Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je kunt gewoon doortrappen. (Alleen als je merkt dat schakelen niet wil, dan de benen even stil houden.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

V_Andy schreef: 30 apr 2021, 11:20 enige tips voor een goede momentsleutel?
Het forum staat er vol mee ... zie o.a. : https://www.speedpedelecreview.com/view ... p?f=8&t=17
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Doortrappen kan idd, maar het is beter voor de hub om tijdens dat doortrappen even minder/geen kracht te zetten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Stromeur schreef: 30 apr 2021, 17:05 Je kunt gewoon doortrappen. (Alleen als je merkt dat schakelen niet wil, dan de benen even stil houden.)
Ik ben een paar dagen geleden de fiets gaan halen. Dijk van een fiets.

Klassieke opmerkingen waren helaas aanwezig:
  1. cheap ass handvaten (echt, plakkerige plastic/rubbel prul, dat heeft letterlijk 2 dagen geduurd of ik ben Ergon's gaan halen, de fietsenmaker heeft op papier wel beloofd dat de fabrieks af nageleverd gingen worden)
  2. fiets ging met sportief stampen met moeite boven de 40kmph, haalde 38ish ofzo, dat duurde dus 1 min en ik greep terug naar de truc van Stromeur, gestopt, calibratie, pedalen stil, zoef en zonder problemen 43 tot 48kmph afhankelijk van wind of "vals plat". Wat een raket.


Paar heel toffe ritjes gemaakt, alleen en met een compagnon maar gisteren begonnen de versnellingen toch "raar" te doen.
Van 4 naar 5 gaan ging niet of pas na een tijdje dat hij "pakte", ook niet als je even stil hield.

Ik had nooit minder nodig dan versnelling 2 maar vandaag merkte ik dat als ik naar 1 ga dat ik "los" trap, de hele versnelling lijkt gewoon ontkoppeld.


Maandag maar even binnen doen, gezellig is het niet maar het zal wel opgelost geraken. Hoop vooral dat ze er niet te veel aan moeten werken waardoor zodadelijk die ondersteuning wel geïmpacteerd is, iets wat ik nu totaal niet aan de hand heb. Deze fiets lost qua ondersteuning echt wel mijn verwachtingen in op dit moment.

Alles bij elkaar dus wel een topfiets qua value prop, geen problemen met ondersteuning zoals sommigen hier en ik kan lekker langs het kanaal rijden :cool2: . Nu maar even wachten of die versnellingen een klein dingetje is om te fixen. Met mijn boerenverstand klinkt het alsof de kabel te los of te vast zit waardoor ik niet het volledige bereik van de versnellingen kan aanspreken. Misschien hebben veteranen hier daar nog iets over te zeggen?
Laatst gewijzigd door WattsUp op 02 mei 2021, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

De afleveringscontrole blijkt dus helaas nog altijd een probleem te zijn en dat zowel in de fabriek als bij de verkoper ... dit zijn dingen die kunnen voorkomen worden, onbegrijpelijk.

Een gemiste kans.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
WattsUp
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2020, 20:35
Locatie: Beringen

Golvas schreef: 02 mei 2021, 15:37 De afleveringscontrole blijkt dus helaas nog altijd een probleem te zijn en dat zowel in de fabriek als bij de verkoper ... dit zijn dingen die kunnen voorkomen worden, onbegrijpelijk.

Een gemiste kans.
Ik ben het met je eens, ik denk dat het een combinatie van factoren is.

Productie- en uitleveringsdruk, al dan niet verergerd door de huidige crisis
Lokaal slachtoffer van eigen succes/bandwerk aan uitleveringen.

Ik hoop echt dat dat versnellingdingetje relatief snel opgelost kan worden, 'k zou het echt spijtig vinden moest dat het begin zijn van zo een typische lijdensweg. To be continued.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

WattsUp schreef: 02 mei 2021, 15:10 ...
Klassieke opmerkingen waren helaas aanwezig:
  1. cheap ass handvaten (echt, plakkerige plastic/rubbel prul, dat heeft letterlijk 2 dagen geduurd of ik ben Ergon's gaan halen, de fietsenmaker heeft op papier wel beloofd dat de fabrieks af nageleverd gingen worden)
...
De standaard handvaten van de ST2 zijn toch al Ergons? Niet de allerbeste, dat vind ik ook.



Wat mijn eigen fiets en de herstelling betreft, a story to be continued ... :bn:

Bij het binnenbrengen van mijn fiets en de opmerking die ik maakte over het rinkelende voorwiel tegen de mechanieker: ze kennen het probleem en de schijf zou bij hoge snelheden gaan 'zwabberen' en dat zou aan het gebruikte (goedkope) materiaal liggen. Sorry, maar dat zou voor een fiets met dergelijke kostprijs toch niet mogen?
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan ben ik wel benieuwd of er op de ST2 andere schijven zitten dan op de ST1, want de ST1 heeft dit probleem nooit gehad.

Kunnen ST1/ST2 eigenaren eens aflezen welke schijven ze (voor) hebben en dat hier melden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Stromeur schreef: 03 mei 2021, 10:09 Dan ben ik wel benieuwd of er op de ST2 andere schijven zitten dan op de ST1, want de ST1 heeft dit probleem nooit gehad.

Kunnen ST1/ST2 eigenaren eens aflezen welke schijven ze (voor) hebben en dat hier melden?
Het blijft een vreemd probleem. Sinds vorige week hoor ik ook weer een aanlopend geluid bij de remschijven voor. Maar alleen boven de 45km/u. Wat je vraag betreft Sylvia. Zie de foto's. Er staat niet zoveel op de schijven. Weet niet of je er wat wijzer van kunt worden!?
Bijlagen
tempImage0orYsS.gif
tempImage0orYsS.gif (4.41 MiB) 2165 keer bekeken
tempImagervRIQH.gif
tempImagervRIQH.gif (4.71 MiB) 2165 keer bekeken
tempImageqzwF8A.gif
tempImageqzwF8A.gif (5.44 MiB) 2165 keer bekeken
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ik vermoed dat het deze schijven zijn?

https://trpcycling.com/product/trp-41-standard-rotor/
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie