Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

[quote=Marco69 post_id=94213 time=1611503208 user_id=4137]
Zondag wasdag...was wel nodig na heel veel regen en blerf :bj

Na dik 200km fietsen afgelopen week..zag de mijne er zo uit.

Afbeelding

Vandaag na amper 45 km fietsen zag mijn fiets er zo uit.
20210125_141142.jpg
20210125_141142.jpg (2.13 MiB) 3401 keer bekeken
20210125_140952.jpg
20210125_140952.jpg (2.34 MiB) 3401 keer bekeken
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Stromeur schreef: 25 jan 2021, 20:39 Heb je een schurend geluid of een rinkelend-achtig geluid?
Een rinkelend-achtig geluid.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Had mijn tester ook, maar pas vanaf de laatste week dat ik hem hier had. Lijkt me iets dat de FM wel moet kunnen oplossen. (Boutjes remschijf nalopen, caliper centreren..)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Stromeur schreef: 25 jan 2021, 20:45 Had mijn tester ook, maar pas vanaf de laatste week dat ik hem hier had. Lijkt me iets dat de FM wel moet kunnen oplossen. (Boutjes remschijf nalopen, caliper centreren..)
Ok bedankt voor de info.
abreb
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 sep 2020, 14:21
Locatie: Hasselt
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 1

Luis schreef: 25 jan 2021, 20:55
Stromeur schreef: 25 jan 2021, 20:45 Had mijn tester ook, maar pas vanaf de laatste week dat ik hem hier had. Lijkt me iets dat de FM wel moet kunnen oplossen. (Boutjes remschijf nalopen, caliper centreren..)
Ok bedankt voor de info.
Ik heb dit ook gehoord donderdag. Waren mijn eerst km's dus weet nog niet goed vanwaar het komt. Moest je erachter komen laat het me even weten als je wil.
Voor de rest (buiten de smurrie op de baan langs het Albertkanaal) was het wel aangenaam rijden.
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

Heb naar FM gemaild en mag fiets binnenbrengen om de rem af te stellen. Hou je op de hoogte van het resultaat abreb.
Gebruikersavatar
Luis
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 20 nov 2020, 18:09
Locatie: Beringen
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 8453

28/01/21 fiets bij de FM geweest voor klingelend geluid vooraan bij hoge snelheid.
29/01/21 ritje gedaan om te testen. Het metaalachtig - klingelend geluid bij hoge snelheden (+42 km/u) is er nog steeds.
Ik heb vertrouwen in mijn FM die gisteren de voorste rem nagekeken heeft. Volgens hem zou het weleens de band kunnen zijn.
Ik denk nu meer in de richting van het voorste spatbord dat bij hoge snelheid op de één of andere manier in contact komt met de band of gaat trillen. Nog iemand die dit gemerkt heeft?
Verder, wat een plezier om met deze fiets rond te rijden. Als ik hier lees dat deze ST2 minder krachtig ondersteunt dan de vorige dan moet de vorige ST2 gaan als een raket want deze gaat als de bliksem :cool2: .

Een bliksem is tocht sneller dan een raket of niet??? ;)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Luis schreef: 29 jan 2021, 13:13 28/01/21 fiets bij de FM geweest voor klingelend geluid vooraan bij hoge snelheid.
29/01/21 ritje gedaan om te testen. Het metaalachtig - klingelend geluid bij hoge snelheden (+42 km/u) is er nog steeds.
Ik heb vertrouwen in mijn FM die gisteren de voorste rem nagekeken heeft. Volgens hem zou het weleens de band kunnen zijn.
Ik denk nu meer in de richting van het voorste spatbord dat bij hoge snelheid op de één of andere manier in contact komt met de band of gaat trillen. Nog iemand die dit gemerkt heeft?
Verder, wat een plezier om met deze fiets rond te rijden. Als ik hier lees dat deze ST2 minder krachtig ondersteunt dan de vorige dan moet de vorige ST2 gaan als een raket want deze gaat als de bliksem :cool2: .

Een bliksem is tocht sneller dan een raket of niet??? ;)
Dag Luis, inmiddels heb ik 1.700km op de teller. Het klingelende geluid had ik alleen in de eerste 400km. Bij mij was dat echt de voorste rem. Inmiddels is dit geluid dus al een tijdje weg. Heb er ook niks aan gedaan. Klingelende geluid is dus vanzelf weg gegaan.

Wat mij inmiddels wel is opgevallen: de ledstrip in het frame begint te verkleuren. Hij is niet meer helder wit maar, er komt een geelachtige gloed overheen :bh: Er zit geen vocht in, zoals bij andere ST2 gebruikers. Lijkt mij niet helemaal in orde. Daarnaast maakt de riem af en toe ook een raar geluid. Met name als ik de pedalen achteruittrap. Herkenbaar voor iemand!?

Het kost mij ook veel moeite om het batterijvak te sluiten als ik de accu heb geplaatst. Alsof er weerstand op staat. Moet echt meerdere keren drukken voordat hij goed pakt en dicht blijft zitten. Beetje vervelend.

Verder ben ik echt super tevreden. De ST2 is ook in mijn beleving echt een raket, om in de woorden van Luis te spreken :ay .

Heb ook nog wel een vraagje aan Marco. Hoe vaak maak jij de riem echt schoon? Met wat voor middeltje doe jij dat? Want die van jou zag er wel heel erg mooi en schoon uit :cool2:
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Schullie1989 schreef: 29 jan 2021, 13:45
Wat mij inmiddels wel is opgevallen: de ledstrip in het frame begint te verkleuren. Hij is niet meer helder wit maar, er komt een geelachtige gloed overheen :bh: Er zit geen vocht in, zoals bij andere ST2 gebruikers. Lijkt mij niet helemaal in orde. Daarnaast maakt de riem af en toe ook een raar geluid. Met name als ik de pedalen achteruittrap. Herkenbaar voor iemand!?

Het kost mij ook veel moeite om het batterijvak te sluiten als ik de accu heb geplaatst. Alsof er weerstand op staat. Moet echt meerdere keren drukken voordat hij goed pakt en dicht blijft zitten. Beetje vervelend.

Verder ben ik echt super tevreden. De ST2 is ook in mijn beleving echt een raket, om in de woorden van Luis te spreken :ay .

Heb ook nog wel een vraagje aan Marco. Hoe vaak maak jij de riem echt schoon? Met wat voor middeltje doe jij dat? Want die van jou zag er wel heel erg mooi en schoon uit :cool2:
De kwaaltjes die jullie opnoemen herken ik niet. Batterijvak kan onhandig zijn, accu goed erin, handel omklappen en dan de klep dan in 1 keer dicht, gaat bij mij vloeiend.
Het schoonmaken doe ik met warm water en een dopje Ajax boost limoen :D en een zachte spons dat maakt het makkelijk schoon. Even nazemen en blink blink. :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Afgelopen week een aantal opnames gemaakt van mijn dagelijkse ritten naar mijn werk-woon verkeer.

Camera gemonteerd op mijn stuur, een Sony AS100V met stabilzer :ay

Deze aflevering is in het donker. Temperatuur -2 maar het voelde wat kouder.. :)
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Plaats reactie