Bike fitting

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Als je dat correct gedaan wilt hebben kost dat ook wat. Michel Geerinck (360-sport) was met mij bijna een uur bezig. Hij gebruikt ook duur materiaal (HS camera's).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ja, als je al een jaar rondrijd in een bepaalde positie en nu toch een wat andere houding aanneemt moet je daar inderdaad aan wennen.
Is dat dan minder comfortabel... je zit er niet op als op een oma fiets natuurlijk maar is dat daarom minder comfortabel...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 18 mei 2018, 18:53 Is dat dan minder comfortabel... je zit er niet op als op een oma fiets natuurlijk maar is dat daarom minder comfortabel...
Ik denk in het begin wel, je lijf is immers gewend om in die andere (verkeerde) houding te fietsen dus dit voelt raar. Maar na even gewenning is het als de afstelling geslaagd is een stuk comfortabeler zijn (want minder irritaties).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 18 mei 2018, 16:36 Met even snel zoeken op internet heb ik er een gevonden in Drunen (Pro4Mance) maar die is behooriljk prijzig (229 Euro) en ik heb er eentje gevonden in Leersum (Bike to impress) die geen prijs indicatie op de site heeft staan.
Ik zou eerst op zoek gaan naar gebruikers-ervaringen en pas dan naar de prijs kijken. Bike-fitting is niet een beschermd beroep o.i.d.; ik kan er bij wijze van spreken morgen ook mee beginnen.

Ideaal is een bike-fitter die e.e.a. weet van ergonomie en veel voorkomende klachten op de fiets en die de juiste apparatuur en ervaring heeft om speed pedelec rijders goed te adviseren. Een bike-fitting voor een wegfietser in de competitie bijvoorbeeld heeft vaak nét wat andere doelen dan eentje voor een commuter op een speed pedelec.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tja, een echt goede bike-fitter kan die verschillende 'markten' aan. Zoveel profwielrenners zijn er niet, dus ze moeten nog wel wat anders doen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie