Proefrit viel mij tegen

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De ST1 review staat nog niet online (tijdgebrek).

Die van de ST2 met riem vind je hier:
https://ww.speedpedelecreview.com/viewt ... =49&t=3993
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ook exact mijn ervaring. Ik heb de ST1 2020 en ST2 met riem op dezelfde dag met exact dezelfde omstandigheden getest: op papier zou de ST2 sterker moeten zijn maar de ondersteuning was voor mijn gevoel identiek.

Persoonlijk zou ik eerder voor een GOEDE Stromer dealer op wat meer afstand gaan dan een prutser op de hoek. En goede dealer met vervangfietsen is goud waard, een prutser is een bron van heel veel ellende.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 18 apr 2021, 16:56 een prutser is een bron van heel veel ellende.
En ergernissen ! :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 18 apr 2021, 18:07 En ergernissen ! :mrgreen:
Valt bij mij onder ellende :sling:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Mijn ervaring was tussen de st1 en st3..de st2 is alleen in mijn gedachte gekomen als verbetering van de st1 en de riem...mede doordat de ketting van mijn giant op de dag van de proefrit brak( had mijn giant door dat hij ingeruild werd 🤔)


De st3 verraste mij, de st1 teleurstelde mij..
Mijn eigen “opgevoerde” giant quick-e zit er tussen in...waardoor overstap wellicht wordt uitgesteld zodat ik kan sparen voor een st3 of st2...het frame vd st1 of st2 past echter beter bij mijn 1meter 96😉
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Cartimundi schreef: 18 apr 2021, 22:17 De st3 verraste mij, de st1 teleurstelde mij..
En zo verkoopt een slechte dealer je een duurdere speed pedelec. We lezen dit niet voor het eerst.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Dat kan ik me bijna niet voorstellen...is een lokale fm sinds kort onderdeel van grote franchise keten, maar ik naar mijn weten heeft deze nog weinig stomers verkocht

Ik overweeg de stromer toer te bezoeken ..ook al is deze maar in 2 nl locaties
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cartimundi schreef: 18 apr 2021, 22:41 Dat kan ik me bijna niet voorstellen...is een lokale fm sinds kort onderdeel van grote franchise keten, maar ik naar mijn weten heeft deze nog weinig stomers verkocht
En toch gaan bij mij hier alarmbellen aan.
- Sinds kort onderdeel van grote keten: nu weet ik niet welke keten het is maar vaak betekent dit optimalisatie naar winst voor de eigenaar, niet optimalisatie naar maximale service.
- Verkoopt sinds kort Stromers (en vermoedelijk niet veel): dus heeft nog weinig ervaring met deze fietsen. Losstaand hoeft dit zeker geen probleem te zijn, een enthousiaste starter kan fantastische service geven en deze fietsen zeer snel goed leren kennen, maar in combinatie met punt 1...
- Demo ST1 presteert minder goed dan een opgevoerde e-bike: die ST1 is dus als demofiets uit de doos gehaald en rijklaar gemaakt. Ik neem aan dat er dan ook een testrondje gereden is, maar dit is niet opgevallen?

Het punt is: jij bent zowel qua frame geometrie als qua budget meer gecharmeerd van een ST1 of ST2. Hoe weet je zeker dat deze FM er straks alles aan doet dat jouw fiets optimaal presteert?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Cartimundi
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 apr 2021, 23:00
Locatie: Ridderkerk
Merk SP: Stromer ST-3
Km-stand: 100

Eigenlijk niet....enige is dat als ik problemen heb, dat ik dan geen aanhanger hoeft ye regelen om hem langs te brengen...ik kan er lopend heen...2km

Eerst volgende dealer is volgens mij 20km

Misschien allemaal twijfels waar jullie anders tegenaan kijken...

Qua zithouding had ik gelezen dat de st1 rechterop zit en dat er meer mogelijk is met stuur en zadel. De st3 voelde bij mij meer als te laag.

Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar een grotere dealer gaat om alle 3 de versies te bekijken en voelen...maar qua aanschaf voel ik nog steeds het meeste voor lokaal.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aanschaf kan overal. Goede service is een ander verhaal. (En 20km verderop: wat een luxe! Mijn Stromer dealer zat op 100km :mrgreen: )
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie