnDoe; waarom was Juizz voor jou geen optie? (Of was dat Dealer 1 of 2 uit je verhaal ervoor?)
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
SirJohnDoe
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 64
Lid geworden op: 30 nov 2020, 23:32
Merk SP: Stromer ST3 2019

Jan-Willem Wisselink schreef: 16 mar 2021, 20:35 Ik heb mijn ST1x 2017 bij Juizz in Utrecht gekocht en daar in onderhoud. Ga (hopelijk) deze week een 2e hands St1x uit 2019 aanschaffen voor m'n vriendin. Deze komt van Vietz en heeft nog t/m 2024 garantie via cargarantie. Ik zal Juizz morgen eens lief bellen om te kijken of ze adoptiedealer willen worden. SirJohnDoe; waarom was Juizz voor jou geen optie? (Of was dat Dealer 1 of 2 uit je verhaal ervoor?)
Nee, het was niet dealer 1 of 2. Ik heb redelijk wat negatieve reacties gelezen over Juizz, voornamelijk dat ze geen capaciteit hebben om onderhoud/garantie zaken te verrichten of gewoon heel traag zijn. Daarnaast is het meer een verkoper dan een fietsenmaker, en ik betwijfelde of ze adoptiedealer wilden zijn.
Plaats reactie