Uebler fietsendrager

Turgut
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2021, 10:34
Locatie: Buren
Merk SP: Stromer st2le
Km-stand: 70

Ik overweeg een Uebler f14 fietsendrager voor mijn st2 aan te schaffen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Mooiweerfietser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2019, 11:05
Locatie: Zuid-Holland NL

Ik heb ook een Uebler (ander type, maar hetzelfde systeem) voor 2 fietsen.
SUPER, ook voor bredere banden (tot 4,5 inch)!
ST1ᵡ 2019 22" Charcoal 814Wh
G.2 by.Schulz verende zadelpen | Ortlieb Trunk-Bag | Garmin Edge Explore | ABUS YourPlus slotenset | Uebler X21S fietsendrager
Gebruikersavatar
RonCall
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mei 2018, 20:44

ook heel tevreden over die van mij, kost wel een aardige cent maar geen spijt van.
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Ik heb de i21: Licht, compact op te plooien, kan tot 60kg dragen, heel gebruiksvriendelijk en meer dan voldoende stabiel. Uebler moet niet onderdoen voor Thule (ook niet wat prijs betreft...)
Waarom ga je voor het model met 1 fiets? Als je toch in de toekomst eens een 2e fiets mee wil nemen, gaat dat niet. Als kan je dat ook van 2 naar 3 zeggen.
Overigens vind ik de kantelfunctie zeker wel een meerwaarde. Al is dat met een Stromer achterop allicht niet aangewezen. Sowieso neem ik wel de akku uit.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JDNY schreef: 28 apr 2021, 17:09 Overigens vind ik de kantelfunctie zeker wel een meerwaarde. Al is dat met een Stromer achterop allicht niet aangewezen. Sowieso neem ik wel de akku uit.
Ik kan niet spreken voor Uebler (ik heb een Thule) maar het kantelen gaat bij mij meer dan prima met een SP erop.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
JDNY
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2021, 18:20
Locatie: Leuven
Merk SP: Stromer ST5

Gaat met de Uebler ook hoor, maar het is wel effe harder duwen dan met een 8 kg racefiets op. :)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JDNY schreef: 28 apr 2021, 18:10 Gaat met de Uebler ook hoor, maar het is wel effe harder duwen dan met een 8 kg racefiets op. :)
Zeker en vast, maar het is bij mij prima te doen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben ook in de markt voor een fietsendrager voor één speed pedelec. Mijn Klever Alpha X 45. Probleem bij Klever is dat de zitbuis van het frame niet gebruikt kan worden voor bevestiging, omdat daar de BMS/controller tegenaan zit.

Accu wordt voor transport (uiteraard) uitgenomen. Scheelt ook nog eens 7,4kg gewicht.

Weet iemand of een Uebler F14 zo kan worden afgesteld dat-ie de schuine bovenbuis pakt? Die is bij Klever bovendien behoorlijk breed: 6-7,5cm (maar dat zou volgens de specs net moeten passen).

Klever X Alpha 45 2.jpg
Klever X Alpha 45 2.jpg (203.41 KiB) 1909 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Er is weinig info over terug te vinden, je zou idd een ervaringsdeskundige moeten hebben of (beter nog) het zelf checken ... je weet dat de Uebler F14 niet kantelbaar is ?

In het technisch productoverzicht geven ze wel de max maten van het fietsframe op (doorsnede) : diameter 75 of ovaal 75 x 45.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Waarom niet gewoon aan de zadelbuis?, klemt makkelijker en minder kans op beschadigingen op het frame.
Plaats reactie