Stromer ST1 start niet

Henk_62

Hallo allemaal,

mijn stromer heeft blijkbaar niet zoveel zin in het nieuwe jaar. Vanochtend startte ik hem om via de menu het batterij vak te openen maar op het moment dat ik eject koos op de omni display, viel alles uit (de batterij was nog meer dan 50% vol). Ondertussen heb ik de batterij in de fiets volgeladen (maar tijdens het laden bleef de omni ook uit). Na het laden heb ik getracht om opnieuw te starten maar helaas, de omni heeft 2x wit opgelicht en is dan terug uitgegaan. Er is dus geen leven in te krijgen.

Aangezien resets bij stromers wonderen kunnen doen, was ik op zoek naar een manier om de batterij eruit te halen zonder dat je daarvoor de omni display nodig hebt, is dit mogelijk?

Bedankt alvast voor de hulp!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StromertjeStromer schreef: 01 jan 2021, 17:16 Aangezien resets bij stromers wonderen kunnen doen, was ik op zoek naar een manier om de batterij eruit te halen zonder dat je daarvoor de omni display nodig hebt, is dit mogelijk?
Ja, die is er wel, maar dat kun je het beste aan je dealer vragen, aangezien deze informatie ook accu-dieven helpt.

Probeer eens of je je Stromer opgestart krijgt terwijl hij aan de lader hangt? (Met de stekker in het stopcontact.)

Andere manier om te resetten is om de startknop onderop de bovenbuis van je Stromer 10 a 15 seconden lang ingedrukt te houden. Knop loslaten als je ziet dat het menu op de OMNI verschijnt.

Lukt dat niet, dan wordt het er eentje voor de dealer vrees ik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

StromertjeStromer schreef: 01 jan 2021, 17:16 Hallo allemaal,

mijn stromer heeft blijkbaar niet zoveel zin in het nieuwe jaar. Vanochtend startte ik hem om via de menu het batterij vak te openen maar op het moment dat ik eject koos op de omni display, viel alles uit (de batterij was nog meer dan 50% vol). Ondertussen heb ik de batterij in de fiets volgeladen (maar tijdens het laden bleef de omni ook uit). Na het laden heb ik getracht om opnieuw te starten maar helaas, de omni heeft 2x wit opgelicht en is dan terug uitgegaan. Er is dus geen leven in te krijgen.

Aangezien resets bij stromers wonderen kunnen doen, was ik op zoek naar een manier om de batterij eruit te halen zonder dat je daarvoor de omni display nodig hebt, is dit mogelijk?

Bedankt alvast voor de hulp!
Millenium bug....o nee dat was 21 jaar geleden alweer :cool2:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Henk_62

Bedankt voor de tips stromeur. Die 2 dingen had ik spijtig genoeg al geprobeerd. Ik ga maar eens contact opnemen met de dealer, moet ik hem alleen nog tot daar zien te krijgen ☺️
Henk_62

Even een update voor de geïnteresseerden. Ondertussen is de controller + main cable vervangen en het probleem is opgelost. Het geeft me wel weinig vertrouwen dat zo'n dure fiets dergelijke problemen heeft terwijl hij nog geen jaar oud is (en dit forum + ervaringen van enkele collega's helpen daar niet aan). Ik hou mijn hart vast voor het geval dit gebeurt na de garantieperiode...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StromertjeStromer schreef: 22 jan 2021, 07:34 Ik hou mijn hart vast voor het geval dit gebeurt na de garantieperiode...
Je kunt je garantie verlengen, ik ben zeker niet de enige die je dat adviseert.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Plus je hebt in elk geval weer de volle twee jaar garantie op de vervangen ondedelen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Henk_62

Stromeur schreef: 22 jan 2021, 10:00 Plus je hebt in elk geval weer de volle twee jaar garantie op de vervangen ondedelen.
Aha, goed om weten, dat vroeg ik me dus nog af, dan ben ik toch iets geruster.
Free Bird
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2020, 13:15

Hier zelfde probleem vandaag, ik krijg de st1 niet meer aan de praat.
Geprobeerd 15 sec display in te duwen, helpt niet.
Dat zal zwoegen worden, 8km zonder ondersteuning naar den dealer.
Free Bird
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 aug 2020, 13:15

Corrosie van de printplaat was het probleem.Fiets is 6 maanden oud.Gelukkig onder garantie.
Dealer zegt dat dit komt door in sneeuwzout te rijden met de Stromer.
Plaats reactie