Stromer wisselt serie voorvorken in

PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Bij Get Bike Service, die de vork-wissel uitvoert voor Stromer had ik aangegeven dat ik eventueel een geveerde vork wilde. Vandaag zou de wissel gebeuren en gistermiddag kreeg ik een voorstel van Stromer. Een geveerde vork kon wel, maar dan moest ik 499 euro bijbetalen. Het voorstel vond ik niet heel aantrekkelijk en het lukte bovendien niet meer op tijd, helaas.

Dus: vandaag was het zover. Via een hele berg mails kwam er een afspraak tot stand met Get Bike Service. Er zat van alles tegen waardoor de monteur laat was, maar in zijn bus had hij een hele berg Stromer-vorken. Geel, grijs, allerlei kleuren:
Get Bike Service.jpeg
Get Bike Service.jpeg (3.85 MiB) 1916 keer bekeken
En dan natuurlijk het belangrijkste: verschillen de vorken, kun je het verschil zien en mag ik dat fotograferen. Het antwoord is ja, ja en ja:
ST1 oude vork.jpeg
ST1 oude vork.jpeg (2.03 MiB) 1916 keer bekeken
ST1 nieuwe vork.jpeg
ST1 nieuwe vork.jpeg (2.21 MiB) 1916 keer bekeken
Het is nog wel steeds gelast, zo te zien, maar heel anders afgewerkt. De eerste rit zit er op en alles is hetzelfde. Eventuele twijfel over de kwaliteit van de vork is nu gelukkig wel weg.
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PeeBee schreef: 02 mar 2021, 16:00 Het is nog wel steeds gelast, zo te zien, maar heel anders afgewerkt. De eerste rit zit er op en alles is hetzelfde. Eventuele twijfel over de kwaliteit van de vork is nu gelukkig wel weg.
Dankjewel voor het delen van de foto's. Nu hierop duidelijk te zien is dat de vork enigszins is gewijzigd (of is alleen de las wat gepolijst?), wordt het verhaal van Stromer dat ze enkel vorken wisselen voor onderzoek naar gebruikte vorken (nadat ze de dealervoorraden hebben getest) wel een beetje wiebelig, het lijkt niet het hele verhaal te zijn.

Hoe dan ook fijn dat dit voor jou helpt om je weer veiliger te voelen op je banaan. Dat snap ik wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Fijn dat er nu een andere constructie is gekozen.
Of deze nog wel gelast is weet ik niet, lijkt meer op een unicrown uit 1 geheel dus.
Net als deze dus:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Vanmorgen een nieuwe voorvork gekregen op mijn ST1 via Get bike service. Ze komen aan huis en het karweitje was in een 45 minuten gefixed. De nieuwe voorvork is aan een stuk en niet meer gelast volgens de monteur. Voor deze keer de reflectoren op de voorvork maar laten zitten......
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peerke1960 schreef: 16 mar 2021, 16:47 niet meer gelast volgens de monteur
Als ze niet gelast wordt, hoe wordt ze dan wél geproduceerd ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik zou het niet weten, vraag het aan een van de metalboys hier. Groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Benieuwd hoe je dat construeert zonder enige las !
Peerke1960 schreef: 16 mar 2021, 19:46 vraag het aan een van de metalboys hier
Alle festivals worden afgelast, ook Graspop ... nu die vork nog.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
JanR
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 sep 2019, 19:30
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer St2 pinion
Km-stand: 24048

Golvas schreef: 16 mar 2021, 19:33
Peerke1960 schreef: 16 mar 2021, 16:47 niet meer gelast volgens de monteur
Als ze niet gelast wordt, hoe wordt ze dan wél geproduceerd ? :bn:
Lijkt erop het met een aluminium spuitgietproces gemaakt is en vervolgens op een draaibank nabewerkt. Dit kan met een constante kwaliteit geproduceerd worden. Het ziet er naar uit dat Stromer dit professioneel aanpakt. Het is in ieder geval een grote logistieke operatie om alle verdachte vorken terug te halen. Zo te zien hebben de voorvorken een uniek serienummer en kan zodoende elke vork vervangen worden. 👍🏻
Remmen is angst, gang is alles.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd.
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Wel goed dat Stromer dit serieus oppakt en onderzoekt. +1 wat mij betreft voor Stromer.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Productie van een unicrown vork is niet zo lastig, een homogeen gietproces en dan nabewerking, zoals met veel meer producten gedaan wordt.
Niet veel anders dan de rest van de vork dus.

Toch heeft dit alle schijn van een stille recall.
Plaats reactie