Ervaringen met de ST2 met riem

Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Gisteren de ST2 bij FM gebracht.
Ondanks de drukte (echt wel veel volk daar)de fiets vandaag al mogen afhalen. :cool2:
De fiets heeft nu 700km.
De TMM sensor is vervangen en het probleem met de batterij is opgelost.
Beide onder garantie. Prima service! :ay
Wat me direct opviel bij het naar huis rijden is dat ik nu wel 48km/h haal op de omni.
Tot nu toe was dit steeds rond de 43 km/h.
Ik ging ervan uit dat dat aan mijn belabberde conditie lag. Niet dus.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooizo. Iedereen met een ietwat matige conditie kan onder goede omstandigheden inderdaad nog steeds 45-48km/u halen op een ST2.

Fijn dat e.e.a. is opgelost. Ik hoorde vandaag van een Stromer dealer dat de drukte sinds afgelopen week inderdaad enorm is aangetrokken. Zal door het prachtige weer komen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Luis schreef: 25 feb 2021, 11:45
Luis schreef: 02 feb 2021, 22:02 Vandaag naar het werk gefietst en terug. Heb dit opgenomen en zoals jullie zullen horen, ontstaat er vooraan bij ongeveer 41,5 km/uur vooraan een zeer vervelend geluid. Nog iemand van de ST2 rijders die dit herkennen? Fiets is vorige week bij de FM geweest en de voorste rem werd afgeregeld. Maar zoals je hoort zal het daar niet aan gelegen hebben. Ik zal deze video uiteraard ook aan mijn FM bezorgen. Ben benieuwt naar zijn reactie.
2021-02-02 18h 18m 06s - 18h 28m 07s.mp4
Ondertussen is de fiets nog eens tweemaal bij de FM geweest. Laatste keer volgens de FM voorwiel en schijfrem vervangen.
Resultaat het geluid is er nog steeds. https://1drv.ms/v/s!AvcN8ZOKRnvOgtYedtL ... Q?e=6Q1hn6
Ga natuurlijk ook de FM contacteren en een mailtje sturen naar "Stromer" misschien. Iemand een email om "Stromer te contacteren?
Op video veranderd dat geluid natuurlijk wat, maar ik denk dat het wel eens hetzelfde zou kunnen zijn. Best wel jammer.. (of goed dat er meedere gevallen zijn ;). Vanwaar komt uw fiets?

Grt
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit geluid is wel wat anders dan het 'tinkeltje' dat ik aan mijn test-ST2 had. Het ritme klinkt alsof het precies met de omwentelingen van het wiel opgaat.

Bike al eens in een statief gehangen om vast te stellen waar het geluid exact vandaan komt? Want dit klinkt alsof er ergens iets aanloopt.

(Of het is de vergerde versie van de tinkel die ik had, dat kan ook.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Ja die tikkies heb ik ook en in stand 5 zijn die luider dan in stand 4. (dat vind ik op zich nog niet zo erg).
Maar het geluid dat komt op 44.5 kmu is niet hetzelfde dan dat tikkie geluid..
Het is vooral zeer vreemd dat het opkomt rond 44.5 tot +/- 45 en eronder of erboven volledig weg is.

Volgende week dinsdag mag ik m'n fiets binnendoen. Ik vind dit wel jammer voor een nieuwe (dure) fiets. Hopelijk kunnen ze het snel maken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BntJ schreef: 02 mar 2021, 21:44 Het is vooral zeer vreemd dat het opkomt rond 44.5 tot +/- 45 en eronder of erboven volledig weg is.
Waarschijnlijk resoneert er iets. Het 'voordeel' is dat de klacht eenvoudig te reproduceren is. Dat maakt onderzoek al een stuk eenvoudiger. Komt wel goed.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

@BntJ Mijn fiets komt van Bike-Inn Heusden-Zolder.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het de voorste remschijf is die bij hoge snelheden op een of andere manier gaat trillen. Heb hier toch al een paar keer gelezen dat er nog mensen zijn die het rinkelend geluid vooraan ook vaststellen.
Als ik me niet vergis zei Schullie89 dat hij in het begin ook dit geluid hoorde maar dat dat bij zijn fiets naderhand is weggevallen.
Maar als het goed is, heeft mijn FM Stromer op de hoogte gebracht. Zodra ik iets hoor, kom ik hier op terug.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 404
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Het probleem met de batterij is verplaatst.
Nu gaat de batterijklep niet meer open. :x
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan hebben ze de accu-bak omhoog verplaatst zodat de accu beter vast zit, maar ze hebben 'm te ver verplaatst (kan de deur ook nog krom van gaan staan). Dit goed doen is een kwestie van ervaring van de de FM en even doorzetten met tweaken. Dat heeft jouw FM helaas niet gedaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Vandaag een mooie rit gemaakt door het groene hart :ba
Vertrek Abcoude 09.10 uur en Aankomst in Voorschoten 10.30 uur en accu 5%

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu de uitdaging om weer wat power in de accu te krijgen. :geek:
3 uur aan de oplader gehad en 62% verder.
Voor de terugreis wat motor- en ondersteuning instellingen aangepast dat ik het wel ging halen...
Stand 1 en 2 en wat harder werken... :lol:
De laatste 3km accu 0% maar wel windje mee dus toch nog 28km/u kunnen fietsen :bu:

Afbeelding
Afbeelding

Al met al ben ik tevreden zeker met deze temperatuur. :bp:
De 2000 km gehaald zonder enige bijzonderheden.
Vanavond in de jacuzzi de spiertjes heerlijk verwennen :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie