Ok duidelijk
Dit zijn de overige instellingen.
Mijn ervaring is ook dat de nieuwe ST2 minder krachtig ondersteunt dan de klassieke ST2, zeker als die ST2 van na 1-1-2018 is. Maar hij ondersteunt absoluut beter dan de klassieke ST1.tjeerd schreef: ↑20 dec 2020, 11:47 voor ons was het vooral belangrijk om te ervaren hoeveel verschil er zat tussen de oude ST1 en deze fiets qua rijgedrag en ondersteuning. Daarin zijn we niet genoeg overtuigd geraakt, zeker gezien het prijskaartje dat er aan hangt is het ons dan niet waard om de overstap te maken. Maar wilde de ervaring toch wel delen, die erg persoonlijk is natuurlijk.
Vandaag even speciaal op dat balkje gelet. Zonder al te veel moeite in het rood te krijgen, bij zo'n 39 km/h. Maar nog steeds veel terugvallen bij tegenwind kracht 4/5. Max. 35-36 km/h. 40 kan ik echt gerust vergeten. Is al beter dan die 25-26 van de laatste keer (achterwiel opnieuw vast gezet op 28 Nm), maar als er nu ook nog een hellinkje op gefietst moet worden, houdt het bij 25-26 echt op. volgens mij hoor ik niet het gevoel te hebben dat ik tegen een begrenzer aan zit te trappen, maar dat gevoel is er dus wel, of ik steeds de rem wat intrek en weer los laat. Ik zal eens kijken of het terug zetten van de remsensor nog effect heeft.Stromeur schreef: ↑20 dec 2020, 16:33 Kun je je herinneren of je het power-balkje op de display in het rood hebt gekregen? Als je je best doet (ik bedoel niet helemaal de longen uit je lijf trappen, maar wel even goed aan het werk) dan moet je het balkje in het rood kunnen krijgen.
Tijdens de eerste paar ritten op mijn test-ST2 was ik ook niet tevreden met de ondersteuning. Hij voelde aan als een illegaal opgevoerde 25km/u bike i.p.v. een Stromer. Wat ik ook deed, staand op de pedalen zo dol als ik kon, ik kreeg het ondersteuningsbalkje niet verder dan de helft.
I.o.m. met de FM heb ik de remsensor wat minder strak gezet, het achterwiel los gedraaid en opnieuw op 28Nm vastgezet, en de trapsensor gekalibreerd met snel en veel ronddraaien i.p.v. langzaam 1 a 2 keer. Hierna liep-ie als een zonnetje.
Ik heb n.a.v. jouw relaas mijn test-ST2 op een rondje meegenomen, want ook hier waait vandaag dik windkracht 4. De eerste kilometers heb ik met pal wind tegen langs de Zeedijk geploegd. Het waait dan harder dan die 4 Bft; de wind komt met dik 5 Bft de dijk af rollen, nowhere to hide. Dan nog kan ik 37-39km/u blijven kruisen; ik moet wel trappen, maar hoef ook weer niet mega mega hard te werken. Als ik goed aan het werk ga, dan kom ik boven de 40km/u.
Toch vreemd, vandaag stromende regen, flinke wind tegen en ik kwam wel boven de 40 uit. Gemiddelde op 36 over 25km. Natuurlijk zakte het soms naar 37 a 38 maar zodra ik achter wat bosjes of iets minder wind had dan schoot ik weer naar de 45.Harry00 schreef: ↑21 dec 2020, 17:58Vandaag even speciaal op dat balkje gelet. Zonder al te veel moeite in het rood te krijgen, bij zo'n 39 km/h. Maar nog steeds veel terugvallen bij tegenwind kracht 4/5. Max. 35-36 km/h. 40 kan ik echt gerust vergeten. Is al beter dan die 25-26 van de laatste keer (achterwiel opnieuw vast gezet op 28 Nm), maar als er nu ook nog een hellinkje op gefietst moet worden, houdt het bij 25-26 echt op. volgens mij hoor ik niet het gevoel te hebben dat ik tegen een begrenzer aan zit te trappen, maar dat gevoel is er dus wel, of ik steeds de rem wat intrek en weer los laat. Ik zal eens kijken of het terug zetten van de remsensor nog effect heeft.
Jij ook een nat pak vandaag? Hier nog eentje
De sensorwaarden zijn binnen spec, maar wel een stuk lager dan die van mijn test-ST2 (ik heb tussen de 1.4 en 1.5V).
Klopt, maar die fout heeft zich voorgedaan op 10 december en heeft dus niks met jouw tests te maken. Bij zo'n fout krijg je ook echt "uitval", niet dat de Stromer ineens op niks meer trekt bij wind tegen.
Hoe liggen de sensorwaarden bij de andere ST2-SA rijders ?