Versnelling werkt niet goed

Plaats reactie
Turgut
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2021, 10:34
Locatie: Buren
Merk SP: Stromer st2le
Km-stand: 70

Ik heb sinds 3 weken een nieuwe s2 in mijn bezit. Helaas hielden de versnellingen afgelopen zaterdag ermee op. Versnellingen 1 t/4 trapten van het een op het andere moment door. Gelukkig werkte mijn 5e versnelling nog wel. In overleg met fm naar huis gefietst. Diagnose: er moet een compleet nieuw achterwiel in. Jammer, maar helaas. Ik hoop dat het snel is opgelost. Overigens valt de reikwijdte van de accu mij zeker niet tegen. Afgelopen zaterdag haalde ik 90 km terwijl ik meestal de sterkste ondersteuning gebruikte.
mrstrom

Dit is zeker de ST2 met belt aandrijving en achterhub versnelling.
Dan zit alles ingebouwd en kan ik mij voorstellen dat er meer vervangen moet worden. Klinkt alsof een spiebaan ergens is kapot gegaan.

Balen, hopelijk wordt het snel voor je opgelost. 90km op volle accu en volle power is super netjes.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad balen. 90 km vind ik wel ver, ikheb het vermoeden dat een van deze dingen speelt:
- je wind mee had
- je erder 35-40 km/h fietst dan 45 km/h
- jouw fiets niet zoveel ondersteuning geeft als mogelijk
- de gevoeligheid van jouw trapsensor erg laag staat

Normaal zou bij wind neutraal weer, warme temperatuur en kruissnelheden ruim boven de 40 km/h het bereik zo'n 60 km moeten zijn (blauwe accu). Veel meer dan is er iets aan de hand.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie