Aankoopadvies - Twijfel tussen ST2 of ST3

WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Stromeur schreef: 25 nov 2020, 10:21 Hoewel ik de ST2 een supergave Stromer vind, heb ik inderdaad een aantal redenen om te wachten op een hoger model met riem, want ik wil:

- een sportievere SP (zithouding maar zeker ook uiterlijk)
- meer verzetten, want ik schakel veel. Ik hoop op een PINION.
- maximale ondersteuning, dat ben ik al gewend met mijn ST2 S en ik wil geen stap terug doen

Ik heb ook helemaal geen haast, mijn ST2 S rijdt al drie jaar als een zonnetje :-)
Ja, zie je, dat zijn dus ook exact de dingen die mij bezig houden. Ik vind de ST2 er niet zo hip uit zien (voornamelijk door het stuur denk ik) dan de andere ST's en ja die maximale ondersteuning speelt ook mee. Aan de andere kant: ik ben het niet gewend en ik ga het ook niet testen dus ik mis nog niks :). Ignorance is bliss in dit geval.

Daarnaast: wat is nog sportiever, een ST5 vind ik te sportief, hoeveel invloed heeft het model op sportiviteit als je alles kan veranderen met stuur en ringetjes?

Een mens moet soms ook nog naar wat kunnen uitkijken later, niet? :D
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1594
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

@WattsUp, een riem is prettig, een derailleur is echt geen straf. Ja een beetje onderhoud is noodzakelijk. Bij droog weer af en toe wat smeren, bij zeiknat weer ff met een doek drogen en iedere week goed schoonmaken. Een kwartier werk in het weekeind. Een ketting gaat bij dit onderhoud vele duizenden km mee, evenals de cassette.
Ik rij de gele ST1 en na 11 duizend km rijdt deze nog prima. De kracht, verlichting en remmen van de 3 zijn wel een pro die me hebben doen besluiten om voor het einde van garantieperiode van mijn ST1 een 3 tje aan te schaffen.
Overigens, mijn ww afstand is wel wat groter dan die van jou en ik ben een oude vent die wat verwend wil worden :bh:
Qua snelheid ben ik het eens met Stromeur. Snelheid is niet alles, veiligheid en defensief rijden wel.
Met vriendelijke groeten, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie