ST1 LE met schade

Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Dat een fabrikant iets TL verklaart en dat sneller doet dan een hersteller is niet vreemd.
Voor hun is dat al snel goedkoper en minder gedoe dan herstel.

Maar het was ook niet best dat bij elke ongeval van een tesla het accu pakket vervangen zou moeten worden.
(of TL verklaard moet worden)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Taxi driver schreef: 20 jan 2021, 15:12 Wat ik van mijn ongeval geleerd heb, is dat een accu na een ernstige val total loss verklaard moet worden omdat cellen beschadigd kunnen zijn.
100% mee eens. En niemand die dat op basis van de buitenkant van de accu kan beoordelen. (Al doen mensen dat maar al te graag, met de eurotekens in de ogen.) Voor mij ook reden om nooit zomaar een gebruikte accu aan te schaffen. Je weet niet wat ermee gebeurd is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Taxi driver
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 mei 2020, 11:34
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3

Edgecrusher schreef: 20 jan 2021, 15:28 Dat een fabrikant iets TL verklaart en dat sneller doet dan een hersteller is niet vreemd.
Voor hun is dat al snel goedkoper en minder gedoe dan herstel.
Dat kan. De kostprijs kan lager zijn de kosten voor herstel. Neemt niet weg dat het frame verzwakt kan zijn.
Edgecrusher schreef: 20 jan 2021, 15:28 Maar het was ook niet best dat bij elke ongeval van een tesla het accu pakket vervangen zou moeten worden.
(of TL verklaard moet worden)
Ik had het ook niet over elk ongeval maar over een ernstig ongeval. Ik weet ook niet waar de grens ligt maar wanneer je (zoals ik) over de kop bent gegaan, moet je de accu afkeuren. Ondanks dat mijn accu functioneerde en bijna nieuw was, is deze niet overgeplaatst naar mijn nieuwe fiets. Ik kreeg een nieuwe accu. Voor Stromer niet de voordeligste oplossing maar wel de juiste.
Wat Tesla doet, lijkt me in dit geval niet relevant.
Stromer ST1 2016 + Stromer ST1 LE ( † 22 mei 2020)
Stromer ST3 (2020), Wren geveerde voorvork, Kinekt 2.1 verende zadelpen, Spurcycle, Ortlieb Classics.
Plaats reactie