Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mazzelkont :bu:
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Daarnet mijn eerste rit (zonder kentekenplaat :av) op mijn blauwe bliksem. De conditie is bijna helemaal weg na 2 maanden niet meer intensief te hebben gefietst. Veel gestopt en opgetrokken, zelfs de sensor gekalibreerd onderweg omdat ik volgens mij toch wat weinig ondersteuning had.
Heb ook de indruk dat de fiets echt afremt als ik stop met trappen. De remsensor staat ongeveer op 50%. Heb hem eenmaal terug thuis op 0% gezet. Ben benieuwd of het afremmen als ik stop met trappen verminderd is?
Eerste indruk van de 5 versnellingen. Zoals Stromeur al zei, optrekken in 3 dan naar 4 tot +/- 40 km/h en de vijf om tot aan het gaatje te gaan. 46,1 km/h volgens Strava.
Vind de trapfrequentie in de vijf wat aan de lage kant maar goed dat zal zeker wel wennen na wat meer kilometers en een betere conditie.
20210118_110851.jpg
20210118_110851.jpg (3.24 MiB) 2827 keer bekeken
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Mooie reclame op je fiets :ai. Op de kentekenplaat oké, maar verder moet het ook niet gaan ;p
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een stuk sjieker vind dat de dealernaam op de kentekenplaathouder, want die houder is al zo groot (zeker in NL) en wordt er alleen maar groter mee. En deze sticker met enkel zwarte letters is ook stukken mooier en subtieler dan zo'n standaard wit ovaal fietsenwinkelstickertje op je achterspatbord.

Eigenlijk vind ik die sticker het supernetjes, maar als dealer (en als klant) had ik wel gekozen voor een meer bescheiden plaats op het frame, de liggende achterbrug bijvoorbeeld.

Gave foto Luis, gefeliciteerd met de levering :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Zo dat was me een weekje wel :mrgreen:
Veel regen, wind, hagel, takken. Maar de ST2 blijft doorgaan. Zelfs met flinke tegen wind, windkracht 8 ongeveer, kan ik de snelheid boven de 36 houden, dat viel niet tegen. Vooral de rukwinden blijven lastig, met een lichtere fiets was ik echt omver gegaan.
Geen problemen gehad :d3: en over de 1000km heen.
Volgende week iets beter weer zag ik :cool2:

Afbeelding

Afbeelding
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Marco69 schreef: 22 jan 2021, 15:22 Veel regen, wind, hagel, takken. Maar de ST2 blijft doorgaan. Zelfs met flinke tegen wind, windkracht 8 ongeveer, kan ik de snelheid boven de 36 houden, dat viel niet tegen. Vooral de rukwinden blijven lastig, met een lichtere fiets was ik echt omver gegaan.
Kanonne, bij zulk weer stap ik niet op. Nice dat de snelheid op peil bleef!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Luis schreef: 18 jan 2021, 13:56 Daarnet mijn eerste rit (zonder kentekenplaat :av) op mijn blauwe bliksem. De conditie is bijna helemaal weg na 2 maanden niet meer intensief te hebben gefietst. Veel gestopt en opgetrokken, zelfs de sensor gekalibreerd onderweg omdat ik volgens mij toch wat weinig ondersteuning had.
Heb ook de indruk dat de fiets echt afremt als ik stop met trappen. De remsensor staat ongeveer op 50%. Heb hem eenmaal terug thuis op 0% gezet. Ben benieuwd of het afremmen als ik stop met trappen verminderd is?
Eerste indruk van de 5 versnellingen. Zoals Stromeur al zei, optrekken in 3 dan naar 4 tot +/- 40 km/h en de vijf om tot aan het gaatje te gaan. 46,1 km/h volgens Strava.
Vind de trapfrequentie in de vijf wat aan de lage kant maar goed dat zal zeker wel wennen na wat meer kilometers en een betere conditie.
20210118_110851.jpg
Die brug komt mij bekend voor, gij zijt ook van hier in de geburen ;)
Bij Bike Inn in Heusden-Zolder gehaald veronderstel ik?
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

WattsUp schreef: 23 jan 2021, 13:30
Luis schreef: 18 jan 2021, 13:56 Daarnet mijn eerste rit (zonder kentekenplaat :av) op mijn blauwe bliksem. De conditie is bijna helemaal weg na 2 maanden niet meer intensief te hebben gefietst. Veel gestopt en opgetrokken, zelfs de sensor gekalibreerd onderweg omdat ik volgens mij toch wat weinig ondersteuning had.
Heb ook de indruk dat de fiets echt afremt als ik stop met trappen. De remsensor staat ongeveer op 50%. Heb hem eenmaal terug thuis op 0% gezet. Ben benieuwd of het afremmen als ik stop met trappen verminderd is?
Eerste indruk van de 5 versnellingen. Zoals Stromeur al zei, optrekken in 3 dan naar 4 tot +/- 40 km/h en de vijf om tot aan het gaatje te gaan. 46,1 km/h volgens Strava.
Vind de trapfrequentie in de vijf wat aan de lage kant maar goed dat zal zeker wel wennen na wat meer kilometers en een betere conditie.
20210118_110851.jpg
Die brug komt mij bekend voor, gij zijt ook van hier in de geburen ;)
Bij Bike Inn in Heusden-Zolder gehaald veronderstel ik?
Dat is de nieuwe brug over het Albertkanaal in Genebos. Ikzelf ben van Beringen en de fiets heb ik inderdaad bij "Bike-inn" gekocht.
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Yes khad em herkend. Allez vooruit als ik hier een ST2 in het blauw zie dan roep ik eens 😁.

Heb net dezelfde besteld, helaas pas in april levering. Kunt ge ‘m goed proper houden?
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Gisteren met mijn vrouw gaan fietsen. Rit van 55 km en de fiets was echt smerig. De fietspaden lagen overal vol met takken en smurrie.
Thuis gekomen, beetje warm water en wat dreft en 10 min later zag die er weer als nieuw uit.
Vooral onderaan de toeter verzamelt de fiets veel vuil. Een verlengstuk van het voorste spatbord, zoals hier op het forum vaak wordt vermeld, zal dit grotendeels oplossen.
Moet wel zeggen dat de fiets poetsen vlot gaat. Je kan overal makkelijk bij en een riem poetsen of een ketting scheelt toch al snel 15 min en meer al naar gelang het gewenst resultaat. :D
Plaats reactie