Stromer wisselt serie voorvorken in

PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Jroen schreef: 16 feb 2021, 23:20 Zou mooi zijn als je nu meteen de geveerde variant kan laten monteren tegen een kleine meerprijs. Maar zo zal het waarschijnlijk niet zijn.
Tsja Jeroen. Die gedachte had ik ook al, en je conclusie was ook de mijne: het zal wel niet zo zijn...
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Ik heb net een ST1 gekocht, heeft die dan ook die “afgekeurde” vork?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PeeBee schreef: 17 feb 2021, 15:38 Stromeur, is dit dan alsnog een vervolg op de spontaan afgebroken ST1-vork die eerder op dit forum langskwam? Dat was 9 maanden geleden!
Ja.

In de tussentijd heeft Stromer bepaalde batches voorvorken bij dealers gecontroleerd. En is kennelijk besloten dat er vorken omgeruild worden voor onderzoek.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22833
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

avrieswijk schreef: 17 feb 2021, 15:48 Ik heb net een ST1 gekocht, heeft die dan ook die “afgekeurde” vork?
Er zijn geen 'afgekeurde' vorken. Er zijn/worden onderzoeken uitgevoerd bij bepaalde batches.

Mocht je willen weten of de vork van de door jou gekochte Stromer in een batch vorken zit die Stromer nu nader onderzocht, dan kun je dit het beste vragen aan je dealer. Maar je ontvangt dan ook vanzelf bericht van het bedrijf dat ze omwisselt. Stromer geeft aan dat je in de tussentijd gewoon veilig kunt blijven rijden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
avrieswijk
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 70
Lid geworden op: 05 jan 2021, 13:53
Locatie: Terschelling

Ok bedankt Stromeur, dan wacht ik dat gewoon maar af.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

PeeBee schreef: 17 feb 2021, 15:40
Jroen schreef: 16 feb 2021, 23:20 Zou mooi zijn als je nu meteen de geveerde variant kan laten monteren tegen een kleine meerprijs. Maar zo zal het waarschijnlijk niet zijn.
Tsja Jeroen. Die gedachte had ik ook al, en je conclusie was ook de mijne: het zal wel niet zo zijn...
In het kader van: "nee heb je, een klap kun je ontwijken" zou ik het gewoon vragen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Renalt130
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 okt 2020, 09:53
Merk SP: Stromer ST1

FreddyH schreef: 17 feb 2021, 16:40
PeeBee schreef: 17 feb 2021, 15:40
Jroen schreef: 16 feb 2021, 23:20 Zou mooi zijn als je nu meteen de geveerde variant kan laten monteren tegen een kleine meerprijs. Maar zo zal het waarschijnlijk niet zijn.
Tsja Jeroen. Die gedachte had ik ook al, en je conclusie was ook de mijne: het zal wel niet zo zijn...
In het kader van: "nee heb je, een klap kun je ontwijken" zou ik het gewoon vragen!
Zo is het. Vrijdag gebeld met 12gobiking en aansluitend mail gestuurd..... Now we wait....

Gr. Rene
Gebruikersavatar
Commuterplus
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 jun 2020, 09:04
Locatie: AMERSFOORT

Nu zie ik opde foto dat de voorvork nog heel is en dat er dus ergens in de stuurpen oid iets gebroken moet zijn. Wat is het precies? Ik heb een geveerde voorvork en zou toch graag weten of dit nu echt aan de vork ligt of bovenin.
Ik zal mn dealer eens mailen. Weet iemand meer?
St1 met verende voorvork. Helm: Cortiva Smart Ride. Ortlieb reflecterende tassen. Samen Gezond app. Navigatie met google maps. goud accu en paarse accu. Start op vliegveld Soesterberg
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Bij een geveerde voorvork speelt dit niet, die heeft een hele andere constructie.
(of monocrown=uit 1 geheel of een aluminium stuurbuis in de crown geperst)

Bij de originele voorvork is de aluminium stuurpen gelast op de crown, dit is afwijkend van bijna alle andere voorvorken.
(bij het betreffende ongeval lijkt het bij de las mis gegaan te zijn, materiaalfout, zwakke las of aluminium verzwakt a.g.v. veranderende materiaaleigenschappen van het aluminium rondom de las)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Commuterplus schreef: 22 feb 2021, 14:09 Wat is het precies?
De stuurbuis is afgebroken, net boven de vorkkroon.

Ik lees dat je met een Cortiva helm rijdt ... waar heb je die gevonden ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie