Ervaringen met de ST2 met riem

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Mooi ontwerp voor lader en accu, Marco69
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Peerke1960 schreef: 11 dec 2020, 20:49 Mooi ontwerp voor lader en accu, Marco69
Inderdaad, erg fraai ontwerp Marco!!
BntJ
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 dec 2019, 17:24
Locatie: Temse

Marco69 schreef: 11 dec 2020, 18:25 De spatbord verlenger gebruik ik niet op mijn ST2, merk dat er niet veel op mijn schoenen en broek komt. Denk dat deze banden veel meer afvoeren ;)

Ik probeer de fiets ook een beetje te verwennen.
De Stromer staat op mijn werk op een heel mooi plekje... :cool2:

Mijn accu opladen doe ik mijn eigen gemaakte houder, mooi voor in de woonkamer. Het is nog niet compleet want er moet nog wat verlichting ingebouwd worden.

3d printjes, wat plankjes en creatief zijn.. :D
STL? :D
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

BntJ schreef: 12 dec 2020, 20:53 STL? :D
Ik dacht zelf aan een ST LS :lol:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 394
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Afgelopen week ook de 1e en 2e noodstop gehad :!:

1e was met 2 personen en 2 honden op het fietspad, flink toeteren had weinig nut, ik reed volle snelheid, mijn handen op de remmen en net na het bruggetje stonden de honden :ai vol in de slip, recup ging ook aan, fiets bijna dwars en op een meter tot stilstand voor de hond en die bleef stokstijf staan. De remmen werken voortreffelijk :cool2: Vroeger veel gecrosst op de fiets en dat kwam nu goed van pas.
Bij de 2e noodstop staken wat jongelui zonder te kijken over :bu: weer vol in de remmen maar ook nu geen centje last van zwabberen of zoiets. Het blijft zeer stabiel.

Dat gevoel van veiligheid is erg prettig :ay
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pfoei...

Blij om te lezen dat alle mensen en dieren heel zijn gebleven. Goeie voertuigbeheersing, goeie remmerij, goeie banden :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Teddytejero
Pro
Pro
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 okt 2017, 12:52

Kan er iemand bevetigen dat de diameter vsn de zadelpen 31,6 mm blijft aub - ThX.
ST2 LE is besteld.
ST1 - suntour vork - 522 wh 12 K km
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (partner) 11 K km einde lease
ST3 LE (verkocht)
ST2 LE
ST1 - 812 wh - 2021 (lease partner)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23014
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Yep, is nog steeds 31,6mm
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Harry00
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 nov 2020, 14:07
Locatie: Lewedorp
Merk SP: Stromer ST2 Belt LE

Mijn eerste ritten met de ST2 zitten er inmiddels ook op. Wat kan ik tot zover zeggen: erg fijne fiets, erg comfortabel en zeker snel. Ik zie snelheden van 48 km/h op het display verschijnen zonder al te veel moeite.
Wel valt het instorten van de ondersteuning bij wat tegenwind of een hellinkje op. Dat deed mijn oude Grace Easy met slechts 350 Watt BionX toch echt constanter. Alles samen is de topsnelheid van de ST2 hoger dan bij de Grace (42 km/h), maar de gemiddelde snelheid op mijn woon/werk traject is ongeveer gelijk, rond 36 km/h. Via de Stromer app zijn de trapsensor op 100% gezet , snelheid en koppel max. Ook het calibreren van de sensor geeft verder geen vermindering in terugvallen. Wat ook opvalt, is dat je bij de BionX wat natuurlijker trapte. Bij de Stromer heb ik het idee dat ik veel bewuster mijn niet-aandrijvende been moet optillen om snelheid te houden.
Maar dat zijn details waar ik even aan moet wennen denk ik. Gewoon een erg fijne SP. Lekker is nog steeds dat het als een goede workout voelt en ik bezweet aan kom. Doordat het alweer even geleden is dat ik gefietst heb zal de (fiets)conditie weer wel flink toenemen nu.

Overigens vind ik die app vreselijk. De ST2 is via bluetooth met mijn telefoon verbonden, maar verbinding maken is een drama. In de garage lukt dat gewoon niet, ik moet met de ST2 naar buiten. Kom je thuis, zet je de fiets uit maar was je even vergeten de accuklep te openen, dan sta je zo weer 5 minuten met een bezweet hoofd buiten opnieuw verbinding te maken. Ook het Unlocken is via de app een gok, de verbinding is gewoon niet stabiel. Dat had toch echt beter gemoeten.

Enkele reisafstand is volgens de app een kleine 28 km. Met een volle accu (983 Wh) kan ik heen en terug en heb dan bij thuiskomst nog zo'n 20% accucapaciteit over. Natuurlijk gaan weersomstandigheden daar nog wel voor wat variaties zorgen.

Bij hogere snelheid hoor je regelmatig dat een remschijf even resoneert, een TSJINNGGG geluid dat zich steeds een tijdje herhaalt. Bij stevig remmen ook een stevig gepiep. Ik denk aan een remklauw die niet helemaal zuiver gecentreerd is. Zal dat binnenkort eens uitmeten en zo nodig bijstellen. De remmen zijn verder wat minder aggressief dan die op de Grace. Nu het wat ingeremd raakt, lijkt dat wel iets beter te worden.

Ook al vindt niet iedereen het nodig om een spatbordverlenger te monteren, ik ben toch blij dat ik dat wel gedaan heb. Ook met de 175mm van Zijp verlenger behoorlijk wat rotzooi tegen de onderkant van het frame en mijn fietsbroek. Denk dat het er zonder die verlenger niet uit zou zien. Foto's zijn na de allereerste rit naar mijn werk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verlichting: De eerste twee ritten waren in de nachtdienst. De Roxim is gewoon goed, stond trouwens bij aflevering veeeel te laag afgesteld, slechts een paar meter zicht voor de fiets. Van het "gat" heb ik geen last. Sowieso ver vooruit blijven kijken. In tegenstelling tot mijn Grace heb ik hier geen bijzetverlichting meer nodig. Voorlopig mag de koplamp erop blijven.

Komende week trappen we door!
Laatst gewijzigd door Harry00 op 19 dec 2020, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou bovenaan nog een 100 mm verlenger voorzien én zeker de achterste verlenger voorzien van een (soepele en lichte) spatlap die tot op een zestal cm van het wegdek komt, de huidige verlenger is onvoldoende doeltreffend.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie