Pagina 8 van 10

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 30 dec 2018, 19:48
door geelfietsje
Heeft iemand nog recente ervaring met FW.nl onderhoud bij een nieuwe Stromer? De laatse 2 maanden?
Hebben ze de logistiek inmiddels een beetje op orde?

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 30 dec 2018, 22:33
door Mark78
Het mag iig niet bij winkels of servicepartners die geen door stromer opgeleide personeelsleden hebben. Wsl zal men vragen voor iedere servicebeurt de fiets naar het hoofdkantoor te laten komen/vervoeren dat is de enige plek waar ze iemand hadden met de juiste papieren. Is in opdracht van stromer zo opgelegd na klachten. En oh ja verwacht dan geen vervangende stromer in de tijd die het kost.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 31 dec 2018, 17:36
door Lamkram
geelfietsje schreef: 30 dec 2018, 19:48 Heeft iemand nog recente ervaring met FW.nl onderhoud bij een nieuwe Stromer? De laatse 2 maanden?
Hebben ze de logistiek inmiddels een beetje op orde?
Lees dit eens: viewtopic.php?f=5&t=1124&p=46635&hilit= ... ren#p46635

Groet Mark

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 13 jan 2019, 12:29
door JOHN013
Na mijn eerste en tevens laatste slecht uitgevoerde reparatie van bijna 4 weken :!: ben ik met regelmaat de winkel binnen gelopen (vinden ze heel leuk) en had een vast telefonische en mail correspondentie met een van de medewerkers!Met hem heb ik dan ook op kort termijn een perfecte oplossing kunnen creeren.
Op voorstel van mij, contacteerde hij door mij de voorgestelde stromer dealer en mocht ik hem daar laten repararen wel met kleine eigen bijdrage. verschillende onderdelen en oplader zijn daar vervangen en sindsdien een top stromer in bezit :d3:

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 13 jan 2019, 12:58
door Stromeur
Een goeie adoptiedealer is inderdaad de beste oplossing voor service en onderhoud op je Stromer van fietsenwinkel.nl. Al vind ik wel dat fietsenwinkel.nl die "kleine eigen bijdrage" dan voor haar rekening moet nemen. Je wilde er immers niet voor niets weg.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 10 aug 2019, 12:28
door brommert
Onder het motto: " beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald" heb ik de koop van een ST1x op het laatste moment geannuleerd bij fietsenwinkel.nl omdat ik niet tevreden was over de communicatie over levertijd ed. Ik voorzag dat de communicatie vergelijkbaar onprettig zou gaan verlopen na levering en bij problemen. Daar had ik geen zin in. Nu dezelfde fiets besteld bij een fietsenmaker-van-vlees-en-bloed. Meer vertrouwen in. Wel weer langer wachten maar dat heb ik er wel voor over.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 10 aug 2019, 12:45
door Lamkram
Verstandige keuze hoor. Zijn al meer mensen die zijn afgehaakt bij deze "dozenschuiver". Ik denk wel dat het het wachten waard is.

Succes met wat wachten.

Groet Mark

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 10 aug 2019, 16:55
door Stromeur
brommert schreef: 10 aug 2019, 12:28 communicatie
Hier staat of valt inderdaad alles mee: kunnen die verkopers in de winkel nog zo leuk zijn, en die klantenservice-medewerkers nog zo vriendelijk. Dat is allemaal aangeleerd gedrag (training). Maar als er inhoudelijk niks zinnigs uit komt, dan heb je daar geen fluit aan.

Ik denk dat je een goed besluit hebt genomen.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 11 aug 2019, 00:50
door mboelis
@brommert, heel goed. Er is je een betonnen zwemvest bespaard gebleven.

Re: Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Geplaatst: 17 dec 2019, 15:59
door rukap
Ik kan ondertussen jammer genoeg meepraten over de ellendige situatie rondom de ‘service’ fietsenwinkel.nl.
Koop niet bij fw.nl

Ik ben afgegaan op de laagste prijs van een ST1x aanbieding en valse beloftes van de verkopers op de gyroscoopweg in Amsterdam. Onder andere dat op afspraak een service beurt kon worden ingepland, ter plekke (gyroscoopweg) waarbij je een of twee uurtjes kon wachten op de reparatie. Als alternatief werd een leenfiets in het vooruitzicht gesteld om de dagelijkse tocht naar m’n werk te kunnen volbrengen. Zo ben ik erin geluisd.

Onderhoud is niet mogelijk op de vestiging gyroscoopweg. Voor een simpele 1e service beurt voor een STROMER (natrekken van moeren) wordt als streeftijd maar liefst 10 werkdagen gerekend. Partnerschap met andere reparateurs gaan niet meer op.

Daarnaast: voor iedere schadereparatie is streeftijd minimaal 2 weken.

In de 1e week van mijn stromer-avontuur een glijder gemaakt. Verbogen crank. Zo gepiept denk je.
Eind van het liedje: 4.5 week verder voordat de fiets weer terug in bezit was. Waarbij de daadwerkelijke reparatie natuurlijk maar een paar tientjes arbeidsloon bedroeg.

En dat voor een winkel die premium speed pedelecs verkoopt voor woon-werk verkeer.

Wees gewaarschuwd en ga nooit in zee met fietsenwinkel. Bespaar je de ellende en frustratie Wil je kilometers maken en je fiets niet zeer langdurig kwijt zijn voor service of reparatie, houd het bij een professionele club.