Ervaringen met de ST2 met riem
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST2 LE 2020
- Km-stand: 2900
Vervelend Joker. Geen ervaring mee gelukkig. Ik vrees dat dit een gevalletje FM gaat worden!
Stromer ST2 LE 2020 - 983 Wh - Bodyfloat Kinekt zadelpen - Winterbanden TW757 57-584
Woon-werk route: 42,3 km (enkel).
Woon-werk route: 42,3 km (enkel).
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 14019
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
Waarschijnlijk heeft de accu nét wat teveel ruimte, waardoor de connectoren aan de accu en onderin het accuvak het contact verliezen bij het nemen van een hobbel. Dit hoort niet, de FM weet als het goed is hoe hij dit moet oplossen.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
- MarcelH
- Veteraan
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 4049
Nou ik wil al een tijdje mijn indruk erop zetten maar schiet er telkens bij in.
De ST5 was weg voor een beurt en ik kreeg een splinternieuwe ST2 in de schitterende blauwe kleur te leen om te testen. Wat is hij gaaf in die kleur !
Ik moet wel toegeven dat ik vanaf de kerst niet meer gefietst had, dat merk je wel aan de conditie en de kerstkilo's,,,(moet iet de schuld geven) dus na een week of 6 weer op de fiets.....
Wat valt mij op:
Lichtvoetig, de fiets voelt veel beweeglijker dan de ST5, op zich lekker, maar de ST5 voelt daardoor veel degelijker aan, en is ook koersvaster.
Zithouding is iets comfortabeler, niet specifiek op mij afgesteld, gewoon gefietst zoals gekregen
vreemd is dat ik meer last van mijn polsen/handen had dan op de ST5....misschien even wennen.
RIjcomfort was goed ik heb een geveerde voorvork en dit was een vaste, er zat wel een verende zadelpen op (kinekt) alleen verkeerde veren voor mijn gewicht....dus geen zadelvering
toch vond ik het comfort goed, wat een paar goede banden kunnen doen.
Wegligging is goed zoals gezegd de ST5 is koersvaster op rechte stukken, maar het bochtenwerk is net wat makkelijker en de banden zijn erg goed, al zijn die van de ST5 ook echt goed, winterbanden is er nooit van gekomen op de ST5 door de levertijden van de banden en toen was het alweer mooier weer.
Ondersteuning was goed de ST2 verraste mij in de 5e versnelling reed hij echt lekker, 42 - 46 km/h was goed te doen, ik vond de stappen tussen de versnellingen niet fijn te groot van 4 naar 5, voor mijn gevoel heel snel trappen in 4 en dan vloeiend over naar 5, voelde voor mij niet lekker.
Batterij ging goed, met de ST5 als ik in stand 3 heen en weer wil moet ik op mijn werk laden nu, dat ging met de ST2 zonder bijladen. Ik had het idee dat wat de ST5 in de zomer kan met 1 accu dat de ST2 dat in de winter kan, dat is wel een voordeel. Gemiddelde snelheid zit bij de ST2 wel enkele kilometers lager....dus niet helemaal eerlijk vergelijk. Maar de 54 km retour WW met 10-15 Accu over is prima.
Schakelen, ik vond het enorm wennen, moest continu nadenken wat omhoog of omlaag was, daarbij als je doortrapte schakelde hij gewoon niet, het ging niet altijd soepel genoeg, maar ik denk als je meer rijd dat het wel intuïtief wordt, de ST5 schakel gewoon makkelijk, knopje omhoog is ....en altijd goed.
Geluid van het schakelmechanisme, men zegt altijd dat een riem stiller is, maar eerlijk gezegd tikte de naafversnelling harder dan mijn ST5 versnellingen, dus het geluid tijdens het fietsen was meer.
Kortom ik snap absoluut dat deze fiets een klantenkring heeft. Mooie heerlijk rijdende fiets met een goede actieradius en zeker in de 5 lekker rijdend goed op snelheid te rijden. Als ik een stapje terug zou moeten zou de keuze erg lastig zijn ST2 of ST3......voor alsnog zou ik toch eerst op de Klever X speed alpha pinion vallen.....maar daar zou ik eerst op moeten rijden en ervaren, the looks is minder maar het fietsen is toch het belangrijkste....
Maar de ST5 rijd heerlijk en nog geen reden om hem weg te doen anders dan dat het soms leuk is iets nieuws te kopen. hij is ook pas 7 maanden oud en 3999 km achter de rug
De ST5 was weg voor een beurt en ik kreeg een splinternieuwe ST2 in de schitterende blauwe kleur te leen om te testen. Wat is hij gaaf in die kleur !
Ik moet wel toegeven dat ik vanaf de kerst niet meer gefietst had, dat merk je wel aan de conditie en de kerstkilo's,,,(moet iet de schuld geven) dus na een week of 6 weer op de fiets.....
Wat valt mij op:
Lichtvoetig, de fiets voelt veel beweeglijker dan de ST5, op zich lekker, maar de ST5 voelt daardoor veel degelijker aan, en is ook koersvaster.
Zithouding is iets comfortabeler, niet specifiek op mij afgesteld, gewoon gefietst zoals gekregen

RIjcomfort was goed ik heb een geveerde voorvork en dit was een vaste, er zat wel een verende zadelpen op (kinekt) alleen verkeerde veren voor mijn gewicht....dus geen zadelvering

Wegligging is goed zoals gezegd de ST5 is koersvaster op rechte stukken, maar het bochtenwerk is net wat makkelijker en de banden zijn erg goed, al zijn die van de ST5 ook echt goed, winterbanden is er nooit van gekomen op de ST5 door de levertijden van de banden en toen was het alweer mooier weer.
Ondersteuning was goed de ST2 verraste mij in de 5e versnelling reed hij echt lekker, 42 - 46 km/h was goed te doen, ik vond de stappen tussen de versnellingen niet fijn te groot van 4 naar 5, voor mijn gevoel heel snel trappen in 4 en dan vloeiend over naar 5, voelde voor mij niet lekker.
Batterij ging goed, met de ST5 als ik in stand 3 heen en weer wil moet ik op mijn werk laden nu, dat ging met de ST2 zonder bijladen. Ik had het idee dat wat de ST5 in de zomer kan met 1 accu dat de ST2 dat in de winter kan, dat is wel een voordeel. Gemiddelde snelheid zit bij de ST2 wel enkele kilometers lager....dus niet helemaal eerlijk vergelijk. Maar de 54 km retour WW met 10-15 Accu over is prima.
Schakelen, ik vond het enorm wennen, moest continu nadenken wat omhoog of omlaag was, daarbij als je doortrapte schakelde hij gewoon niet, het ging niet altijd soepel genoeg, maar ik denk als je meer rijd dat het wel intuïtief wordt, de ST5 schakel gewoon makkelijk, knopje omhoog is ....en altijd goed.
Geluid van het schakelmechanisme, men zegt altijd dat een riem stiller is, maar eerlijk gezegd tikte de naafversnelling harder dan mijn ST5 versnellingen, dus het geluid tijdens het fietsen was meer.
Kortom ik snap absoluut dat deze fiets een klantenkring heeft. Mooie heerlijk rijdende fiets met een goede actieradius en zeker in de 5 lekker rijdend goed op snelheid te rijden. Als ik een stapje terug zou moeten zou de keuze erg lastig zijn ST2 of ST3......voor alsnog zou ik toch eerst op de Klever X speed alpha pinion vallen.....maar daar zou ik eerst op moeten rijden en ervaren, the looks is minder maar het fietsen is toch het belangrijkste....
Maar de ST5 rijd heerlijk en nog geen reden om hem weg te doen anders dan dat het soms leuk is iets nieuws te kopen. hij is ook pas 7 maanden oud en 3999 km achter de rug

2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 

- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 14019
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
Dankjewel voor het delen, altijd interessant hoe iemand, die zelf met het absolute topmodel rijdt, de ST2 ervaart. Ik kan me volledig vinden in je relaas, allemaal zeer herkenbaar.
Stromer ST1 X, Stromer ST2 S... next?
- Marco69
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 2700
Leuk om te lezen en dat ervaringen op andere versie’s een mooie vergelijking kunnen geven.MarcelH schreef: ↑26 feb 2021, 09:51 Nou ik wil al een tijdje mijn indruk erop zetten maar schiet er telkens bij in.
De ST5 was weg voor een beurt en ik kreeg een splinternieuwe ST2 in de schitterende blauwe kleur te leen om te testen. Wat is hij gaaf in die kleur !
Maar de ST5 rijd heerlijk en nog geen reden om hem weg te doen anders dan dat het soms leuk is iets nieuws te kopen. hij is ook pas 7 maanden oud en 3999 km achter de rug![]()
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->25km
- Marco69
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
- Locatie: Abcoude
- Merk SP: ST2 LE
- Km-stand: 2700
Deze week weer 216 km gereden zonder problemen. Wel heb ik wat meer comfort aangeschaft
Een verende zadelpen Redshift ShockStop, na 3 dagen fietsen moet ik zeggen dat het goed bevalt en en het ziet er mooi strak uit. Ik kan nog steeds mijn energie goed kwijt.
ik denk dat ik ook nog wat voor mijn stuur ga kopen..

Gegevens van de ochtend naar mijn werk.


Een verende zadelpen Redshift ShockStop, na 3 dagen fietsen moet ik zeggen dat het goed bevalt en en het ziet er mooi strak uit. Ik kan nog steeds mijn energie goed kwijt.
ik denk dat ik ook nog wat voor mijn stuur ga kopen..

Gegevens van de ochtend naar mijn werk.

ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->25km
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
- Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
- Merk SP: Stromer ST2 LE 2020
- Km-stand: 2900
Mooie upgrade Marco
Stromer ST2 LE 2020 - 983 Wh - Bodyfloat Kinekt zadelpen - Winterbanden TW757 57-584
Woon-werk route: 42,3 km (enkel).
Woon-werk route: 42,3 km (enkel).
- MarcelH
- Veteraan
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 4049
Ik vindt deze ook veel mooier dan de kinekt ! Heb hem even op de Fuell gehad en werkte ook prima.Marco69 schreef: ↑26 feb 2021, 14:05 Deze week weer 216 km gereden zonder problemen. Wel heb ik wat meer comfort aangeschaft![]()
Een verende zadelpen Redshift ShockStop, na 3 dagen fietsen moet ik zeggen dat het goed bevalt en en het ziet er mooi strak uit. Ik kan nog steeds mijn energie goed kwijt.
ik denk dat ik ook nog wat voor mijn stuur ga kopen..
Gegevens van de ochtend naar mijn werk.
![]()
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 

- MarcelH
- Veteraan
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
- Merk SP: Stromer ST5
- Km-stand: 4049
Bedacht mezelf nog twee noemenswaardige zaken.
1. De remmen zijn absoluut goed, wel rammelde de voorschijf, ten minste kwam een metalen geluidje vanaf...tja als je dan op de ST5 terug stapt....dat zijn ankers

2. Ondersteuning zelf, daar merkte ik toch echt wel verschil, zoals gezegd in zijn 5 heerlijk fietsend....maar tegenwind en berg op, dat was even andere koek, en dan kwam het gebrek aan versnellingen bij mij nog beter naar voren.
1. De remmen zijn absoluut goed, wel rammelde de voorschijf, ten minste kwam een metalen geluidje vanaf...tja als je dan op de ST5 terug stapt....dat zijn ankers


2. Ondersteuning zelf, daar merkte ik toch echt wel verschil, zoals gezegd in zijn 5 heerlijk fietsend....maar tegenwind en berg op, dat was even andere koek, en dan kwam het gebrek aan versnellingen bij mij nog beter naar voren.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 

-
- Rookie | Forum Supporter
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 0
Gisteren de ST2 bij FM gebracht.
Ondanks de drukte (echt wel veel volk daar)de fiets vandaag al mogen afhalen.
De fiets heeft nu 700km.
De TMM sensor is vervangen en het probleem met de batterij is opgelost.
Beide onder garantie. Prima service!
Wat me direct opviel bij het naar huis rijden is dat ik nu wel 48km/h haal op de omni.
Tot nu toe was dit steeds rond de 43 km/h.
Ik ging ervan uit dat dat aan mijn belabberde conditie lag. Niet dus.
Ondanks de drukte (echt wel veel volk daar)de fiets vandaag al mogen afhalen.

De fiets heeft nu 700km.
De TMM sensor is vervangen en het probleem met de batterij is opgelost.
Beide onder garantie. Prima service!

Wat me direct opviel bij het naar huis rijden is dat ik nu wel 48km/h haal op de omni.
Tot nu toe was dit steeds rond de 43 km/h.
Ik ging ervan uit dat dat aan mijn belabberde conditie lag. Niet dus.