Problemen met ondersteuning ST1

Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Hallo allemaal

Sinds een klein jaartje nu in het bezit van de Stromer ST1. Door corona minder gebruik van gemaakt dan gepland, maar heerlijke fiets... tot 5 weken geleden...

Ik had toen het gevoel dat de achterrem aanliep... De fiets rolde niet vrijuit.. En de sensor gaf af en toe foutmeldingen en was al eens helemaal uitgevallen.
Mee naar de FM .. niets aan de hand. zei hij. Hij had er op gefietst en hij merkte niets. Op weg naar huis merkte ik nog steeds dat het niet was zoals het hoort. De dag daarna stond ik weer stil en kon ik zonder ondersteuning 20 km afleggen.

De FM heeft er een nieuwe sensor ingezet en dat zou het probleem moeten oplossen. Vanmorgen weer op pad. Ik merk nog steeds dat het probleem niet weg is. En dat laten de cijfers ook zien. Normaal kom ik relaxed op het werk met 69% batterij over. Vanmorgen nat van zweet en 81% batterij over... Dus er klopt iets niet...

Komt iemand dit bekend voor? Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Ik kan het de FM blijkbaar niet goed duidelijk maken. Zelf ben ik niet zo technisch en kom niet verder dan mijn gevoel te beschrijven.

Dank alvast voor jullie input.

Gr. Remco
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb je de trapsensor al gekalibreerd?

Recup uitgezet?

Welke foutmeldingen verschijnen er? (Evt. kun je deze uit het Service Menu halen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Stromeur schreef: 31 mar 2021, 09:41 Heb je de trapsensor al gekalibreerd?

Recup uitgezet?

Welke foutmeldingen verschijnen er? (Evt. kun je deze uit het Service Menu halen.)
Ja, kalibratie al diverse keren gedaan. Geeft geen oplossing. Foutmelding weet ik zo niet, maar was een foutmelding mbt sensor. Die geeft hij na nieuwe sensor (nog) niet.

Wat is recup? :oops:
Edit: Heb er over gelezen.. Dat zou best eens iets kunnen zijn.
Maar hoe zet ik dat uit?
Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Ik ben net even naar de fietskelder op kantoor gelopen. Even het service menu in van de fiets.
Daar heb ik opnieuw een kalibratie gedaan en diverse testen van het systeem. Hij geeft alles OK aan.

Maar ik heb nergens recupuratie kunnen vinden.
Kan ik dat zelf uitzetten of moet de FM dat doen.
Als ik het zelf kan .. Hoe?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Golvas schreef: 31 mar 2021, 12:37 Alstu : viewtopic.php?f=20&t=2709
Dank u.. Had inderdaad in de online handleiding gevonden dat recup hetzelfde is als rem modus.. Die heb ik wel gevonden.
Die ga ik straks voor de rit naar huis maar lager zetten.
Kijken of dat iets gaat helpen..

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Wat je sowieso mag uitvoeren :

Eerst de achteras losdraaien (de as er niet volledig uitdraaien, maar enkel losdraaien tot het moment dat je aan het achterwiel lichte speling voelt), dan het achterwiel opnieuw vastzetten op het correcte aanhaalmoment (25 Nm bij jouw SP) en nadien de TMM sensor opnieuw kalibreren ... lost dit het probleem nog niet op, reset dan in het servicemenu de offset (vind je terug bij SENSOR) en kalibreer dan opnieuw.
Remcop25 schreef: 31 mar 2021, 09:43 Foutmelding weet ik zo niet, maar was een foutmelding mbt sensor.
Remcop25 schreef: 31 mar 2021, 09:43 Foutmelding weet ik zo niet, maar was een foutmelding mbt sensor.
De lijst met errors (check de datums !) kan je terugvinden in het servicemenu ... om in het servicemenu te geraken :

- zet je je fiets aan
- knijp je de rechtse remhendel dicht
- druk, terwijl je de remhendel dichtgeknepen houdt, op de OMNI display op MENU en blijf je vinger op de display houden
- laat na een paar seconden de rechtse remhendel los terwijl je je vinger op MENU blijft houden
- na enkele seconden verschijnt vanzelf het MENU en hoef je niet meer op de OMNI display te blijven duwen
- nu zie je in het menu ook de optie SERVICE staan, dat klik je aan om in het servicemenu te geraken
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Dank voor het meedenken Golvas.

Het eerste is gedaan door de FM. Het tweede heb ik vanochtend ook bekeken, maar alle foutcodes waren verdwenen. Die stonden er vorige week wel in. Dat ze nu weg zijn kan te maken hebben met nieuwe firmware die er vorige week opgezet is.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nieuwe filmware reset geen foutcodes. De FM of Stromer wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Remcop25
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 apr 2020, 21:31
Locatie: Twente
Merk SP: Stromer

Recup (rem-modus) naar 0 was de oplossing!!! Terugweg reed hij als een zonnetje.

Dat had ze FM toch ook moeten weten. Mijn omschrijving (aanlopende rem) was toch duidelijk...

Maakt niet uit. Dank voor het helpen. Ik ben blij
Plaats reactie