Lekker heur, ook dat stukje 'extra training' zonder ondersteuning. Ik vind het best knap dat je dan nog 28km/u rijdt, gaat bij mij een stuk langzamer.
Mooie foto's weer.
Ervaringen met de ST2 met riem
Beste lezers,
Ik ben nieuw op dit forum en ik zit nog in de oriëntatie fase.
Ik moet dagelijks een afstand afleggen van 2x20km, niet zo veel dus, maar wil geen tijd verliezen aan rijstijd. Ben nu met de auto 20min onder weg.
Na het bezoeken van een aantal winkels en 2 kleine testritjes (ST3 & ??) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een SP wil met achterwielaandrijving. Met een middenmoter haal je gewoon niet de 45 km/uur.
Hierdoor wordt mijn keuze beperkt tot Stromer ST1/2/3, Klever speed X en Flyer upstreet6.
Mijn initiële voorkeur gaat uit naar een riem ivm onderhoud, maar eigenlijk maakt het mij ook weer niet zo veel uit. Het schakelbereik bij een ketting is groter zeggen de winkels, maar als ik hier de verhalen zo lees is er niks op de ST2 met riem aan te merken. Ik rij met mijn Gazelle Ultimate nu ook met een riem en bevalt prima.
Daarnaast vraag ik mij af of een verende voorvork/zadel belangrijk is. Ik zie wel diverse foto's met verend zadel, maar voorvork niet.
Ben dus nog op zoek naar antwoorden
Welk merk, waarom wel/niet
Waarom een riem en geen ketting
En vering...
Ik lees graag jullie adviezen. Maandag proefrit op Klever X Speed pinion en Stromer
Verschil tussen ST2 en ST2 LE is accu en fietstassen?
Ik ben nieuw op dit forum en ik zit nog in de oriëntatie fase.
Ik moet dagelijks een afstand afleggen van 2x20km, niet zo veel dus, maar wil geen tijd verliezen aan rijstijd. Ben nu met de auto 20min onder weg.
Na het bezoeken van een aantal winkels en 2 kleine testritjes (ST3 & ??) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een SP wil met achterwielaandrijving. Met een middenmoter haal je gewoon niet de 45 km/uur.
Hierdoor wordt mijn keuze beperkt tot Stromer ST1/2/3, Klever speed X en Flyer upstreet6.
Mijn initiële voorkeur gaat uit naar een riem ivm onderhoud, maar eigenlijk maakt het mij ook weer niet zo veel uit. Het schakelbereik bij een ketting is groter zeggen de winkels, maar als ik hier de verhalen zo lees is er niks op de ST2 met riem aan te merken. Ik rij met mijn Gazelle Ultimate nu ook met een riem en bevalt prima.
Daarnaast vraag ik mij af of een verende voorvork/zadel belangrijk is. Ik zie wel diverse foto's met verend zadel, maar voorvork niet.
Ben dus nog op zoek naar antwoorden
Welk merk, waarom wel/niet
Waarom een riem en geen ketting
En vering...
Ik lees graag jullie adviezen. Maandag proefrit op Klever X Speed pinion en Stromer
Verschil tussen ST2 en ST2 LE is accu en fietstassen?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het verschil tussen de ST2 en de ST2 LE is dat de LE geleverd wordt met fietstassen, in Royal Blue (kan ook bij de reguliere ST2 tegen meerprijs) en standaard de grootste 983Wh accu.
Goed dat je ze allebei gaat testen. Ze mogen dan allebei een riem hebben, maar verder zijn het twee behoorlijk verschillende SP's, met trouwens ook een ander prijskaartje.
Ik heb zowel de nieuwe Stromer ST2 als de Klever X-Speed PINION zeer uitgebreid getest. Een korte head to head vergelijking kun je hier lezen:
viewtopic.php?p=93036#p93036
Complete ervaring met de Stromer ST2:
viewtopic.php?f=49&t=3993
Complete ervaring met de Klever X-Speed PINION:
viewtopic.php?f=36&t=3577
Goed dat je ze allebei gaat testen. Ze mogen dan allebei een riem hebben, maar verder zijn het twee behoorlijk verschillende SP's, met trouwens ook een ander prijskaartje.
Ik heb zowel de nieuwe Stromer ST2 als de Klever X-Speed PINION zeer uitgebreid getest. Een korte head to head vergelijking kun je hier lezen:
viewtopic.php?p=93036#p93036
Complete ervaring met de Stromer ST2:
viewtopic.php?f=49&t=3993
Complete ervaring met de Klever X-Speed PINION:
viewtopic.php?f=36&t=3577
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hallo Ibor,Beste lezers,
Ik ben nieuw op dit forum en ik zit nog in de oriëntatie fase.
Ik moet dagelijks een afstand afleggen van 2x20km, niet zo veel dus, maar wil geen tijd verliezen aan rijstijd. Ben nu met de auto 20min onder weg.
Na het bezoeken van een aantal winkels en 2 kleine testritjes (ST3 & ??) ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een SP wil met achterwielaandrijving. Met een middenmoter haal je gewoon niet de 45 km/uur.
Hierdoor wordt mijn keuze beperkt tot Stromer ST1/2/3, Klever speed X en Flyer upstreet6.
Mijn initiële voorkeur gaat uit naar een riem ivm onderhoud, maar eigenlijk maakt het mij ook weer niet zo veel uit. Het schakelbereik bij een ketting is groter zeggen de winkels, maar als ik hier de verhalen zo lees is er niks op de ST2 met riem aan te merken. Ik rij met mijn Gazelle Ultimate nu ook met een riem en bevalt prima.
Daarnaast vraag ik mij af of een verende voorvork/zadel belangrijk is. Ik zie wel diverse foto's met verend zadel, maar voorvork niet.
Ben dus nog op zoek naar antwoorden
Welk merk, waarom wel/niet
Waarom een riem en geen ketting
En vering...
Ik lees graag jullie adviezen. Maandag proefrit op Klever X Speed pinion en Stromer
Verschil tussen ST2 en ST2 LE is accu en fietstassen?
Ik herken veel in je verhaal; ik doe ook 2 keer 20 km per dag en was een half jaar geleden ook op zoek naar een krachtige speed pedelec. Liefst met een riem want ook ik heb een Gazelle Ultimate tourfiets waar ik erg tevreden mee ben.
Mijn keuze had ik teruggebracht tot de ST1/ST2/ST3 en de Klever Pinion waarbij het uiteindelijk de ST1 is geworden.
Heen en weer kunnen op 1 acculading was voor mij belangrijk (ik weet het; vaker opladen is beter voor de accu maar geen gesjouw met de accu is mij ook wat waard).
De Klever Pinion (850Wh) vond ik de beste fiets maar viel af door de beperkte actieradius.
ST3 is een stoere fiets om te zien maar de rechtere zit op de ST1/ST2/Klever Pinion beviel mij beter.
De ST1 en ST2 vond ik vergelijkbaar. Vanwege het prijsverschil van meer dan 2000 EUR (ST2 versus ST1 983 Wh) ben ik uiteindelijk voor de ST1 gegaan. Hier heb ik nog geen moment spijt gehad.
Mijn vorige ebike (QWIC RD10) had een verende voorvork maar die mis ik niet op mijn ST1.
Succes met je keuze.
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.17k
Vandaag gaan testrijden met de ST2, nadat ik eerder met de Ellio en de Klever Pinion heb gereden. Zoals ik al gemerkt had op de foto's, in Royal Blue, wat een mooi ding.
Minder krachtig dan de Klever Pinion, maar niet hinderlijk. Minpunten vond ik de kleine handvatjes (toch tov van mijn Ergon GP1's) en het gat in trapfrequentie tussen versnelling 4 en 5, maar niets onoverkomelijk.
Dan de voorgestelde prijs: Een ST2 met een blauwtje + 1 jaar omnium verzekering van Safebike, 1 jaar extra garantie, een Bordo slot, Bodyfloat voor 6750€ incl. Lijkt mij een scherpe prijs?
Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn tov de Klever 1200Wh, die werd mij aan 1000€ extra gepresenteerd zonder al die extra's.
Minder krachtig dan de Klever Pinion, maar niet hinderlijk. Minpunten vond ik de kleine handvatjes (toch tov van mijn Ergon GP1's) en het gat in trapfrequentie tussen versnelling 4 en 5, maar niets onoverkomelijk.
Dan de voorgestelde prijs: Een ST2 met een blauwtje + 1 jaar omnium verzekering van Safebike, 1 jaar extra garantie, een Bordo slot, Bodyfloat voor 6750€ incl. Lijkt mij een scherpe prijs?
Dan zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn tov de Klever 1200Wh, die werd mij aan 1000€ extra gepresenteerd zonder al die extra's.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.17k
Excuus heer Golvas, scherp als altijd Het was de adviesprijs + 50€ kosten voor de preregistratie dat die winkel aanrekende (wat ik trouwens vreemd vond), dus 950€ duurder.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22816
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Voor de Klever X-Speed PINION is de meerprijs bij een fabrieksupgrade van 850Wh naar 1200Wh accu 450 euro.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
De ST1 en ST2 vond ik vergelijkbaar. Vanwege het prijsverschil van meer dan 2000 EUR (ST2 versus ST1 983 Wh) ben ik uiteindelijk voor de ST1 gegaan.
Succes met je keuze.
[/quote]
Dit klopt niet. (Zie maar de stromer bike configurator.)
Een grijze St2 met blauwtje kost 830€ meer dan een grijze St1 met blauwtje.
6690€ voor de st2.
5860€ voor de st1 met omni c
Succes met je keuze.
[/quote]
Dit klopt niet. (Zie maar de stromer bike configurator.)
Een grijze St2 met blauwtje kost 830€ meer dan een grijze St1 met blauwtje.
6690€ voor de st2.
5860€ voor de st1 met omni c
Bluuf me je fikn van me velo!