Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: De ST3 LE is bij veel dealers al uitverkocht, dus als je die écht heel graag wil hebben en je hebt de indruk dat fietsenwinkel.nl hem wel gaat kunnen leveren, dan is het misschien beter om eerst eens na te gaan of een andere Stromer dealer je nog aan een ST3 LE kan helpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin277
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2018, 22:03

Stromeur schreef: 30 okt 2018, 18:21 Stond die levertijd in de webshop, of hebben ze je dat in de winkel verteld? Heb je al betaald of aanbetaald? Heb je op schrift dat de levertijd inderdaad binnen een week zou zijn?

Ik zie in de webshop dat de ST3 LE in maat M en XL op "uitverkocht" staan, maat L heeft een levertijd van 1-3 werkdagen. Als jij een L hebt besteld, dan zou ik direct een printscreen van de webshop maken ter bewijs.

Bij elke andere dealer zou ik zeggen: vraag eerst bij de dealer na wat de reden voor vertraging is. Soms kunnen zij er ook niks aan doen en doen ze achter de schermen al hun stinkende best voor je. Stromer is dit hele jaar met buien al erg slecht in het nakomen van de door henzelf opgegeven levertijd. Daar kan de dealer helaas ook niks aan doen, al ga je op je kop staan.

Bij fietsenwinkel.nl zou ik er, gezien hun aantoonbaar onbetrouwbare communicatie, wel meteen wat harder in gaan, want volgens mij is dat de enige taal die ze daar begrijpen.

Er staat een prima voorbeeldbrief op Consuwijzer:

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... r-verkoper

(En kiezen tussen optie 1 of 2, afhankelijk van wat je zelf graag wil.)

Hopelijk heb je niet al het volledige bedrag voldaan, en heb je de opgegeven levertijd op schrift?
Ik heb de levertijd op schrift. En ik heb op schrift dat ik binnen 14 dagen na levering de aankoop ongedaan kan maken. Dus ik verwacht geen probleem bij het annuleren. Dankjewel voor de tip van de brief.
Martin277
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2018, 22:03

Stromeur schreef: 30 okt 2018, 18:44 PS: De ST3 LE is bij veel dealers al uitverkocht, dus als je die écht heel graag wil hebben en je hebt de indruk dat fietsenwinkel.nl hem wel gaat kunnen leveren, dan is het misschien beter om eerst eens na te gaan of een andere Stromer dealer je nog aan een ST3 LE kan helpen.
Ik ga de fiets gebruiken voor woon-werk ipv de motor. Als ik met de motor onderhoud heb duurt dat een dag en krijg ik een leenmotor mee. Ik kan niet 4 weken op onderhoud wachten. En aangezien de ST3 nieuw is zal er misschien wel een keer iets onder garantie moeten aangepast.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Er zijn genoeg Stromer dealers die een probleem met je Stromer dezelfde dag of anders binnen 24 uur oplossen en je een leen-Stromer meegeven. En zo hoort het ook.
Martin277 schreef: 30 okt 2018, 22:09 Ik heb de levertijd op schrift. En ik heb op schrift dat ik binnen 14 dagen na levering de aankoop ongedaan kan maken. Dus ik verwacht geen probleem bij het annuleren.
Mooizo. Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin277
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2018, 22:03

Stromeur schreef: 30 okt 2018, 22:16
Mooizo. Succes!
Het is gelukt! Ben nu in afwachting van een ST2.
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Zo dom geweest om bij fietsenwinkel. ST2 te bestellen...... Model 2019.....

1) Bestaat model 2019 eigenlijk wel van de ST2?

Zou 2-3 dagen levertijd op zitten en kreeg na een dag al email dat de fiets naar de plaatselijke winkel verstuurd was. (Helaas levertijd nergens op papier en oorspronkelijke print van de webpagina per ongeluk weggegooid. Op de bon staat geen levertijd vermeld.). Daarna werd het stil. Langs winkel gegaan en gebeld. Daar steeds te horen gekregen dat de fiets er binnen een paar dagen zou zijn en dat ik persoonlijk gebeld zou worden. Inmiddels weer 2 weken verder.
Ik heb er een hard hoofd in.

2) Iemand advies hoe mijn al volledig betaalde aankoopbedrag terug te krijgen?

Groet van een aspirant Stromer rijder...
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Is dat bedrag betaald met creditcard?
Dan onmiddellijk contact nemen met VISA of Mastercard en betaling laten blokkeren indien nog mogelijk, anders gewoon klacht indienen bij VISA / Mastercard.

Of nog beter ; best even bij een advocaat langs gaan, eerste advies is in theorie gratis...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

geelfietsje schreef: 30 dec 2018, 10:27 1) Bestaat model 2019 eigenlijk wel van de ST2?
Neen, de meest recente ST2 modellen zijn modeljaar 2018
geelfietsje schreef: 30 dec 2018, 10:27 2) Iemand advies hoe mijn al volledig betaalde aankoopbedrag terug te krijgen?
Zie deze link
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
geelfietsje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 dec 2018, 16:41

Zou dus moeten lukken.
Spannend,

Dank,

Voorlopig helaas aspirant stromer
ST3 L 983, zwart met winterbanden, Giro Camden MIPS, Noord-Brabant, 2x20 km ww :cool2:
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

geelfietsje schreef: 30 dec 2018, 10:54 Voorlopig helaas aspirant stromer
Als je een ST2 wil scoren, dan kan dat uiteraard ook nog bij een dealer met een betere reputatie ... ;)

Succes !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie