Stromer wisselt serie voorvorken in

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op een Belgische FB groep las ik dat een aantal Stromer-eigenaren (m.n. ST1 maar ook één ST5) benaderd is door het bedrijf "Get Bike Service" om preventief de voorvork van hun Stromer om te ruilen voor een nieuwe. Dit komen ze gratis aan huis doen.

Hoewel aanvankelijk gedacht werd aan een hoax - er staat niks over op de Stromer website en de eigenaren hadden ook niks van hun eigen FM gehoord - hebben de desbetreffende dealers inmiddels bevestigd dat dit inderdaad een actie vanuit Stromer zelf is.

E.e.a. lijkt een nasleep te zijn van onderstaand voorval, waarbij de voorvork van een ST1 LE spontaan afbrak:

viewtopic.php?p=82284#p82284

Ik weet dat Stromer n.a.v. dit ernstige incident diverse acties heeft ondernomen. Zo hebben ze o.a. de tolerantie van grote batches vorken uit dealervoorraden gecontroleerd.

Bij deze nieuwe actie (gebruikte vorken vervangen) gaat het om een batch voorvorken waarvan Stromer wil weten of ze wellicht defecten gaan vertonen na een periode van gebruik, zo heb ik inmiddels begrepen van een Stromer dealer.

Geen terugroepactie, maar een tweede controleslag dus, is de verklaring.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goesting
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 apr 2020, 10:20
Locatie: Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST1 (2020)
Km-stand: 950

Ik was net van plan om dit onderwerp zelf te starten, aangezien ik vandaag ook zo'n e-mail heb ontvangen.

Wel sterk dat ze de FM hiermee passeren, zonder die op de hoogte te brengen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De FM's waren op de hoogte. Klanten niet.

De vraag is wie daarvoor verantwoordelijk is; Stromer of de dealers. Dat de communicatie richting Stromer-eigenaren belabberd is staat helaas wel vast.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Hier ook vanmiddag een dergelijke mail ontvangen. Zal morgen met de fm bellen voor verdere info
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Zie hieronder de mail:
Beste Heer/ Mevrouw Gillis,

MyStromer AG heeft uit voorzorg beslist om de voorvork van een bepaalde productieserie te vervangen. Uw Stromer valt binnen deze productieserie.

De vorken worden preventief en voor intern onderzoek vervangen. Met de vervangen vorken wilt MyStromer AG inzichten verwerven over verouderingsprocessen. De resultaten daarvan dienen ook om toekomstige producten te ontwikkelen en kwaliteit van superieur niveau te kunnen garanderen.

Kan ik nog veilig fietsen?
Dat is geen probleem: De voorvork wordt preventief vervangen.

Wat betekent dit voor u?
Get Bike Service is een mobiele fietswerkplaats actief door de gehele Benelux, Duitsland en Denemarken. Om het voor u zo comfortabel mogelijk te maken komen wij de vork bij u thuis of op kantoor wisselen.

Service Neutral

Wat zijn de volgende stappen?
In de komende weken wordt u opgebeld om een afspraak te maken om de vork te wisselen. Deze service duurt ongeveer een uur. U hoeft hier niet bij aanwezig te blijven maar u dient de fiets wel af te geven aan de monteur. Na het afsluiten van de service zal de monteur u om een digitale handtekening vragen.

Met vriendelijke groeten,

Get Bike Service

GBS Footer 1
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Moeten ze bij dat onderzoek dan geen gegevens hebben over hoe de fiets gebruikt is (bandenspanning, soort wegdek) en hoeveel km fiets gereden heeft? Dat laatste weten ze misschien al (ik weet niet of de ST1 app dat terug meldt naar Stromer).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zullen ze van de ST1 ook wel weten via de OMNI App.

Daarnaast: bij 'normaal gebruik' mogen deze vorken nul problemen geven. Als er tussen de teruggenomen exemplaren vorken zitten die problemen geven, dan weet Stromer dus dat de vork van die ST1 LE mogelijk niet 'spontaan' is gebroken en is er meer onderzoek nodig. Vinden ze geen enkel defect in de teruggehaalde batch, dan vergroot dit de kans dat het ongeval door die afgebroken vork een incident was.

Daar gaat dit om (en om de onderzoeksplicht van Stromer n.a.v. dat ongeval natuurlijk).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
PeeBee
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 sep 2019, 23:54
Locatie: Amstelveen
Merk SP: Stromer ST3 Pinion LE
Km-stand: 20

Na de nare beelden op dit forum van een gele ST1 met een afgebroken voorvork zat er toch een gevoel van twijfel in mijn achterhoofd. Moest ik misschien toch voor een geveerde vork kiezen voor mijn gele schicht?

Gistermiddag nam Stromer de beslissing voor mij: ik ontving een mail met de melding dat er een mobiele werkplaats van Get Bike Service mijn kant op komt om de voorvork preventief te vervangen. Er is een serie Stromers (waar mijn fiets blijkbaar bij hoort) die allemaal een nieuwe vork krijgen. Stromer wil hiermee 'inzichten verwerven over verouderingsprocessen'.

Ik weet niet wat de aanleiding is geweest om deze wissel nu (alsnog) te gaan uitvoeren, maar het leek me wel relevant nieuws... Zijn er nog meer mensen die deze mail hebben gekregen? Zijn dat allemaal ST1's?
ST1 2019 / geel / 983 Wh :D ST3 Pinion LE 2022 / rood / 983 Wh :D :D
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topics samengevoegd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Komt in de beste families voor hoor.
6C6A29D9-B023-45C5-B175-252D05ED3068_1_105_c.jpeg
6C6A29D9-B023-45C5-B175-252D05ED3068_1_105_c.jpeg (262.76 KiB) 3317 keer bekeken
Nieuw frame, 2500 trainingskilometers, nooit gevallen of gestoten eerste wedstrijd met kasseistrookje. was een van 16 ploegfietsen voor van Vliet cycling, werden allemaal binnen een week vervangen :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie