Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Sele schreef: 05 jan 2021, 00:50
Stromeur schreef: 05 jan 2021, 00:40 Schakel je terug voordat je optrekt/serieus kracht zet of tijdens?
Als ik schakel is het niet tijdens veel kracht zetten, maar het probleem komt ook voor als ik in 5 vertrek en dan snel iemand wil voorbij rijden om dan vrijheid te hebben op de baan na een rood licht.
Ik heb het geprobeerd na te bootsen, een lichte helling, te zware versnelling(4) en vol op 1 pedaal gaan staan en idd ik voelde een tik, of het de riem was of de versnelling geen idee maar het kan. Normaal schakel ik voor de helling terug naar 2 of 3 en dan gaat het soepeltjes en hoor of voel ik niets. In 5 vertrek ik haast nooit, mocht het dan toch voorkomen trap ik met beleid naar de topsnelheid. :D
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Inmiddels zijn we weer wat verder en hier nog geen problemen.
Afbeelding

Afgelopen week 200km in veel westenwind tegen in de ochtend en natuurlijk regen :bj het kan ook niet anders in de winter..
Geen slippartijen, banden blijven veel grip geven. Zeker als het droog en koud is. Dan kan ik de bochten aanvallen ;)
Remmen presteren onder alle omstandigheden hetzelfde.
Accu (nu weer met hoes) geeft geen problemen, kou of regen, geen probleem!
Gemiddelde snelheid blijft constant. Ondanks de wind in de vroege ochtend een mooi tempo.

Ik geniet elke dag en volgens mij mijn ST2 ook :bp: en nu het weer wat lichter wordt krijg ik steeds meer complimenten onderweg wat een mooie fiets het is... :cool2:

2 verschillende dagen
Afbeelding

Afbeelding
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Goed om te horen Marco! Hier na 1.400km ook nog steeds geen problemen. Van het soms uitvallen, zoals in het begin, is nu geen sprake meer. Gewoon iets minder hard over de drempel knallen :lol:!. Oh ja, en die beschadigen door de fietstassen zijn vervelend maar ja, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp. Ik kijk wel uit naar het voorjaar....

Geniet nu al enorm van mijn ritjes. Laat staan straks in de zomer :ay :cool2:
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Zo mooi gemiddelde snelheid....ik zit een stuk lager met de ST5....vermoed dat dat meer over mij zegt dan over de fiets :shock:
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Dat ziet er allemaal mooi en veelbelovend uit Marco en Schullie. Dit maakt het wachten op de levering van mijn ST2 nog lastiger. :cool2:
Nogmaals bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Heb al veel geleerd over mijn toekomstige... fiets. ;)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Luis schreef: 08 jan 2021, 19:29 Dat ziet er allemaal mooi en veelbelovend uit Marco en Schullie. Dit maakt het wachten op de levering van mijn ST2 nog lastiger. :cool2:
Nogmaals bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Heb al veel geleerd over mijn toekomstige... fiets. ;)
Weet je al wanneer je de fiets ongeveer geleverd krijgt Luis?
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Twee weken geleden ben ik bij de FM binnengestapt en verkoper A zei toen, vertrek van de fiets op 18 januari 2021.
Gisteren e-mail gestuurd, antwoord van verkoper B, "Heb inlichtingen gevraagd bij Stromer, zodra ik iets weet, weet jij het ook!".
Dus ik weet het niet meer. Heb mezelf gefocust op eind januari.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Vanmiddag een ritje gemaakt. Gestart aan 100% bij 4°, 0% na 56km op stand 3.
Toch leuk zo'n fiets.😁
Bijlagen
Screenshot_20210109-175134_Strava.jpg
Screenshot_20210109-175134_Strava.jpg (311.71 KiB) 4379 keer bekeken
Bluuf me je fikn van me velo!
Bartmarcus
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 aug 2018, 01:47
Locatie: Geel
Merk SP: Klever X-speed
Km-stand: 12000

Ik sta op het punt een St2 aan te schaffen, en moet bij 't configureren nog over drie puntjes beslissen:
- stuur: ander stuur kiezen of het standaard stuur? (Rise 8mm, 20mm. Backsweep 6°, 20°)
- stuurpen: idem (+/-7° - 17°, 90, 100, 120mm)
- banden: idem (Winter TW757, Stromer Custom TA754 Vee Tire, Stromer E-Gridlock Vee Tire)
Stuur en stuurpen: ik heb geen idee waar ik op moet letten. Ik zit niet extreem sportief, maar zit ook niet helemaal rechtop. Ik vind het wel comfortabeler om wat rechter te zitten dan fel voorovergebogen. Ik meet 1m82 en kies voor framemaat L.
Banden: met m'n huidige fiets (Klever X-speed) schuif ik toch al snel bij nat wegdek, dus misschien winterbanden nemen? Kan je daar het ganse jaar door mee rijden? Ook al drie keer lek gereden op 12.000km. Misschien moet ik banden kiezen die meer lek-bestendig zijn?
Tot slot, ik ga voor de 983Wh batterij. Ik hoop dat ik daarmee op m'n werk geraak, ook in de winter (62km, vlak, in het heen rijden meestal wind op kop, beladen met 12kg bagage). Indien niet moet ik extra een tweede batterij aanschaffen en onderweg wisselen (zoals ik met de Klever elke woon-werk rit doe).
Iemand tips of meningen over stuur, stuurpen, banden en/of bereik?
Alle ideeën welkom. Alvast dank!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bartmarcus schreef: 12 jan 2021, 16:50 Stuur en stuurpen: ik heb geen idee waar ik op moet letten. Ik zit niet extreem sportief, maar zit ook niet helemaal rechtop. Ik vind het wel comfortabeler om wat rechter te zitten dan fel voorovergebogen. Ik meet 1m82 en kies voor framemaat L.
De afbeelding bij onderstaande link geeft je een indicatie van de zithouding. Af fabriek zit je niet heel diep op de ST2. Ik zou het mooi zo laten. Je kunt stuur en stuurpen ook na levering nog laten aanpassen als het je niet bevalt (al zal de dealer dan natuurlijk wel een meerprijs berekenen). Je zit op een ST2 nét wat recht dan op de X-Speed.

viewtopic.php?p=89965#p89965

En anders: testen, testen, testen en dan pas kopen.
Bartmarcus schreef: 12 jan 2021, 16:50 Banden: met m'n huidige fiets (Klever X-speed) schuif ik toch al snel bij nat wegdek, dus misschien winterbanden nemen? Kan je daar het ganse jaar door mee rijden? Ook al drie keer lek gereden op 12.000km. Misschien moet ik banden kiezen die meer lek-bestendig zijn?
De Stromer E-Gridlock by Vee Tire banden zijn veel beter dan de Schwalbe Super Moto X banden op de X-Speed. Ik heb heb beide banden uitgebreid getest. Of je met de Vee's op de ST2 het hele jaar door kunt rijden hangt vooral van je eigen rijgedrag af (rustig aan onder slechte omstandigheden), maar ze zijn stukken beter dan de Schwalbes. Jakker je graag door ongeacht regen, ijzel, blerf of andere gladheid: winterbanden laten monteren.

Lekbestendigheid: ik heb ze niet lek gekregen, maar er ligt hier op het platteland ook weinig zooi op de paden.

Bartmarcus schreef: 12 jan 2021, 16:50 Tot slot, ik ga voor de 983Wh batterij. Ik hoop dat ik daarmee op m'n werk geraak, ook in de winter (62km, vlak, in het heen rijden meestal wind op kop, beladen met 12kg bagage). Indien niet moet ik extra een tweede batterij aanschaffen en onderweg wisselen (zoals ik met de Klever elke woon-werk rit doe).
Ik heb de Stromer ST2 deze winter twee maanden getest met 983Wh accu. Ik heb als klein en licht persoon (1,63cm, 56kg) bij temperaturen rond de 5 graden in gebied met veel wind (Friese platteland aan zee) een actieradius ca. 60km. Jij bent langer, je zult ook zwaarder zijn, en de ST2 heeft geen mega-sportieve zit, dus die wind tegen ga je echt wel merken.

Ik verwacht dat je die 62km enkel in de zomer nog wel redt, maar in de kou en met veel wind tegen niet. Je kunt er een extra accu bij aanschaffen, maar je kunt ook onderweg de ondersteuning een tandje terugschroeven. Is maar net wat je wil.

Wil je altijd volle bak en geen actieradiusstress: extra accu erbij kopen. Stromer accu's zijn wel een stuk onhandiger om mee te nemen dan die Klever handtasjes, en ze zijn prijzig.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie