Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Stromeur schreef: 11 mei 2021, 16:56
Luis schreef: 11 mei 2021, 16:25 Vraag. Is het mogelijk dat je FM een testrit maakt met je fiets na een herstelling en dat dit niet te zien is in de statistieken van je app?
De ODO meter kan voor zover ik weet niet door de FM gemanipuleerd worden.
Dat dacht ik al. Mijn vermoeden dat mijn fm niet de waarheid verteld, wordt daarmee bevestigd.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Update over mijn versnellingsproblemen: niet meer op te lossen, dus FM heeft een nieuw achterwiel besteld.

Ik dacht echter dat de versnellingshub apart van de motor te vervangen was, maar niet dus?
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De versnellingshub is inderdaad separaat te servicen, perfect voor onderhoud en bij defecten buiten garantie. Het is dan wel aan d FM om dit ook daadwerkelijk zo te doen.

Bij garantiegevallen heeft Stromer besloten om het complete achterwiel incl. motor en hub te vervangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Gisteren viel het me op dat ik bij het remmen een licht gekraak hoor onderaan het stuur. Was me eerder nog niet opgevallen. Het lijkt erop dat het stuur of de vork wat speling heeft.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kan zijn dat het balhoofd wat moet worden nagesteld. Dit heeft je FM binnen 10 minuten voor elkaar.

Je kunt het zelf ook:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Thanks! :ay
Alweer iets bijgeleerd.
Ik ga het zelf eens proberen.
Lijkt makkelijk.
Bluuf me je fikn van me velo!
MaartenVA
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2021, 19:58
Locatie: Puurs-Sint-Amands
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7500

Sinds 19 februari 2021 ben ik in het bezit van een stromer st2 beltdrive, dark grey met de blauwe batterij.

Ik gebruik de fiets voor mijn woon-werk traject: +- 35 km enkele reis waarvan ik een dertig tal km het beste uit deze fiets naar boven kan halen, de overige 5 km gaat door stedelijk gebied. Opladen doe ik zowel op het werk als thuis en heb hiervoor een extra lader aangeschaft. Mijn gemiddelde snelheid op het einde van de week ligt rond de 40 km/h, volgens de teller van de fiets zelf. Als ik naar mijn gemiddeldes kijk, kan ik ze wat vergelijken met Marco69.

Ondertussen staan er iets maar dan 3300 km op te teller, het dikt dus snel aan! Bij het onderhoud op 3000 km kreeg ik wel te horen dat mijn banden al goed versleten waren, daar ben ik wel wat van verschoten. Uiteraard logisch dat de slijtage hoger ligt maar had gehoopt dat ze toch wat meer zouden aan kunnen. Na een telefoontje van de FM met de vraag voor welke banden ik zou gaan (de versie die er op lag van Stromer of de duurdere van Pirelli) heb ik voor deze laatste gekozen. Hopelijk kunnen deze iets meer kilometers aan. Bij het nemen van de bochten, voelde de fiets iets anders aan als voorheen maar ik vermoed dat ze nog wat moet ingereden worden.
Na dit laatste onderhoud heb ik de indruk dat de fiets nog vlotter rijdt dan voorheen.

Dankzij dit forum heb ik heel wat info kunnen gebruiken om bij het begin de fiets afgesteld te krijgen. Alvast bedankt daarvoor!

Ik hoop dat het bij deze positieve ervaringen blijft want soms krijg ik wel wat schrik als ik zo de verschillende topics doorlees. :D

Screenshot_20210513-114841.png
Screenshot_20210513-114841.png (143.47 KiB) 3116 keer bekeken
Stromer ST2 beltdrive dark grey (eind februari 2021) - 983 Wh
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Na 3000 km de banden al versleten? Dit is fors. De huidige winterbanden hebben er nu een 8 a 9 duizend km opzitten. De achterband gaat in november naar het voorwiel omdat deze al aan het slijten is. De voorband verhuist naar achteren. De zomerbanden (continentals) die er nu op liggen hebben wat minder km gereden en zien er nog puik uit.
Mvg Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
MaartenVA
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jan 2021, 19:58
Locatie: Puurs-Sint-Amands
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7500

Dat is inderdaad wat ik toen dacht...
Bedankt voor de tip om in de toekomst bij deze set de voor- en achterband eens te wisselen. Klinkt eigenlijk logisch, doe ik bij de autobanden.ook. :D
Stromer ST2 beltdrive dark grey (eind februari 2021) - 983 Wh
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Heb je een foto Maarten van je ST2? Wel leuk om de grijze even te zien :ay

Jij knalt overigens ook lekker met de kilometertjes :cool2:
Plaats reactie