Ervaringen met de ST2 met riem

Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Hele mooie plaatjes Marco. We gaan lekker gelijklopend met de kilometers. Hier nu 2.900km op de teller. Vandaag fikse hagelbuien op mijn dak gekregen :shock:
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

De mijne is gisteren terug gebracht (in plaats van ondersteunen bij tegenwind ging -ie tegenwerken en de aanlopende voorrem)

Wat hebben ze gedaan:

Afbeelding

Geen duidelijk antwoord gekregen of het resetten van de TMM-sensor hetzelfde is als calibreren maar dat ga ik dan wel zien. Calibreren heeft in ieder geval nooit geholpen in mijn geval. Ze vinden de ondersteuning nu goed dus ik ga het de komende dagen wel zien.
Ook hebben ze de batterijklep nog iets bijgesteld op mijn verzoek, want die zat gewoon scheef. Stukken beter nu, en vergelijkbaar met de leen-ST3.

Bijgaand de verduidelijkende mail die ik nog kreeg.

We hebben de fiets een aantal keer getest en ook met tegenwind (gister was het weer daar uitermate geschikt voor) en de ondersteuning werkt goed. Wel is het natuurlijk normaal dat met heftige tegenwind je wat meer moeite moet doen om de 40-45km te halen.

Nog even terugkomend op uw eerdere vragen: de waardes van de sensor zijn in orde en de sensor werkt zoals deze zou moeten. Daarnaast is er nu ook naar de accuklep gekeken. Deze is bijgesteld, maar zal nooit helemaal nauwsluitend zijn.


Ik ben benieuwd! Wordt vervolgd...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Harry00 schreef: 09 apr 2021, 12:27 Geen duidelijk antwoord gekregen of het resetten van de TMM-sensor hetzelfde is als calibreren maar dat ga ik dan wel zien.
Ik verwacht dat ze de TMM Offset hebben gereset via het Service Menu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

We zijn benieuwd naar je bevindingen Harry...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Harry00 schreef: 09 apr 2021, 12:27 Deze is bijgesteld, maar zal nooit helemaal nauwsluitend zijn.
Hou zou je FM reageren als zijn garagist hem een nieuwe auto aflevert waarvan bijvoorbeeld de motorkap niet helemaal nauwsluitend is ? ... genoegen nemen met zo'n afwimpelende uitleg of ... ? :bu:

Als ik zoiets (nog eens) "mocht" vaststellen bij de aflevering van een nieuwe SP dan blijft hij - met wat ik nu allemaal weet en meegemaakt heb met de aflevering van mijne - eenvoudigweg bij de verkoper staan : het ding is niet in orde, los het op kerel en bel me als je ermee klaar bent ... pas dan gebeurt de afhaling en de betaling.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Golvas schreef: 09 apr 2021, 15:13
Harry00 schreef: 09 apr 2021, 12:27 Deze is bijgesteld, maar zal nooit helemaal nauwsluitend zijn.
Hou zou je FM reageren als zijn garagist hem een nieuwe auto aflevert waarvan bijvoorbeeld de motorkap niet helemaal nauwsluitend is ? ... genoegen nemen met zo'n afwimpelende uitleg of ... ? :bu:

Als ik zoiets (nog eens) "mocht" vaststellen bij de aflevering van een nieuwe SP dan blijft hij - met wat ik nu allemaal weet en meegemaakt heb met de aflevering van mijne - eenvoudigweg bij de verkoper staan : het ding is niet in orde, los het op kerel en bel me als je ermee klaar bent ... pas dan gebeurt de afhaling en de betaling.
:lol: Dat was ook exact mijn gedachte toen ik het las, maar het viel nogal mee toen ik hem zag. De klep sluit nu gewoon netjes.
En wat de ondersteuning betreft... Nu eerst maar eens gaan fietsen toch!
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

De eerste ervaring na het nakijken:

Gisteravond naar mijn werk gefietst, 28 km, nagenoeg geen wind. 46-48 was makkelijk neer te zetten, eigenlijk nog beter dan daarvoor. Ook viel het meteen al op dat de ondersteuning veel natuurlijker aanvoelde en het ondersteuningsbalkje (met wat inspanning natuurlijk, maar redelijk makkelijk, zoals bij de leen-ST3) op rood te krijgen was. En... De accu stond bij aankomst op 57%, waar dat voordien rond de 65-68% was. Ik begon al voorzichtig positief te worden. Nog heel af en toe een korte rinkel van de voorremschijf, maar enkel bij een oneffenheid, even een kleine slingering van de schijf, meer niet. Dat is nu dus ook in orde.

Rond 07:00 vanochtend terug naar huis. De wind was speciaal voor mij aangewakkerd tot een kleine 5 en naar noord gedraaid, wat zoveel betekent dat ik hem vol tegen had. Spannend...
Een totaal andere fiets! Zonder gek te doen boven de 40 te houden, en dat ook zonder al te veel moeite voor lange tijd vol te houden. Wel zakte de accu vrij snel terug onder deze omstandigheden, dus tempo wat gematigd maar ongemerkt toch weinig onder de 37 geweest.
Net iets teveel gevraagd, de laatste 3 kilometers was het dan voorbij, Batterij 0% dus ik moest het zelf doen. Volgende keer dus toch de lader maar mee naar mijn werk.

Ja, het lijkt erop dat ik nu eindelijk ook van de ST2 kan gaan genieten!Zo moet -ie zijn!

Onderweg nog een kleine hongerklop, dus zo'n magisch vezelrijk oat koekje van de Lidl uit mijn rugzakje en meteen een excuus voor een fotootje onderweg.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TOP. Dit is inderdaad de ST2 zoals ik 'm ook ken. Een locomotief die niet makkelijk van z'n stuk te brengen is door wat wind. Fijn dat-ie nu rijdt zoals het hoort!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Toch behoorlijk wat kleine ongemakken hier te lezen. ..
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Harrievang schreef: 11 apr 2021, 14:17 Toch behoorlijk wat kleine ongemakken hier te lezen. ..
En ook veel oplossingen te vinden :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie