Foutcodes E21041c en E21002

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Staat er expliciet in de handleiding dat de CR245 niet gebruikt mag worden?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

In de handleiding staat duidelijk vermeld dat je enkel met een Stromer oplader mag laden (pagina 6) en zowel de CR245 als de CR246 staan vermeld (pagina 34).

Op de websites die onderdelen aanbieden staat ook maar 1 soort controller.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Dat weet ik. Heb dat ook tegen de FM gezegd dat hierover niets in de handleiding was terug te vinden. is waarschijnlijk daardoor ook dat ze er niet moeilijk over gedaan hebben om de controller te veranderen. De controller was nog maar 3 weken geleden vervangen. Geen problemen gehad tot ik de CR245 op de fiets had aangesloten. Batterij was niet bijgeladen en daarna kon ik niet meer aan de fiets opladen met mijn CR246 lader. De recentste handleiding van Stromer website dateert al van augustus 2019. Kan natuurlijk ook zijn dat deze nog niet aangepast is. Ga in ieder geval niet meer met de CR245 op te laden. Als de fiets met de CR245 lader geleverd was zou ik zeggen geen probleem. Maar in het geval dat de fiets met CR246 geleverd werd zou ik het toch voorzichtig zijn om de oudere laders te gebruiken. Desnoods rechtstreeks aan de batterij opladen en niet aan de fiets. Want tenslotte hoe groot is de kans dat je met iemand anders lader je fiets zal opladen.

Ik wil gewoon informeren over mijn probleem zodat andere niet hetzelfde tegen komen juist omdat dit niet in de handleiding van Stromer vermeld staat. Staat enkel vermeld op pagina 22: "Laad de accu uitsluitend op met behulp van de meegeleverde of een door ons goedgekeurde oplader".
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stoner81 schreef: 18 feb 2021, 16:58 Ik wil gewoon informeren over mijn probleem zodat andere niet hetzelfde tegen komen juist omdat dit niet in de handleiding van Stromer vermeld staat. Staat enkel vermeld op pagina 22: "Laad de accu uitsluitend op met behulp van de meegeleverde of een door ons goedgekeurde oplader".
Snap ik, en wordt zeker gewaardeerd. Aan de andere kant willen wij graag zin van onzin scheiden. Sommige fietsenmakers willen wel eens complete onzin verkopen :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Golvas schreef: 17 feb 2021, 19:26 Op de websites die onderdelen aanbieden staat ook maar 1 soort controller.
Er is wel een nieuwe Stromer controller. Die zit in elk geval in de nieuwe ST2 met riem-aandrijvig. Of-ie ook in de ST5 Ltd zit: geen idee, die heeft verder natuurlijk een hele andere configuratie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stoner81 schreef: 18 feb 2021, 16:58 waarschijnlijk daardoor ook dat ze er niet moeilijk over gedaan hebben om de controller te veranderen. De controller was nog maar 3 weken geleden vervangen.
Als jij een CR245 lader aansluit die volgens Stromer compatibel is, en een controller begeeft het omdat deze lader wordt aangesloten, dan valt dit gewoon onder garantie en heeft de dealer ook niet moeilijk te doen.
Stoner81 schreef: 18 feb 2021, 16:58 De recentste handleiding van Stromer website dateert al van augustus 2019. Kan natuurlijk ook zijn dat deze nog niet aangepast is.
De Stromer ST5 bestaat al sinds 2018. Jouw ST5 Ltd heeft weliswaar een strakker (en zeer mooi!) frame gekregen, maar onder de motorkap is er niks veranderd.

Talloze Stromeraars gebruiken de CR190, CR245 en CR246 door elkaar, meestal omdat ze er eentje thuis gebruiken, en eentje op kantoor. Deze laders zijn, net als de huidige accu's, compatibel met alle Stromer modellen die na de 'oude' ST1 op de markt zijn gekomen: nieuwe ST1, ST1 X, oude ST2, nieuwe ST2, ST2 S, ST3, en ST5. De CR245 is een door Stromer goedgekeurde lader en wordt ook nog gewoon verkocht bij Stromer dealers.

Als de controller de geest geeft door de CR245 lader, dan is er ofwel wat mis met jouw CR245 lader ofwel met die controller, ofwel Stromer krijgt binnenkort een eindeloze stroom kapotte controllers binnen.

Nou beschouw ik een eerste melding (en dat is de jouwe in dit geval) altijd als een incident. Maar als er straks nog één of twee meldingen volgen waarvan andere FM's ook zeggen dat het aan de CR245 lader ligt, dan heeft Stromer wel wat uit te leggen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Bij deze een update. Deze nacht de fiets opgeladen in de fietsenstalling op het werk met mijn extra lader (CR246). Fiets was opgeladen tot 100%. Was de eerste keer aan de fiets in de fietsenstalling. De andere keren via de batterij opgeladen omdat het te koud was in de fietsenstalling. Deze morgen dan thuis gekomen en in de namiddag de ST5 proberen op te laden. Daar was de foutmelding weer. :cry:. Heb deze namiddag de FM verwittigd en ze gingen terug contact opnemen met Stromer. Dus voorlopig zal het terug aan de batterij op te laden zijn. :roll:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

In dit soort gevallen zou je bijna wíllen dat het aan die CR245 lader lag, dan was je er maar vanaf. En de controller is het dus ook niet, want die is al vervangen.

Stromer mag aan de bak. De foutmeldingen zijn er, dus ze hebben houvast. Er komt wel een oplossing, maar voor nu is het balen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Zal inderdaad afwachten worden. Belangrijkste is dat ik de fiets kan blijven gebruiken voor het woonweg verkeer. Juist wat omslachtig voor het opladen. Maar het is nu zo.
Gebruikersavatar
Stoner81
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jan 2021, 23:31
Locatie: Oost-Vlaanderen
Merk SP: Stromer ST5 Ltd
Km-stand: 26485

Vorige week hebben ze nogmaals een nieuwe controller geplaatst. Heeft een tijdje geduurd omdat ze bij de FM een uitbraak van corona hebben gehad waardoor ze een tijdje de winkel hebben moeten sluiten. De controller zou van een nieuwe batch zijn. Voorlopig nog geen foutcodes gehad bij het opladen. :cool2:
Plaats reactie